Citat:
Ursprungligen postat av
guru1966
Känner du någon som faktiskt har fått flyktingstatus som kom från ett annat land än de uppgav? Har du hittat pålirlif källa för att det skulle vara vanligt? Jag har sökt statistik, och forskare, experter och myndigheter som ger dig stöd men utan att lyckas. Det jag hittar är att många asylsökande saknar asylskäl eller har falsk identitet men av de som faktiskt får asyl anses majoriteten komma från länder i krig och i revolution. En stor andel sänds tillbaka, och det är också ungefär så många som experter anser sakna asylskäl. Det händer men det är ovanligt att det efter många år kommer fram att den som fått asyl egentligen kom från ett annat land. Sedan om man kommer från ett land i krig så är det inte säkert att man själv var förföljd, man kanske bara var livrädd för att göra lumpen eller för att bli dödad. Många Iraker flydde för att de inte ville göra lumpen.
Utan bra källor får man betrakta din teori som en konspirationsteori.
MÅnga i Sverige - inte minst här på Flashback - vill förfölja muslimer och judar och utsätta dem för etnisk rensning, och religionsförföljelse är ändå vanligare i länder med konflikter.
Bra att du fick med att statistiken du hänvisar till baserar sig på spekulativa antaganden, när du är tydlig med att det utgår från vad någon "anser" och inte de faktiska förhållandena.
Det är inte 80% som får avslag på sin asylansökan och det är många som inte fått uppehållstillstånd men stannar ändå och sedan får stanna av "humanitära" skäl som belöning för bedrägeriet, plus flyktingamnestier. Allt skapar massor med ankarbarn som drar med sig mångdubbelt fler anhöriga som därmed allihop baserar sig på föregående bedrägerier.
Du har rätt angående att många från Irak flydde lumpen, likaså "flydde" många soldater Iran och andrs länder. Att dessa "flyr" är nyspråk för att
desertera, vilket samtidigt är straffbart för en svensk, när vi belönar samma sak när andra kommer hit. Sedan tror vissa att de ska "intgreras" och vill försvara oss när de bevisligen svikit sina egna.
Om någon ifrågasätter att det väller in horder med människor som är helt öppna med att de vill mörda oss, kan det förstås med nyspråk benämnas "vill förfölja muslimer", men problemet kvarstår att de
i skrift visar att de planerar att mörda oss.
Och du behöver statistik på andel flyktingbedrägerier, när nästan alla i vissa grupper saknar ID handlingar när de kommer, och det knappast går att ta sig från mellanöstern till sverige utan ID-handlingar, och varenda en som söker asyl i sverige är ett bedrägeri mot dublinkonventionen, och det beviljats ca 100 000 uppehållstillständ per år under mycket lång tid, varav många turistar i länderna de flytt ifrån direkt de fått asyl.
Jag ser fram emot de siffrorna, men det behövs ett paradigmskifte på riktigt innan de siffrorna kommer att sammanställas.
Liknar på många sätt statistiken om invandrarvåld, där invandrade "experter" vilselett folket att tro att det "råkar finnas en viss överrepresentation" av våld bland invandrare, med tillrättalagd presentation, men när någon på riktigt sammanställer sifforna framkommer exemoelvis att
mer än 95% av alla överfallsvåldtäkter begås av invandrare, vilket "experter" då inte kan förneka att de redan visste men bara rycker på axlarna åt att de höll tyst om det.
På samma sätt är statistiken du hänvisar till bedräglig och jag hoppas sanningen kommer fram på samma sätt som exemplet ovan, även om det redan är uppenbart att det finns extremt många i landet som inte borde få vara här.
Mitt exempel ovan illustrerar också vad som tycks vara i görningen om massinvandringen i övrigt: vilseledande påverkanskampanjer som går att avslöja, men det krävs att någon självständigt lägger egen tid och pengar på att avslöja lögnerna, för inga myndigheter eller experter du hänvisar till vill att sanningen ska komma fram. Hur annars förklara den bild som ges i mainstrem media och siffror från BRÅ jämfört med Jonassons sammanställning jag länkade ovan.