Citat:
Ursprungligen postat av
Koll99
Kollade länken men jag fick inte en så bra känsla av det kontot. Jag tror att tex engelska försvarsdepartementet är mer vederhäftig än någon random snubbe som påstår att han är ensam om dessa uppgifter… varför då måste man ju fråga sig.
Likaså det där med att Ryssland har ett överläge i artilleri och att Ukraina inte har initiativet. Det kan säkert vara sant, samma källa säger också att Ryssland inte har förmågan att utnyttja detta operativt. Det tror jag hellre på.
Att de ryska förlusterna är mycket stora är ett faktum, vad gäller utrustning är de katastrofala eftersom de inte kan tillverka fler i den takt de förstörs.
Var och när påstådd han att han är ensam om dessa uppgifter? Killen har varit med ett tag och vad skulle han tjäna på att fabricera satellitbilder? Ja mer uppmärksamhet men han skulle tappa all respekt och inkomster om det visade sig att han ljuger.
Om du skulle vilja motbevisa honom är det bara att köpa samma satellitbilder. Företag, koordinater och datum står i varje foto.
Vad har brittiska MoD sagt om KA-52?