2024-01-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Trots rysk terrorism så lyckades dom inte stoppa den Ukrainska spannmålsexporten. Den är nu igång med full gas och exporterar mer än innan 2022..

Helt otroligt.

https://www.threads.net/@kyivpost.official/post/C1_oilfoCKh

De finns väl en del gödslade åkrar.
Citera
2024-01-13, 23:15
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
En liten parentes, men visst är det lite komiskt att Flashbackmobben - som ju normalt är motvalls allt - är så enormt PK i just denna fråga. Att vara pro-Ukraina är lika självklart för en vänsterliberal DN-läsare som att oroa sig över klimatkatastrofen, vara för massinvandring, HBTQ och mångkultur... Mysko.
Nä, det är bara du som försöker skapa ett fack som inte existerar. Rysslands krig och övergrepp är så makabra och orättfärdiga att det skapar en avsky som går genom breda samhällslager.
Själv avskyr jag woke, massinvandring, islam, klimataktivister, pk-etablisemanget och yadera men mest av allt avskyr jag Isis, Hamas och Ryssland vilket varken är svaret på det förstnämnda jag avskyr och är vad jag anser vara terrorister.
Citera
2024-01-13, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Just nu finns det nog tillräckligt med interna bekymmer för den ryska regimen att hantera än eventuella gränsdragningar.
Till exempel en frysande befolkning samt alla bränder.
Var det inte du en av dem som hävdade att vi i väst skulle frysa och äta insekter?

För Rysslands del är det givetvis mycket enklare att hantera en förhandling om Ukrainas öde, med kanske delningar och sånt än EU.
Putin bestämmer allt, men så är det tyvärr inte inom EU!
Och så hög svansföring som Sverige har bara Polen, Litauen och Finland.
Citera
2024-01-13, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
En liten parentes, men visst är det lite komiskt att Flashbackmobben - som ju normalt är motvalls allt - är så enormt PK i just denna fråga. Att vara pro-Ukraina är lika självklart för en vänsterliberal DN-läsare som att oroa sig över klimatkatastrofen, vara för massinvandring, HBTQ och mångkultur... Mysko.
Det är så enkelt så det hela: är man inte helt avtrubbad o känslomässigt störd, så sympatiserar man ej med den som brukar våld på en fredlig o svagare part, endast mycket störda personer tar våldtäktsmannens parti,,,
Citera
2024-01-13, 23:18
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Nu skrev jag iof Ryssland och inte Putin. Du verkar själv bekräfta Rysslands inblandning för att initiera oroligheter i östra Ukraina (det fetstilta).
Om Kreml tog initiativet eller inte så var de iaf snabbt involverade för att destabilisera och eskalera situationen som har lett oss hit idag med en ½ miljon döda. Något som inte hade varit möjligt om inte Kreml hade bidragit med finansiering, militärt och politiskt stöd. Din formulering om att "Kiev började bomba sin egen befolkning och skicka attackhelikoptrar" är bara konstig. Du menar att man helt legitimt svarade på en illegitim resning och att man bekämpade rebellerna?

När man säger Ryssland i det sammanhanget (Donbas-kriget) så är det missvisande, eftersom med Ryssland kan avses ryska staten/Putin.

I maj var regimen i Kiev själv illegitim, enligt mitt sätt att se det, även om många stater i väst erkände dem. De framstår inte i särskilt god dager, och det är rimligt att beskriva det som jag gjorde, även om du tycker det är konstigt (=bryter mot ditt program).
Citera
2024-01-13, 23:27
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
När man säger Ryssland i det sammanhanget (Donbas-kriget) så är det missvisande, eftersom med Ryssland kan avses ryska staten/Putin.

I maj var regimen i Kiev själv illegitim, enligt mitt sätt att se det, även om många stater i väst erkände dem. De framstår inte i särskilt god dager, och det är rimligt att beskriva det som jag gjorde, även om du tycker det är konstigt (=bryter mot ditt program).
Det jag tycker var konstigt var att du gjorde ett likhetstecken mellan en handfull rebeller understödda från Ryssland (allt ifrån oligarker till Kreml) och "befolkningen". Som om befolkningen i Donbas unisont stödde rebellerna som startade kriget som nu har ödelagt och präglat deras hembygder. I själva verket bekämpade Kiev rebellerna och inte "befolkningen". Därtill så skrev jag inte en tröttsam harang om att Putin skickat Girkin till Ukraina.
Citera
2024-01-13, 23:30
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
För Rysslands del är det givetvis mycket enklare att hantera en förhandling om Ukrainas öde, med kanske delningar och sånt än EU.
Putin bestämmer allt, men så är det tyvärr inte inom EU!
Och så hög svansföring som Sverige har bara Polen, Litauen och Finland.
Say what?

Vill du att Putin ska bestämma allt i EU?
Eller att vi ska skaffa en egen diktator som kan bestämma allt?
Hur mår du egentligen?
Många frågor...
Citera
2024-01-13, 23:34
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Det jag tycker var konstigt var att du gjorde ett likhetstecken mellan en handfull rebeller understödda från Ryssland (allt ifrån oligarker till Kreml) och "befolkningen". Som om befolkningen i Donbas unisont stödde rebellerna som startade kriget som nu har ödelagt och präglat deras hembygder. I själva verket bekämpade Kiev rebellerna och inte "befolkningen". Därtill så skrev jag inte en tröttsam harang om att Putin skickat Girkin till Ukraina.

Det är sant. De flesta i Donbas gillade inte separatisternas strategi med väpnad kamp. De hoppades på lugn och ro, och att Donbas skulle bli en region med lokal autonomi där de hade autonomi från både Kiev och Moskva, och kunde styra sig själva och få alla naturresurser och industrier själva. Men striderna polariserade, de flesta på ukrainska sidan blev nog pro-Kiev, och de flesta på DPR/LPR pro-Moskva. Antagligen dels på grund av erfarenhet, dels på grund av propaganda.
Citera
2024-01-13, 23:50
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Det är så enkelt så det hela: är man inte helt avtrubbad o känslomässigt störd, så sympatiserar man ej med den som brukar våld på en fredlig o svagare part, endast mycket störda personer tar våldtäktsmannens parti,,,

Ta nu inte i så att du skiter ner dig!

Vadå fredlig och svagare och part?
Läs på om vad de ukrainska Nazisterna utförde mot den vanliga civila ryska befolkningen på Krim i över 8 år där de då både mördade civila människor sprängde hus med kvinnor och barn och som en ren terrorhandling grävde de sönder dricksvattenledningar för befolkningen så att de blev utan rent vatten.
Citera
2024-01-13, 23:55
Medlem
Jack.Elams avatar
Russkiy mir

https://twitter.com/UKikaski/status/1746298010705768606
Citat:
The communal tap in the housing complex in occupied #Donetsk has been dry for over a week so residents are forced to get water from melted snow.

Filmer: "There is no water for a week. I am going to collect snow now. In the 21st century. Dear Pushilin, can you stop promoting yourself?"

Denis Pushilin is the head of the illegally annexed so-called DPR.
Citera
2024-01-14, 00:10
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scip

Läs på om vad de ukrainska Nazisterna utförde mot den vanliga civila ryska befolkningen på Krim i över 8 år där de då både mördade civila människor sprängde hus med kvinnor och barn och som en ren terrorhandling grävde de sönder dricksvattenledningar för befolkningen så att de blev utan rent vatten.
Det du skriver faller under ryktesspridning men det vore tacksamt med en länk till det bisarra påståendet du kommer med. Låter som den billigaste Kreml-propagandan.

Vad tycker du om att Putin anstiftade ett terrordåd i Moskva med över 300 döda eller att ryska separatister sköt ner ett holländsk-malaysiskt civilt plan med semesterfirare?

Läs på? Dummaste argumentet någonsin.
Citera
2024-01-14, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scip

Du menar att ryssarna hade så usel kontroll över den annekterade halvön Krim att ukrainska nazister kunde härja så fritt? De ryska säkerhetsstyrkorna måste vara mer inkompetenta än den ryska militären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in