2024-01-13, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Det känns inte som att man är normalt om man flyttar ut till ett hotell i skogen. Det känns som att det är bohemer som flyttar ut till såna platser. Det är svårt med väckarklocka och ladda telefoner och datorer till exempel. Det är lika svårt att tvätta kläder. Man kanske kan ta med sig kläderna till jobbet. Sedan kan man tvätta på jobbet. Fördelen är att man slipper massa elräkningar och hyra och kan spara in väldigt mycket pengar. Det känns som att det är svårt att sköta om hygien i ett tält man. Man måste vara väldigt speciell om man kan klara såna saker som killen gör. Det finns ingen normala människor som gör på detta viset.

I princip hela mänskligheten levde under sämre förhållanden för inte alls länge sedan.
Citera
2024-01-13, 15:35
Medlem
Låter inte så kul. Kallt på vintern och fästingar på sommaren. Men han verkar ju tillfreds.
Citera
2024-01-13, 15:38
Medlem
Jag har 2 polare som bor på sommarna i i tält i skogen och flyger till värmen på vintrarna..ena bor på ett billigt hotel i Vietnam nu och den andra bor i Ford focus på nåt parkering i Malaga..deras pengar går åt att dricka bärs varje dag och äta så billigt som möjligt.
Citera
2024-01-13, 16:04
Medlem
eriklinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClitEastwood
Det är inte så det funkar. Det krävs bara en jobbig jävel som läser artikeln och tipsar om det så är de där snabbt där och inspekterar. Du vet hur Svenskar generellt är, om man kan tjalla på någon så gör man det. Den här killen är väl känd i trakten som ett original och många kanske rent utav vet vart han håller till.

Äh jag tror det går bra. Det är bara att neka, vad ska dom göra? Forensisk undersökning av marken?
Citera
2024-01-13, 16:07
Medlem
Rymdkommissaries avatar
Intressant med Erik. Frågan är bara hur äkta han egentligen är. Sådana här artiklar brukar nog ganska ofta utelämna det som gör det hela till en sämre nyhet. Svälj inte allt med hull och hår brukar jag säga.
Citera
2024-01-13, 16:12
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Om du får spekulera, vad tror du historien förtäljer?

Drogproblematik? Uppsagd från jobb? Depression?
Snarare någon position på autistspektrumet.
Citera
2024-01-13, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Bra - gott folk satsa på detta o svält ut hyresvärdarna. Då först blir befintliga bostäder billiga.

Gjorde inte Lasse Sorvari tidvis något liknande?

Får Erik doppa mycket o i många - står damerna i kö o på led utanför hans skogshydda för att få schnabelterapi???

Erik sätter ny standard - det går att bo i skogen o tält även på vintern - sprid denna info till Azylverket o soc kontoren i hela landet - nu skall det bli slut på sociallägenheter o att mig verket o kommunerna skall hålla ockrar/nyproduktionsvärdar o Bert Kalsong under armarna o göra dessa miljardärer ännu rikare
Citera
2024-01-13, 16:23
Bannlyst
Vanligtvis genom historien så är det väl ofta mördare och rövare som sökt sig till skogs. Själv hittat en hydda i en skogsglänta och efter att jg såg att en bultsax låg därinne så tog jag den och ersatte med en bibel. Men numer så tror jag väldigt många längtar bort ifrån betong men få verkar ens försöka.

Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Jag får känslan att han gör det för själva lidandets skull? Ekonomin? Eller vad är poängen? Jag ska väl inte döma Erik, han verkar trevlig, men han verkar inte vara en mega-friluftare by heart så att säga.
Har för mig Göran Kropp i sin självbiografi påstår att han sålde lägenheten och flyttade ut till tält ett år för att spara pengar inför något projekt. Han ville väl känna sig närmare naturen, kan jag tänka mig. Och med vilka pengar kan erfarenhet köpas? Nu slutade det iofs inte så roligt för Göran, men det är väl få av oss som kommer bli prisade av världen och förväntade att slå världsrekord på världsrekord

Man kan vilja känna på årets årstider, tycker det är vettigt

Mycket är artificiellt i moderna världen, och man kan bli riktigt less på ekorrhjulet
Senast redigerad av Loveletter666 2024-01-13 kl. 16:31.
Citera
2024-01-13, 16:25
Medlem
Rymdkommissaries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Känns som att det finns en historia bakom, som Hem&Hyra eller Erik inte tar upp här.

Tror inte att hans affärer med bröllopsfoto går så värst bra....
Det är nog en hel del som utelämnats i den där skönmålande artikeln.
Citera
2024-01-13, 16:28
Medlem
g-in-a-gis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
Finns väl inget folk som är mer friluftsintresserade än just svenskar (och norrmän) generellt sett så där tycker jag nog att du har fel.
Svenskar är väldigt bortskämda med hur hög standard det är på bostäderma om man jämför med många andra länder skulle jag säga.
Citera
2024-01-13, 16:45
Medlem
osofistikerads avatar
Jag tycker det verkar härligt på många sätt. Men som kvinna kan man väl inte göra sådär utan att räkna med att få påhälsning av någon/några som våldtar en, förr eller senare. Inte minst i det moderna Sverige som vi lever i där gruppvåldtäkter har blivit en nationalsport.

Jag förstår och kan innerligt relatera till Eriks vilja att komma bort från ekorrhjulslivet och allt meningslöst som karakteriserar det, inte minst allt löneslaveri. Tillbringa mer tid med tomma relationer på jobbet än med sina egna nära och kära, när man kommer hem är man ändå slutkörd mentalt och orkar inte vara rolig att umgås med. Livet fylls upp av meningslösa arbetsuppgifter. Det är liksom fullständigt poänglöst och hela ens liv reduceras till något fullständigt meningslöst, trots att det egentligen är något heligt.

Vissa här säger att han kan köpa ett billigt hus ute på landet eller hyra en billig lägenhet (under 5000 kr klassades enligt någon som en lägenhet som uppfyller kraven). Båda dessa förslag är givetvis mycket mer kostsamma än Eriks nuvarande lösning. Ett hus kräver massor av underhåll och även uppvärmning och så vidare. Det är inte omöjligt att hela hans månadsbudget är under 5000 kr med hans nuvarande livsstil och boende.

Jag tillhör definitivt kategorin som inspireras av hans val och historia, jag önskar att jag vågade bryta mig loss mer och göra något liknande. Tyvärr har jag motvilligt en förmåga att anpassa mig till det här samhället trots att jag känner att jag dör inombords av det varje dag. Jag tror många bryter sig loss när de kommer till en punkt där det helt enkelt inte går att fortsätta längre.
Senast redigerad av osofistikerad 2024-01-13 kl. 16:48.
Citera
2024-01-13, 16:48
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Christopher McCandless, Marcus Torgeby, Erik och gud vet hur många andra. Inspirerande? Absolut. Jag tror på riktigt att det kan vara nyttigt för skallen.

McCandless var kanske onödigt våghalsig men det kanske var precis vad han mådde bra av, vem vet? Men en svensk skog inte allt för långt bort från civilisationen låter helt ok faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in