2024-01-14, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Just det, "enligt hennes version", men det skrev du inte, istället framställde du hennes version som fakta.

Kvinnor kan ha alla möjliga olika skäl för att ljuga, även om att ha blivit våldtagna. Se bara på kvinnan som falskeligen anmälde Lambertz, och han var inte den första hon falskeligen anmälde för våldtäkt.

Den rättsmedicinska undersökningen styrker varken den ena eller den andra versionen i större utsträckning. Återigen försöker du framställa saker på ett lögnaktigt vis. Man kan undra vad du har för skäl att ljuga!

Du köper Vi*kings version rakt av. Tar du ens någon som helst hänsyn till målsägandes version? Som i en mycket viktig punkt styrks av Rättsmedicinalverket och som hon håller fast när hon pratar om händelsen med hela 4 vittnen (där hon också mår dåligt när hon berättar) och genom polisförhör och rättegång.

Ja, det är intressant. Du vet om en kvinna som ljög om våldtäkt. Och då tror du genast att detta är något slags magiskt bevis för att alla kvinnor ljuger om våldtäkt. Visst. Det finns vissa empatistörda människor som ljuger om våldtäkt. Men inte fan är vartenda våldtäktsoffer en empatistörd lögnhals. Börja fatta det. Och det finns inget som tyder på att målsägande i detta fallet är en empatistörd lögnhals. Och vad menar du att hon skulle tjäna på att ljuga våldtäkt?

Det är du som inte tycks förstå vad det är jag skriver. Jag försöker skriva det så tydligt jag bara kan igen:

1. Målsägande berättar att hon fått blåmärken genom at Vi*king hållit ett hårt grepp om hennes höfter vid ett bord.
2. Vi*king förnekar detta. Han har hållit i hennes höfter, men inte vid något bord.
3. Rättsmedicinalverket styrker målsägandes version om att hennes blåmärken kommit till vid det tillfälle hon anger och styrker att blåmärkena kommer från grepp från händer vid ett bord.

Dvs. Vi*king ljuger om en viktig del i händelseförloppet. Bevisligen ljuger. Vad mer ljuger han då om? Hela händelseförloppet månntro?
Citera
2024-01-14, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Jag gissar på ett bekvämt och skönt nattlinne i bomull.
För mig känns bevisningen svag, men hennes val av nattlinne eller hans sovplats, ger naturligtvis inte rätt att våldta.

Ja, så kan det också vara, ett mjukt babyrosa långt bomullsnattlinne där det står "Sweet Dreams" på eller liknande.

Precis, vare sig nattlinne eller sovplats är inviter till sex.
Citera
2024-01-14, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag förutsätter att du faktiskt inte förstår problemet och försöker förklara den ståndpunkt jag uppfattar att många har.

Det är inte så att det är ett löfte eller ett ok utan förbehåll till sex för en heterosexuell kvinna att bjuda in en heterosexuell man att dela hennes säng medan hon är iklädd nattlinne och att de talar livet och allt annat liggande på sängen.

Det är däremot en situation som innebär en intimitet och en spänning som sunt förnuft och erfarenhet säger normala människor att närhet, ömma känslor och sex kan följa. Det är inte en situation som är helt neutral som när en vän sover på golvet eller om det rör en vän av samma kön man är övertygad om är heterosexuell eller av motsatt kön man är övertygad om är homosexuell.

Därför är det osannolikt att målsäganden upplever situationen som givet neutral utan hon måste i alla fall vara medveten om att killen kan vara intresserad om han är så intresserad av att sova över hos henne och med henne i sängen. Hon har ju haft förhållande förut.

Vidare är den tilltalades berättelse genom att situation är sådan som ofta men inte alltid leder till allt från kyssar till sex trovärdig. Det kan mycket väl vara så att den ledde till frivilligt sex, det vore inget märkligt.

Det handlar alltså om en helhetsbedömning där ingen säger att det är ok att våldta någon för att man sover i samma säng, där ingen säger att det måste följa frivlligt sex av detta och att vi vet säkert att det var så, utan att givet vad vi vet om blommor och bin så kan det mycket väl varit så.

Du verkar med förlov sagt ha en mycket märklig syn på sexualitet och på förhållanden mellan män och kvinnor. Naiv när det gäller sexuella spänningar och inviter men samtidigt ibland moralistisk som när det gäller att folk inte skall ha sex på fyllan. Är det ingenting du reflekterar över själv?

Fast vart finns den fysiska intimiteten i att han får ligga där fullt påklädd ovanpå täcket och hon påklädd i nattlinne (med stor sannolikhet ett osexigt hösäck-aktigt sådant) och diskutera hennes kärleksbekymmer som hon har med en annan man som hon uppenbart fortfarande är kär i? För min del finns ingenting i det som ens luktar fysisk intimitet.

Men Vi*king är full och förmodligen kåt på målsägande. Och tolkar säkert på något magiskt sätt in att hon nog vill ligga med honom trots att hon är olycklig över att hon dumpat sitt ex och trots att Vi*king måste ligga med kläder på och hon är påklädd.

Så. Blev det tydligare för dig nu vart jag vill komma?

1. Jag ser inget sexuellt alls i situationen. Och nu har jag utgått från bådas berättelser.
2. Vi*king borde inte vara full, för fylla gör att folk i regel tappar omdömet och uppfattningsförmågan och tex. missar att det faktiskt inte finns en ömsesidig sexuell laddning, utan att det bara är i den fulles alkoholfyllda hjärna det finns en sexuell laddning.
Citera
2024-01-14, 02:53
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du köper Vi*kings version rakt av. Tar du ens någon som helst hänsyn till målsägandes version?

Jösses vad patetisk du är. Det var du som tog tjejens version rakt av, och då kontrade jag med killens. Men att någon annan agerar precis likadant som du själv, det klarar du visst inte av

Citat:
Som i en mycket viktig punkt styrks av Rättsmedicinalverket och som hon håller fast när hon pratar om händelsen med hela 4 vittnen (där hon också mår dåligt när hon berättar) och genom polisförhör och rättegång.

Ja, det är intressant. Du vet om en kvinna som ljög om våldtäkt. Och då tror du genast att detta är något slags magiskt bevis för att alla kvinnor ljuger om våldtäkt.

Men hur korkad kan man bli? Jag gav exempel på att kvinnor kan ha alla möjliga olika galna anledningar till att ljuga om våldtäkt. Men du förstod inte ens det

Citat:
Det är du som inte tycks förstå vad det är jag skriver. Jag försöker skriva det så tydligt jag bara kan igen:

1. Målsägande berättar att hon fått blåmärken genom at Vi*king hållit ett hårt grepp om hennes höfter vid ett bord.
2. Vi*king förnekar detta. Han har hållit i hennes höfter, men inte vid något bord.
3. Rättsmedicinalverket styrker målsägandes version om att hennes blåmärken kommit till vid det tillfälle hon anger och styrker att blåmärkena kommer från grepp från händer vid ett bord.

Nu ljuger du igen. Du tycks inte förstå vad rättsmedicinalverket skriver, trots att de är mycket tydliga.

Låt mig citera ur domen vad rättsmedicinalverket har uppgivit om blåmärkena

Citat:
Det går inte utifrån blånadernas utseende, läge och omfattning att bedöma huruvida de uppkommit i samband med ofrivilligt samlag

Citat:
Dvs. Vi*king ljuger om en viktig del i händelseförloppet. Bevisligen ljuger. Vad mer ljuger han då om? Hela händelseförloppet måntro?

Nej, det finns inga bevis alls för att han ljuger. Det är du som ljuger. Vad har du för skäl att ljuga?
Citera
2024-01-14, 02:57
Medlem
BOMB-CPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Det räcker.
Vem i helvete sover i samma säng som en kollega utan intim relation.

Bara en svenssonhora.
Jag har sovit i samma säng som en kollega och jag är ingen hora och intimt blev det inte.
Citera
2024-01-14, 02:58
Medlem
nina906s avatar
Citat:
Ja, så kan det också vara, ett mjukt babyrosa långt bomullsnattlinne där det står "Sweet Dreams" på eller liknande.

Precis, vare sig nattlinne eller sovplats är inviter till sex.

Många här verkar tro att ett nattlinne är synonymt med ett nätplagg med en massa spetsdetaljer eller en genomskinlig klänning i meshtyg. Men det blir ju så när ens enda referensramar är porr eller fantasierna om den där granntjejen som aldrig tittar åt ens håll.

Har man levt kring kvinnor vet man att majoriteten sover i jävligt fula och slappa kläder, ju pösigare desto bättre, förslagsvis den där klänningen med ponnys och marsmallows på som farmor gav en i julklapp för några år sen.
Senast redigerad av nina906 2024-01-14 kl. 03:02.
Citera
2024-01-14, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY-S
Han var väl ingen vän, bara bekant.
Och ja, hade inte låtit en bekant natta över hos mig bara sådär.. En vän ja.
Var det av motsatta kön? ALDRIG jag skulle bjuda in honom i min säng, inte ens med kläderna på..
Jag skulle göra motstånd om någon försökte något ja, oavsett rädsla för att det kan bli värre, för det kan bli bättre med.

Jag bjuder inte in någon i min säng som jag inte skulle kunna ha sex med nej, förutom min bästa vän av samma kön. Jag är kvinna btw.

Dom kvinnorna som gråter att män är starkare och dom skulle vara underlägsna ifall något hände är väl dom som bör vara försiktiga med att låta män sova i deras sängar, speciellt om dom inte känner dom väl.

Hon bjöd in honom, lät honom sova i sängen, gick med på sakerna... Snacka om att håna folk som verkligen vart utsatta som kämpade för att komma loss.

Ok. Du kanske kommer göra något annat, som gör att någon man våldtar dig. Och när andra läser om domen. Så kommer de sitta och moralisera över ditt beteende i en tråd på FB, så som du nu moraliserar över målsägandes beteende på FB.

Fast vad man borde moralisera över är när någon tar sig rätten över en annan människas kropp och skiter i att denna säger "nej", puttar bort, kniper ihop benen och vänder sig bort. Det är Vi*kings beteende du bör moralisera över.

Börjar vi få folk att fatta att de inte får bete sig hur som helst motandra människor, med sin egen kåthet. Så kommer du som kvinna kunna leva ett tryggare liv. För vart går gränsen?

Finns ett fall av våldtäkt där målsägande var nere i tvättstugan. och det att hon som ensam kvinna gick ner i tvättstugan, såg den dömde som en sexuell invit. Tvättstugan går du nog ner i själv ibland va?

Finns även flertalet fall där män anser sig ha rätt att våldta kvinnor för att kvinnorna går runt ensamma lite fulla på hotell eller fester. Detta har du säkert gjort några gånger?

En del förövare anser att det är helt legitimt att våldta kvinnor (oavsett tidpunkt på dygnet) som är ute och går ensamma i en park, skog eller liknande. Detta har du säkert gjort?

Vissa anser att om två ensamma tonårskillar går över en kyrkogård vid midnatt, så har man rätt att misshandla dessa två killar och våldta dem med pinnar i analen. Gått över en kyrkogård med en nära vän har du säkert gjort någon gång efter mörkrets inbrott?

Så. Ingen kvinna, ingen man, inget barn går säkert från våldtäkt om vi inte lär förövare att man aldrig aldrig aldrig får ta sig sexuella friheter. Utan man ska ha rejält med samtycke innan man har sex med den som samtycker.
Citera
2024-01-14, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nina906
Många här verkar tro att ett nattlinne är synonymt med ett nätplagg med en massa spetsdetaljer eller en genomskinlig klänning i meshtyg. Men det blir ju så när ens enda referensramar är porr eller fantasierna om den där granntjejen som aldrig tittar åt ens håll.

Har man levt kring kvinnor vet man att majoriteten sover i jävligt fula och slappa kläder, ju pösigare desto bättre, förslagsvis den där klänningen med ponnys och marsmallows på som farmor gav en i julklapp för några år sen.

Exakt. Och den typen med spetsdetaljer och genomskinligt kortkort etc. heter ju faktiskt nattnegligé. Och målsägande säger nattlinne. Vilket får mig att tänka på den säckiga bylsiga varianten av klädesplagg. Som mer är som en alltför stor rak klänning.

Jo, min mor sover i ett sådant nattlinne. Som en stor säck. Min dotter har haft ett sådant nattlinne (och min son en pyjamas). Också det en stor säck. Ser bekvämt och mysigt ut att sova i, men det är också allt.
Citera
2024-01-14, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
En undran bara hur kan man gå fri från straff när man säger att man gjorde det i sömnen? Det finns ju flera domar i närtid där riktiga våldtäktsmän gått fria för det har inte kunnat ställts utom rimliga tvivel att de faktiskt sov under hela akten (och sov tom när de fick utlösning) Om han nu var så berusad att han inte FÖRSTOD hennes signaler (som vi nog många kan se tämligen vaga, hon hade kunnat höja rösten, skrika, använda ngt judoslag, springa in på toaletten etc men hennes motstånd var extremt vagt, och gav med ganska omgående enlig hennes egna utsago) , vad ÄR då skillnaden, mot att ha gjort det i sömnen? Hon var ju ändå den nyktra som jag förstått? Så hon var knappast i någon utsatt situation, hon var helt nykter och borde varit handlingsbenägen. Det kan ju faktiskt varit så att V inte uppfattat hennes eventuella nej, för att de var så himla vaga. Han var onykter hon var nykter. Nä väldigt konstigt och vagt motstånd för ngt man inte vill. För mig låter det frivilligt, eller tjatsex som ngn skrev.

En person som går i sömnen kan givetvis inte vara ansvarig för vad denna ställer till med i sömnen. Då den ju är medvetslös.

Tycker du att Vi*king verkar medvetslös när han återger sin version av händelseförloppet? Jag ser det nog som att han var tämligen helt och fullt vid medvetande. Men har fyllans dåliga omdöme och fyllans dåliga uppmärksamhetsförmåga. Detta fritar honom inte från ansvar för den våldtäkt han begått under fyllan.
Citera
2024-01-14, 03:17
Medlem
BOMB-CPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nina906

Alla kvinnor jag levt tillsammans med har sovit nakna eller i exklusiva rafset.
Citera
2024-01-14, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogiltig.narvaro
Det gör de ju inte eftersom man, precis som med alla brott, ska frias om det råder rimliga tvivel om ens skuld. I det här fallet råder det uppenbarligen enorma tvivel om hans skull, till största del eftersom han har dömts utan några som helst bevis.

Och du kan sluta svamla om rÄtTsMeDiCiNaLeN, de har enbart sagt att hennes blåmärke på höften troligen har uppkommit runt den tidpunkten, och från ”trubbigt våld”, precis som alla blåmärken.

Gynundersökningen visade att hon inte hade några typiska skador som tyder på våldtäkt, enbart att hon hade haft sex.

Självklart ska han frias av hovrätten.

Och ditt andra svammel om att det är säkrare för våldtäktsman att sitta i fängelse än att bli dödade av en pöbel är också bara svammel eftersom de flesta uppenbarligen inte anser att tjatsex (vilket detta på sin höjd är) är våldtäkt.

Du spottar bara på riktiga våldtäktsoffer när du sitter och försvarar det här tramset.

- Och blåmärkenas utseende styrker att de tillkommit genom grepp av händer mot ett bord, enligt Rättsmedicinalverket. Vilket styrker målsägandes version. Inte Vi*kings.

- Gynundersökningen kan varken säga bu eller bä om våldtäkt/inte våldtäkt.

Du får nog läsa på vilka bevis som krävs för fällande dom i våldtäktsmål. Och sedan börja inse att bevisbördan i detta fall är uppfyllt.
Citera
2024-01-14, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Nej, lagen som den nu är utformad är bedrövligt dålig och att du anser att den är bra och rättssäker säger allt man behöver veta om hur okunnig och wokeförgiftad du är.

Vad är det för godtagbara bevis han är dömd på, menar du? Hörsägen och känslor?

Ingenting i den här domen är rimlig, och det finns ingenting rättsäkert med den.

Vad har woke med denna lag att göra?
Woke = jämställdhet mellan könen och jämställdhet mellan olika raser.

Lagen kring våldtäkt har inget med woke att göra. Utan man har nyanserat lagen, då det tidigare var så pass många som blev friade från våldtäkt som var uppenbart skyldiga. Där ett offer fick sitt liv förstört, men ingen rättslig upprättelse. Hade detta fortgått, hade pöbeln börjat ta lagen i egna händer och till slut hade vi börjat se fall av tortyrmord på friade våldtäktsförövare. Så. Jag förstår att man ändrade lagen. Så att folk ska känna mer tillit till rättsväsendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in