2024-01-14, 00:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Om du hört det i flera år, varför frågade du "Vem eller vilka koordinerar och orkestrerar hela det här, för det sker verkligen unisont? Och varför?" så sent som idag?

Det var knappast en retorisk fråga med tanke på vad du skrivit i övrigt.

Misstänker att du svarade utan att läsa mina inlägg.

Har du något bättre svar på dina egna frågor, med bättre sakargument?

I så fall är jag intresserad, annars tackar jag för diskussionen.

Jag skrev att jag hade hört det i flera år, inte att jag vet till 100%. Det är stor skillnad.

Det finns inte direkt konkreta bevis, även om det indikerar starkt och ligger mycket nära till hands att tro de är väldigt delaktiga och förmodligen till största del skyldiga.

Men ska man börja hänga folk i lyktstolpar, vilket jag tycker man ska, så måste man ha lite mer kött på benen.
Citera
2024-01-14, 00:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Ja det som Lööf sa för länge sen: ”sverige är så stort så det får plats 3-4 miljoner flyktingar”

Nu har sverige tagit en stor del av lasset redan så det får vara nog.

Det är ca 7 miljoner etniska svenskar i Sverige, alltså 3,5 miljoner ickesvenskar. Över 2 miljoner utlandsfödda. Så det är ju faktiskt inte jättelångt ifrån Lööfs önskan.

Vi släpper ju forfarande in väldigt många varje år, så inom bara några år är vi lätt uppe i dessa siffror.
Citera
2024-01-14, 00:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Det är ca 7 miljoner etniska svenskar i Sverige, alltså 3,5 miljoner ickesvenskar. Över 2 miljoner utlandsfödda. Så det är ju faktiskt inte jättelångt ifrån Lööfs önskan.

Vi släpper ju forfarande in väldigt många varje år, så inom bara några år är vi lätt uppe i dessa siffror.

Jag hittade klippet! Det var mer än vad jag sa..

Det var visst 30 miljoner

https://youtu.be/99VjCqtRiA0?feature=shared
Citera
2024-01-14, 00:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Jo jag vet, men så får de stå sitt kast precis som svenskarna får göra. Trots att de fick mängder med rapporter kring hur det går i Sverige och Tyskland och Storbritannien.

Det finns ingen unison samhällshjärna som lär sig av misstag eller gör politikhistoriska analyser. Det är miljoner med individer i olika generationer som är upptagna med sitt. Som i Sverige. Efter tillräckligt med propaganda ”somnar” de och lever i en bubbla. Som i Sverige. Nationalism och tradition byts ut till klimatångest och feminism. Man kan skylla på hon och han, men det är så det fungerar tyvärr. Alla påverkas och det börjar redan på dagis.

Men det kan hålla på och tjafsas och göras uppror i flera år utan att det blir förändringar. Massinvandringen kan ju fortsätta ändå. Ska folk lämna hus och familj för att ställa sig på gränsen, ta lagen i egna händer och med våld mota dem vid grinden? Det är inte så det fungerar. Det kan hålla på så i ett par decennier sedan ser Polen ut som Sverige.

Det krävs en väldigt omfattande politisk rörelse över hela Europa med stora delar av militär och polis på sin sida. Först då kan man börja fundera på organiserade uppror med tillhörande statskupper. Det är liksom nivå med inbördeskrig som gäller för att reda ut det här.

Men ge det nåt decennium till så är vi nog inte långt ifrån.
Citera
2024-01-14, 00:30
Avslutad
Citat:

Ge det 20-30 år så är det nog inte helt orimligt.
Citera
2024-01-14, 00:35
Medlem
Citat:
Det är ingen som påstått att Sverige har ökat invandringen, men den är forfarande hög:

https://www.document.no/2023/11/02/sverige-fortsatt-hoy-innvandring-til-tross-for-ny-regjering/

Men Sverige har som bekant enorma problem redan som inte kommer bli bättre utan massutvisningar. Det är en ganska klen tröst att den minskat lite 2023. Skygglappar på.

Mitt senaste inlägg var ett svar till signaturen "koktkille" som blandade ihop asylsökande och anhörginvandring, eller ljög om dem.

Tittade du på diagrammen i mina inlägg? De säger samma som statistiken i din norska artikel, nämligen att asylinvandringen är rekordlåg i Sverige, förutom att vi tog emot många ukrainare 2022 enligt FN:s massflyktsdirektiv. Och att vi fortsätter att ta emot många arbetskraftsinvandrare och deras anhöriga. Tycker du att vi inte borde ta emot Ukrainare och utländska experter som hjälper vår industri, och deras anhöriga? De problem i Sverige som du pratar om beror inte på dem.

Men din trådstart gällde irregulär=papperslös invandring. Ingen vet hur många de är, men de kan inte vara många. Jag känner en, plus en f.d. papperslös som efter 8 år fick uppehållstillstånd, plus att jag har träffat en 22-åring som gått i skola i Sverige sedan hon var 12 men inte får plugga på universitet. De är inte kriminella, de är nämligen livrädda för att få kontakt med polisen och bli utslängda, utan de håller låg profil. Finns amerikansk forskning från Texas som visar att "illegala invandrare" är mindre kriminella än den amerikanska befolkningen i stort.

Ju fler asylsökande som vi avvisar desto fler stannar här illegalt.

Menade du EU:s invandring i trådstarten? Här hittar du statistik som visar att den irregulära invandringen till EU har ökat sedan bottennivån år 2020, men fortfarande är den bara en bråkdel av den totala invandringen, och en bråkdel av toppnivån år 2015, så de papperslösa orsakar ingen "massinvasion". Dock var den totala invandringen till EU, inklusive arbetskraftsinvandringen och asylinvandringen, år 2022 tillbaka på 2015 års höga nivå. https://commission.europa.eu/strategy-and-policy/priorities-2019-2024/promoting-our-european-way-life/statistics-migration-europe_sv#irregulj%C3%A4ra-gr%C3%A4nspassager
Så kanske nås EU av en "massinvasion" just nu av arbetare och utländska experter som vi tjänar pengar på, jag vet inte.

Här hittar du statistik som visar att globalt så ökar antal asylsökande år för år.
https://www.unhcr.org/refugee-statistics/ .
Den sidan visar att EU inte tar emot särskilt många flyktingar om man jämför med länder som Turkiet, Iran och Uganda. Den visar att de flesta flyktingar är internflyktingar inom sitt eget land.
Senast redigerad av guru1966 2024-01-14 kl. 00:40.
Citera
2024-01-14, 00:50
Avslutad
Citat:
Absolut:

https://www.voanews.com/amp/migration-to-europe-increases-as-syrians-afghans-top-asylum-seekers/7391959.html

Inget msm rapporterar om så mycket, men det har ökat varje år och aldrig varit högre sedan migrationskeisen 2015-16. Vi är alltså typ uppe i dessa siffror nu.

I USA är det record high:

https://www.voanews.com/amp/huge-number-of-migrants-highlights-border-crisis/7424665.html

https://cis.org/Arthur/Biden-Funneled-Nearly-14-Million-Illegal-Aliens-US-FY-2023-Alone

Det mest skrämmande är det antalet illegala invandrare verkar vara högre än någonsin, både till Europa och USA.

https://foreignpolicy.com/2023/10/24/italy-immigration-right-wing-meloni-migrant-crisis/

Italien fick tex dubbelt så många 2023 som 2022.

Det här verkligen ingen konspirationsteori och det måste vara koordinerat och orkestrerat av någon/några. Vem sätter dessa negrer i båtar?! Bara män i 20-30 års åldern. Från icke krigsdrabbade länder dessutom. Vem säger åt dem att ta sig till italiska hamnar? Vilken organisation hjälper dem och pushar detta? Ingen vill ha dem där, ingen behöver dem och länderna de kommer ifrån vill knappast bli dränerat från den mest arbetsdugliga målgruppen. Det enda som kommer hända är att det splittrar och destabiliserar värdlandet. Inget annat.

Det är helt ologiskt om det inte är ett sabotage.

Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Mitt senaste inlägg var ett svar till signaturen "koktkille" som blandade ihop asylsökande och anhörginvandring, eller ljög om dem.

Tittade du på diagrammen i mina inlägg? De säger samma som statistiken i din norska artikel, nämligen att asylinvandringen är rekordlåg i Sverige, förutom att vi tog emot många ukrainare 2022 enligt FN:s massflyktsdirektiv. Och att vi fortsätter att ta emot många arbetskraftsinvandrare och deras anhöriga. Tycker du att vi inte borde ta emot Ukrainare och utländska experter som hjälper vår industri, och deras anhöriga? De problem i Sverige som du pratar om beror inte på dem.

Men din trådstart gällde irregulär=papperslös invandring. Ingen vet hur många de är, men de kan inte vara många. Jag känner en, plus en f.d. papperslös som efter 8 år fick uppehållstillstånd, plus att jag har träffat en 22-åring som gått i skola i Sverige sedan hon var 12 men inte får plugga på universitet. De är inte kriminella, de är nämligen livrädda för att få kontakt med polisen och bli utslängda, utan de håller låg profil. Finns amerikansk forskning från Texas som visar att "illegala invandrare" är mindre kriminella än den amerikanska befolkningen i stort.

Ju fler asylsökande som vi avvisar desto fler stannar här illegalt.

Menade du EU:s invandring i trådstarten? Här hittar du statistik som att den irregulära till EU har ökat sedan bottennivån år 2020, men fortfarande är den bara en bråkdel av den totala invandringen, och en bråkdel av av vad den var 2015, så de papperslösa orsakar ingen "massinvation". Dock var den totala invandringen till EU, inklusive arbetskraftsinvandringen och asylinvandringen, år 2022 tillbaka på 2015 års höga nivå. https://commission.europa.eu/strategy-and-policy/priorities-2019-2024/promoting-our-european-way-life/statistics-migration-europe_sv#irregulj%C3%A4ra-gr%C3%A4nspassager
Så kanske nås EU av en "massinvasion" av arbetare och utländska experter som vi tjänar pengar på, jag vet inte.

Här hittar du statistik som visar att globalt så ökar antal asylsökande år för år.
https://www.unhcr.org/refugee-statistics/ .
Den sidan visar att EU inte tar emot särskilt många flyktingar om man jämför med länder som Turkiet, Iran och Uganda. Den visar att de flesta flyktingar är internflyktingar inom sitt eget land.

Nej du har fel. Den gäller både legal och illegal invandring, men Se mitt andra inlägg.

Siffrorna för Europa är högre 2023 än 2022 och det är inte majoriteten ukrainare. Den är högsta siffran sedan rekordåren 2015-16.

Den är även rekordhög i USA.

Man tjänar ingenting på att försöka få det till att det inte är så mycket. Det är enorma mängder från helt främmande och dysfunktionella kulturer. Med tanke på resultatet av den borde den inte vara önskvärd överhuvudtaget. Det borde vara på noll. Det måste deporteras, i miljoner, inte ta in fler.

Förstår man inte allvarlighetsgraden av det som håller på att hända, eller att väst är hotat, så är man en del av problemet. Det är ingen konspirationsteori eller propaganda att massinvandringen från tredje världen och muslimska länder har ställt till med enorma problem i hela Västeuropa utan någon vidare gengäld.
Citera
2024-01-14, 01:23
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Som rubriken lyder pågår det en koordinerad attack mot flera västländer just nu där det fullständigt strömmar in illegal invandring utan kontroll.

Jag orkar inte ens länka, men det finns otalet videos och skräckscenarion från hela Europa och USA just nu. Länder som Irland tog emot över 100 000 personer från tredje världen och bla annat Italien får hela båtlass av afrikanska män som fullständigt invaderar landet.

T.o.m. USA får massvis av illegal invandring från Afrika och arabländerna och flödet är rekordstort.

Detta trots att regionerna flyktingarna kommer ifrån varken är drabbade av krig, naturkatastrofer eller svält.

Det är alltså inte personer från tex Palestina.

Det finns otalet skräckvideos från länder som annars aldrig haft dessa problem, som Portugal, vars huvudstad är helt överröst av svarta flyktingar och araber. T.o.m. Polen har bytt till en liberal regering som uttryckt att de behöver mer mångkultur.

Sverige, Frankrike, Tyskland, Belgien, UK:s och Hollands öden känner vi ju redan till, men nu har det spridit sig och det går väldigt fort.

Är detta bara en fortsättning, men att de passar på nu i kölvattnet av Palestina-konflikten för att folk kanske är lite mer toleranta mot muslimer?

Som vi alla normalt tänkande människor redan känner till så kommer dessa muslimska invandrare aldrig integreras eller bidra till samhällena annat än terror, våldtäkter och kriminalitet. Muslimer har aldrig levt i harmoni med andra folkgrupper någonsin i världshistorien och det kommer inte hända i framtiden heller.

Vi kan inte ha dessa i våra samhällen och förr eller senare måste det organiseras en enorm motoffensiv för att göra upp med det hela. Det kommer bli oundvikligt och jag tror det redan är för sent att lösa detta fredligt.

Är det här kanske det sista försöket att förstöra väst innan Trump kommer bli omvald? Han som sagt att när han blir vald kommer vi få se den störtas deporteringen av illegala invandrare som världen någonsin skådat. Vilket jag anser är den enda rimliga vägen att gå.

Frågeställningen kort: vad i helvete är i görningen? Vem eller vilka koordinerar och orkestrerar hela det här, för det sker verkligen unisont? Och varför? Vilka ligger bakom och vilka är det som kommer?

Hur lång tid kommer det att ta innan vi ser ett världsomfattande kaos och kanske t.o.m. inbördeskrig av inre konflikter?

Instämmer till fullo.

Citat:
Ja men det kommer ju enbart resultera i mer ”homogena” grupper och enklaver. Folkgrupper, i synnerhet vita vill uppenbarligen inte leva med andra, eftersom fenomenet white flight inträffar enligt forskning redan vid 3% utomeuropeisk invandring. Vi kommer alltså aldrig får se den där ”uppblandningen” de är ute efter och de vita blir enbart mer nationalistiska och t.o.m. rasistiska. Det händer aldrig. Inte ens i Sydafrika efter flera hundra år vill vita bo med andra.

Vilket i sin tur kommer skapa mer segregering där icke-vita blir tredje klassens medborgare och dessutom dränerade deras hemländer från arbetskraft och resursers. Dessutom ökar risken för inbördeskrig.

Men det är väl exakt så de vill ha det. Totalt kaos. Men i kölvattnet av det, när krigen är över och européer segrat, vilket kommer hända eftersom de aldrig förlorar krig, kommer de återställa nationerna och bli mer homogent än någonsin. Som en motattack/effekt. Vi riskerar alltså ett tvättäkta raskrig och massmord vi aldrig sett sedan andra världskriget och förmodligen mycket värre än det i framtiden.

Det är nog vad vi har framför oss. Återstår att se om de sjappar nu när krig mot kärnvapenmakten Ryssland närmar sig. Jag är emot de 17 baserna för USA i dagsläget men i ett läge med tex någon som Trump vid makten och om vettigt folk kommer till makten i Sverige så är ju redan sakerna på plats den dagen man ska rensa Sverige. Tror det kommer gå lugnt till om det är tex amerikansk militär som ska leda ut packet. Gettona fattar att det är lugnt eller bodybag.

Citat:
Ursprungligen postat av Inta-msinoiS
Haha, snacka om att vara 20 år försent med sitt uppvaknande. Massinvandringen har skett på jättehöga nivåer i tiotals år till hela EU och USA. Inte förvånande om det är ännu värre nu.

Vad som ligger i görningen? I korta drag: USA och Israel finansierar och understödjer / skapar proxy-grupperingar som krigar i mellanöstern (Irak, Syrien, Libyen etc) som innan var välmående länder, detta för att destabilisera (notera att det är enbart shia-muslimska länder och som är sekulära), vilka är en 'fiende' till Israel, eller snarare Israel är fiende till dessa.

Att destabilisera nordgermanska länder men även USA går inte att göra på samma modus operandi då vi lever (levde) väldigt stabilt. Homogenitet, lyckliga, framgång, teknisk utveckling, mediciner och mycket annat.

Istället destabiliserar man våra länder (läs vita) för att nå samma framgång som i mellanöstern, detta genom en påtvingad massinvandring från destabiliseringarna i mellanöstern (men även feminism, hbqt, klimathot etc, negativa agendor som orsakar svåra problem i våra länder). Vita försvinner, vi hamnar i minoritet och vi förlorar allt vi har byggt upp på bara några årtionden. Gissa varför Israel bombar ihjäl hela Gaza, sedan läckta dokument som bevisar att de redan innan den 7-oktoberattacken ville påtvinga Europa på 'flyktingar' från Gaza för att tömma Gaza på palestinier. Ännu en slump antar jag.

Ur elden reser sig istället ett annat herrefolk som hatar det nordgermanska folket med hjälp av fulspel, intriger, vidrigheter, lögner och korruption för att kunna stjäla alla våra tillgångar som de aldrig själva hade lyckats med själva (därför Tyskland fortfarande behöver, av någon konstig anledning, betala en arvskuld till Israel med flera miljarder kr årligen fastän "brotten" skedde för snart 100 år sedan. Även USA tvingas ge Israel miljardbelopp i gåvor för att de ska kunna leva med en samma standard som oss vita. Antagligen för att de inte alls kan lyckas på något annat sätt, stjäla och ljuga ligger i deras natur.

Av någon konstig anledning så är det enbart Israel som vinner på allt detta. Sedan är det ingen tillfällighet att alla globalistiska organisationer har en hög andel judar i toppen (EU-kommissionen - där Ursula von Der Leyen är den värsta av dem alla med allt sitt extrema hat mot tyskar, även banker, media, Hollywood bl.a som har ett finger med samhällsutvecklingen). Är det en tillfällighet att nästan all media ägs av judar? Sverige t.ex så äger de två judiska familjerna Schibsted och Bonnier nästan 90% av alla svenska medier (och de har på senare år köpt upp ännu fler så siffran är nog högre) och gång på gång propagerar dessa för vadå? Massinvandring och annat samhällsfarligt. Dessa medier propagerar unisont för massinvandring i hela EU och USA. Nästan alla medier i USA ägs även dessa av judar, denna andel av judar stämmer även i Europa.

Är detta en ren slump? Om du verkligen är intresserad i ämnet om varför världen ser ut som den gör och grundanledningen till denna absurda massinvandring, läs på om detta så kanske du får upp ögonen lite. Detta är helt upp till dig, eller så gör du som många andra och i panik tillskriver allt som "konspirationsteorier" vilket är normalt, och fortsätter att blunda. Men då är även du en del av problemet till varför världen är som den är, alla har vi trotsallt ett ansvar. Allt jag har nämnt här går att kolla upp och faktiskt få svart på vitt på enbart ett par dagar.

Ett citat från den "svenska" (judinnan) Barbara Lerner Spectre från stiftelsen PAIDEIA som erkänner allt detta själv:

Så den som skriker direkt konspirationsteori är den som påvisar hur okunnig denne faktiskt är när det gäller politik och hur världen fungerar.

Men det är helt upp till dig om du verkligen vill dra av skynket och visar hur sjuk världen är, och ja, det kan kännas skrämmande i början.

För annars hade man aldrig kunnat få världen att se hur den ser ut under sådan kort tid, från ett homogent vitt välmående fungerade samhälle till detta kriminella, dysfunktionella samhälle vi nu lever i, och detta sker i ALLA länder unisont där vita finns i majoritet, än så länge i alla fall.

Tror inte någon som hängt på FB i +5-10 år förnekar det du skriver.

Citat:
Ja det är ingen som förnekar och det vet vi ju alla.

Frågeställningen är varför det har eskalerat så enormt just nu och varför? Vad fick det att utlösas. Vad exakt är i görningen och varför blev denna koordinerade attack utlöst just nu?

Har det med Trumps potentiella presidentkandidatur att göra? Eller vad det planerat sedan länge att det bara skulle börja efter ett visst datum?

Min gissning är Trump. Det var ett avbräck för dem 2016, men sedan blev det business as usual. Man har säkert försökt likvidera honom otaliga gånger. Man inser sannolikt att kommer han till makten så är det kört för dem. Kanske för gott.

Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Exakt detta inlägg.

Jag har ju förklarat att det är en powergrab, agendan är att göra slavar av befolkningarna. Fattar man inte detta har man allvarliga skador på sin hjärna.

Glöm inte reducera vita kristna länders befolkningar. Tex Sverige spåddes 2013 av HDI ha en befolkningsminskning med 60% 2026 eller liknande. Virus och zombiesprutan avslöjade både Alex Jones på 90-talet samt en fransk politiker(?) i ett hemligt inspelat klipp från 1995 som läckt.
Citera
2024-01-14, 01:52
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Lägg ut bilderna annars har det inte hänt!
Kolla hur det ser ut:

VIDEO- One of the Biggest Migrant Invasion Caravans Set to Hit Texas This Week
https://odysee.com/@AlexJonesChannel:c/VIDEO--One-of-the-Biggest-Migrant-Invasion-Caravans-Set-to-Hit-Texas-This-Week:9

Inget annat än en invasion. Biden vill dock göra dem alla till kärnväljare.
Citera
2024-01-14, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Kolla hur det ser ut:

VIDEO- One of the Biggest Migrant Invasion Caravans Set to Hit Texas This Week
https://odysee.com/@AlexJonesChannel:c/VIDEO--One-of-the-Biggest-Migrant-Invasion-Caravans-Set-to-Hit-Texas-This-Week:9

Inget annat än en invasion. Biden vill dock göra dem alla till kärnväljare.

Helt riktig, samma sak i Europa men tror ändå inte att det kommer stoppa högervindarna/nationalismen som blåser globalt. Vänstern fattar inte att även många invandrare röstar höger så snart de stabiliserat sig.
Citera
2024-01-14, 06:09
Medlem
Citat:
Jag skrev att jag hade hört det i flera år, inte att jag vet till 100%. Det är stor skillnad.

Det finns inte direkt konkreta bevis, även om det indikerar starkt och ligger mycket nära till hands att tro de är väldigt delaktiga och förmodligen till största del skyldiga.

Men ska man börja hänga folk i lyktstolpar, vilket jag tycker man ska, så måste man ha lite mer kött på benen.
Aha, då förstår jag problemet. Du planerar massmord, men vet inte mot vilka ännu.

Exakt hur skulle ett sådent konkret bevis se ut för att du skulle veta till 100%? Kan du beskrkva med exempel?

Jag tror för det första att det kan vara svårt att med bevis peka ut en exakt grupp där samtliga är skyldiga, eftersom det alltid finns en gradskillnad i hur aktiv någon varit för att driva på massinvandringen av illegala.

För det andra tror jag det finns bättre och effektivare sätt än att massmörda folk genom att hänga i lyktstolpar. Men jag förstår din poäng, och är fullt medveten om att det oundvikligen kommer att bli katastrof och oerhört våldsamt för alla inblandade hur det än slutar om massinvandringen av illegala fortsätter, vilket den bevisligen gör även med det så kallade tidöavtalet.
Citera
2024-01-14, 06:12
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:

Fast om vi ska vara rättvisa så är det ju faktiskt inte Annie Lööf som föreslår att vi kan ta emot 30 miljoner invandrare utan det är ju reportern som explicit frågar om Sverige kan ta emot så många varpå Annie Lööf svarar ja, om de arbetar och lär sig svenska.

Jag vill ju inte vara den som på något sätt försvarar Annie Lööf dock. Under den här tiden var det helt omöjligt för etablisemanget att vara negativt inställda eller att ens vara oroliga eller kritiska mot massinvandringen vilket exempelvis Tobias Billström fick erfara då han yttrade ordet volymer i samband med invandringen.

Hade reportern frågat Annie Lööf om Sverige kan ta emot 100 miljoner människor så hade hon sagt ja. Hade frågan varit 300 miljoner så hade hon svarat ja. I Annie Lööfs position och i tidens anda så hade det inte gått att svara nej på den frågan oavsett volymerna som anges.

Hade reportern frågat Annie Lööf om hela jordens befolkning kan invandra till Sverige så hade hon varit tvungen att svara att ja, det kan de bara de arbetar och betalar skatt samt pratar svenska. Sverige är ett stort land och precis som Fredrik Reinfeldt raljerade om när han flög och såg alla tomma fält och åkrar så finns det ju plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in