2024-01-13, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BOMB-CP
Frågade specifikt om "Farlighetsmyten"
Artikeln nämner "farlighetsmyten". Men det är lite svårt att efter ha läst artikeln exakt peka på vad exakt det innebär.

Men jag hade två exempel i det jag citerade.
Senast redigerad av Pillerarm 2024-01-13 kl. 17:40.
Citera
2024-01-13, 17:41
Medlem
BOMB-CPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Artikeln nämner "farlighetsmyten". Men det är lite svårt att efter ha läst artikeln exakt peka på vad exakt det innebär.

Men jag hade två exempel i det jag citerade.

Jag är trög för jag fattar inte farlighetsmyt wtf ... .
Citera
2024-01-13, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BOMB-CP
Jag är trög för jag fattar inte farlighetsmyt wtf ... .
Det gör inte jag heller.

Bara att vissa attraheras av en farlig partner. Men jag hittar inget om varför det är en myt. Det är uppenbart inte en myt. Vissa attraheras av farliga, det kan vi ju se.
Citera
2024-01-13, 17:46
Medlem
BOMB-CPs avatar
Citat:
Det gör inte jag heller.

Bara att vissa attraheras av en farlig partner. Men jag hittar inget om varför det är en myt. Det är uppenbart inte en myt. Vissa attraheras av farliga, det kan vi ju se.

Då är vi två, förmodligen den som myntat det som är kocko i huvudet.
Citera
2024-01-13, 17:55
Bannlyst
Citat:
Det är uppenbart inte en myt. Vissa attraheras av farliga, det kan vi ju se.
Jo, jag har upplevt det där själv lite. Det har hänt mer än en gång det senaste året att någon (full) kvinna frågat mig (nykter) med lite tindrande ögon om jag "suttit inne". Jag har, enligt några andra, en lite "farlig" aura på något vis. Ibland? Hur det går till vet jag inte, men jag har sett ruggigt kriminell ut (som många andra) på något passfoto vet jag. Jag är varken farlig, kriminell eller har "suttit inne". Eller upplever att jag skulle se farlig ut. Ibland? Jag har absolut inte något typiskt kriminellt utseende med tatueringar i ansiktet eller något liknande. Eller ens nära typiska "kriminella kläder".
Senast redigerad av realFEZ 2024-01-13 kl. 18:00.
Citera
2024-01-13, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
men här uppstår ju en situation där en massa kvinnor raggar på en man, som ju uppenbart är bla psykopat

Vilken man tillika psykopat menar du?

Citat:
Det gör inte jag heller.

Det här har jag varit med om själv och jag kan i alla fall inte förklara varför.

Nu senast så hörde jag att en gammal flamma hade sopat på en snut. Jag dök direkt in på snapchat och tog kontakt med henne. Det är ju både humor och lite hett ju.

Sen är det väl oftast brudar under 30 år som uppskattar en farlig och spännande snubbe. När de går 30+ så vill de flesta ta bort det som är oklart och spännande mot något stabilt och tryggt.

Kvinnor som är 30+ och vill ha bad snubbe har ju garanterat problem själva.

Generaliserar duktigt och går bara efter egna erfarenheter och iakttagelser.
Citera
2024-01-13, 19:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det förekommer fortfarande i väldigt stor utsträckning, ju grövre brott, desto mer kontaktskapande. Det handlar om moderlighet, och farlighetsmyten.

Japp moderlighet. Att vilja förändra personen. Många mördare blir gifta på kåken, sedan blir det allena besök för dom.

En man dock inte läst fått några beundrare är Anders Eklund. Men kanske finns en gräns även för dessa kvinnor.
Citera
2024-01-13, 19:19
Medlem
Det är nåt allvarligt fel på många kvinnor. Men de kan inte hjälpa det. Är väl biologiskt...

En gammal kollega brukade ha för vana att berätta att han suttit inne när han pratade med kvinnor på krogen. Var tydligen helt otroligt gensvar på det. Han såg bra ut som ung också men sanningen var att han jobbade med IT och det funkar öht inte. Kvinnor hatar män som jobbar med "döda ting".
Citera
2024-01-13, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
En man dock inte läst fått några beundrare är Anders Eklund. Men kanske finns en gräns även för dessa kvinnor.
Ingen gräns, tydligen.
Citat:
Anders Eklund dömdes 2008 till livstids fängelse för mord och grov våldtäkt. Hans offer var 10-åriga Engla Höglund och 31-åriga Pernilla Hellgren. Redan under häktningstiden fick Eklund ta emot brev från kvinnor som sökte hans kontakt.

Med en kvinna i 35-årsåldern utvecklade han en tät brevväxling. Kvinnan hade två barn, varav en dotter i samma ålder som Engla. Flera gånger besökte kvinnan Norrtäljefängelset där hon och Anders Eklund fick umgås i anstaltens besöksrum.
https://www.allas.se/samhalle/karlek-i-fangelset-fangar-berattar-om-sina-beundrare/137257

Läskigt att kvinnan hade en dotter i Englas ålder.
Citera
2024-01-13, 19:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ingen gräns, tydligen. https://www.allas.se/samhalle/karlek-i-fangelset-fangar-berattar-om-sina-beundrare/137257

Läskigt att kvinnan hade en dotter i Englas ålder.

Ser man på. Nej tydligen inte. Vilket drömliv det skulle bli för kvinnan ifråga att flytta ihop med honom i en husvagn om han någonsin blir släppt.

Just det där med släppt undrar man om det har betydelse. Det är spännande och ok så länge mannen sitter inlåst och dessa besök är alltid under skydd av kriminalvården. Kanske inte lika kul att fortsätta om mannen blir just släppt. Det höll ju tex inte länge för Kaj Linna med den kärlek han hade hittat innanför murarna väl när han kom ut. Då var ju han också då "oskyldig".
Citera
2024-01-13, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Nu när så många män är mördare och kvinnomisshandlare!

Är dessa män i fängelse fortfarande spännande för många kvinnor?
Förut var dom ändå nu vimlar det av dom och dom flesta okända.

Få har de aldrig varit tyvärr.
Citera
2024-01-13, 19:55
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Nu när så många män är mördare och kvinnomisshandlare!

Är dessa män i fängelse fortfarande spännande för många kvinnor?
Förut var dom ändå få nu vimlar det av dom och dom flesta okända.
Får dom fortfarande många beundrare?
Eller är det slut med det nu?

De flesta kvinnor fantiserar även om att bli våldtagna så att förstå kvinnohjärnan är inte helt lätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in