Flashback bygger pepparkakshus!
2024-01-11, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merlon
https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2023/12/beslut-om-narkotikaklassning-och-forbud-mot-flera-nya-substanser/

Lagändringen träder i kraft på tisdag, 16 januari.
Tack!
Citera
2024-01-12, 13:22
Medlem
I början när jag puffade THCP var det som så att om jag hade bra effekt efter 40m hade jag tydlig effekt i 24h, +24h.

Sen när jag närmade mig slutet på mina vapes (totalt 600s i puffar enligt vapesen).. så om jag hade bra effekt av THCP efter 40m, kunde jag ändo vakna fit for fight efter en skön natts sömn.

Anyone else?
Citera
2024-01-12, 15:33
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
I början när jag puffade THCP var det som så att om jag hade bra effekt efter 40m hade jag tydlig effekt i 24h, +24h.

Sen när jag närmade mig slutet på mina vapes (totalt 600s i puffar enligt vapesen).. så om jag hade bra effekt av THCP efter 40m, kunde jag ändo vakna fit for fight efter en skön natts sömn.

Anyone else?
Stämmer nog bra.
Bör ge någon slags effekt av att hettas upp om och om igen. Sen är det ju mer mängd som hettas upp i början än när den börjar ta slut.
Citera
2024-01-12, 23:33
Medlem
Dom hävdar att produkten innehåller rätt mängd men tror att dom är blåsta av sin leverantör om dom verkligen tror på det dom säger.
Antingen så var produkten dålig och innehöll 1/10 del av innehållet, eller så var det delta8 thcp och inte delta9, vilket är en helt annan sak.
Eller så förstör detta ämnet din tolerans extremt efter typ en gång. Folk säger att man behöver 3 droppar vilket är 45mg. 2mg ska räcka gott och väl från början om det är delta9 thcp.

Känns inte alls hälsosamt och verkar påverka den kognitiva förmågan väldigt länge. Alltså inget för folk som jobbar eller behöver ta ansvar som vi normala har.

Kunde köpa 1gram rent destillat från en sida jag vet är genuin för 300kr men sket i det, jag bryr mig om min hälsa och hjärna mer. Detta känns mer som syntetiska cannabinoider än cannabis, d.v.s. är skräp och skadligt as fuck.
Citera
2024-01-13, 01:18
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Dom hävdar att produkten innehåller rätt mängd men tror att dom är blåsta av sin leverantör om dom verkligen tror på det dom säger.
Antingen så var produkten dålig och innehöll 1/10 del av innehållet, eller så var det delta8 thcp och inte delta9, vilket är en helt annan sak.
Eller så förstör detta ämnet din tolerans extremt efter typ en gång. Folk säger att man behöver 3 droppar vilket är 45mg. 2mg ska räcka gott och väl från början om det är delta9 thcp.

Känns inte alls hälsosamt och verkar påverka den kognitiva förmågan väldigt länge. Alltså inget för folk som jobbar eller behöver ta ansvar som vi normala har.

Kunde köpa 1gram rent destillat från en sida jag vet är genuin för 300kr men sket i det, jag bryr mig om min hälsa och hjärna mer. Detta känns mer som syntetiska cannabinoider än cannabis, d.v.s. är skräp och skadligt as fuck.
Så... du har testat en olja från en leverantör och sen dömer du ut en hel industri, alla dess produkter och de som kommer?
Tänker man kanske ska ha lite mer på benen innan man häver ur sig en massa strunt?
Citera
2024-01-13, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Så... du har testat en olja från en leverantör och sen dömer du ut en hel industri, alla dess produkter och de som kommer?
Tänker man kanske ska ha lite mer på benen innan man häver ur sig en massa strunt?

Har inte gjort det och va? Har inte nämnt några andra butiker, i synnerhet inte i Sverige då alla andra har skött sig exemplariskt genom tiderna, har varit mycket bra kundtjänst på dom flesta, bara en annan butik var det lite udda beteende som andra också upplevt här på flashback. Man förväntar sig att en laglig butik ska bete sig som en laglig butik och inte som en kriminell verksamhet.

Har sagt att jag varit nöjd med deras andra produkter. Men jag kände mig blåst då produkten gav helt andra effekter än deras andra produkter i exakt samma styrka så tillslut började man fatta att något inte stämmer. Många andra har upplevt liknande - dock i andra länder menar jag nu, och detta handlar mer om sådana superstarka ämnen som thcp.

Om folk säger att man behöver 45mg av ett ämne där 2mg egentligen ska ge mycket starka effekter så tycker jag något är lurt.

Jag kontaktade dom och förklarade att jag inte är nöjd för det gav annorlunda effekt. Jag försökte verkligen få dom att hjälpa mig så jag skulle slippa skriva negativa recensioner så jag kunde få pengarna tillbaka, typ skicka tbx produkten så jag kunde köpa andra thcp produkter istället, nu är detta försent i och med klassning och jag är kvar med en produkt som jag inte är nöjd med.

Hade dom istället hjälp en kund som kände sig missnöjd, en tidigare kund som betalar så skulle dom inte fått en dålig recension.

Om du känner dig lurad, kommer du inte försöka få andra människor att inte gå igenom samma?

Hade dom låtit mig reklamera produkten så skulle vi inte varit här. Det spelar ingen roll egentligen hur produkten är (vem vet kanske dom är lurade av leverantören och får thcp fast delta8 varianten eller så skadar thcp din hjärna så mycket att inget funkar efteråt).

Är du affilierad med butiken? För då kan du ju inte veta om hur produkten är och således inte kunna dömma mig såhär.

T.ex. så har cannabislight & upgradenatural varit utmärkta.
Kunden har alltid rätt i Sverige, om man vill bli framgångsrik får man faktiskt försöka göra något åt missnöjda kunder.

Ska vi ha detta som en legal bransch förväntar jag mig att man beter sig som det också liksom, det är därför jag inte köper något illegalt.
Jag vill inte smutskasta butiken som sagt, dom hade andra bra produkter men jag kände mig blåst och bemött på ett verkligen underligt sätt, alltså att man inte ens försökte åtgärda problemet.
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-01-13 kl. 01:35.
Citera
2024-01-13, 01:34
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Har inte gjort det. Har sagt att jag varit nöjd med deras andra produkter. Men jag kände mig blåst då produkten gav helt andra effekter än deras andra produkter i exakt samma styrka så tillslut började man fatta att något inte stämmer. Många andra har upplevt liknande, och detta handlar mer om sådana superstarka ämnen som thcp.

Om folk säger att man behöver 45mg av ett ämne där 2mg egentligen ska ge mycket starka effekter så tycker jag något är lurt.

Jag kontaktade dom och förklarade att jag inte är nöjd för det gav annorlunda effekt. Jag försökte verkligen få dom att hjälpa mig så jag skulle slippa skriva negativa recensioner så jag kunde få pengarna tillbaka, typ skicka tbx produkten så jag kunde köpa andra thcp produkter istället, nu är detta försent i och med klassning och jag är kvar med en produkt som jag inte är nöjd med.

Hade dom istället hjälp en kund som kände sig missnöjd, en tidigare kund som betalar så skulle dom inte fått en dålig recension.

Om du känner dig lurad, kommer du inte försöka få andra människor att inte gå igenom samma?

Hade dom låtit mig reklamera produkten så skulle vi inte varit här. Det spelar ingen roll egentligen hur produkten är (vem vet kanske dom är lurade av leverantören och får thcp fast delta8 varianten eller så skadar thcp din hjärna så mycket att inget funkar efteråt).
Ber om ursäkt om jag missförstog dig.

Skulle säga att mellan 2-5 mg är en bra dos.
45 är extremt.
Tråkigt du råkat ut för en dålig produkt/säljare.
Finns ju fler där ute som är seriösa med.
Citera
2024-01-13, 01:44
Medlem
Citat:
Ber om ursäkt om jag missförstog dig.

Skulle säga att mellan 2-5 mg är en bra dos.
45 är extremt.
Tråkigt du råkat ut för en dålig produkt/säljare.
Finns ju fler där ute som är seriösa med.

Tack, jag vill liksom inte förstöra för en butik som kanske är bra när det kommer till andra produkter men jag upplevde det som inte seriöst. Inte alla har stålar till att slänga på att köpa nya produkter bara sådär när allt är så dyrt idag, jag förklarade detta för dom också när jag bad om hjälp.

Alla verkar hävda samma sak på Reddit, att det krävs mycket lite för en bra dos, det verkar inte stämma om med den % dom anger och många på Reddit upplever att vissa butiker i utlandet har gjort en fuling med thcp där man har mycket liten mängd thcp resten andra ämnen (iaf så påstår dom). Jag vet inte varför det är så, jag har inte gjort någon analys på produkten men jag ville bara berätta min upplevelse.
Kanske det blev något fel och jag fick en svagare variant, då det finns en med hälften styrka, jag vet inte. Sett andra thcp produkter som innehåller stor del d8thcp och detta ska vara mycket svagare än d9.

Deras vape gav liksom 20h effekter efter ett normalt bloss och kändes rätt med mängden 150mg i vapen, oljan känns inte alls lika stark trots det ska vara likadan styrka på 30%. Det är inte så att den inte funkar men den verkar inte innehålla 30% d9 thcp, det har jag svårt att tro på, i synnerhet när alla som recenserat det skriver att 3 droppar (45mg) räcker. Tror folk hade flippat på 45mg om jag ska vara ärlig.
Citera
2024-01-13, 02:07
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Tack, jag vill liksom inte förstöra för en butik som kanske är bra när det kommer till andra produkter men jag upplevde det som inte seriöst. Inte alla har stålar till att slänga på att köpa nya produkter bara sådär när allt är så dyrt idag, jag förklarade detta för dom också när jag bad om hjälp.

Alla verkar hävda samma sak på Reddit, att det krävs mycket lite för en bra dos, det verkar inte stämma om med den % dom anger och många på Reddit upplever att vissa butiker i utlandet har gjort en fuling med thcp där man har mycket liten mängd thcp resten andra ämnen (iaf så påstår dom). Jag vet inte varför det är så, jag har inte gjort någon analys på produkten men jag ville bara berätta min upplevelse.
Kanske det blev något fel och jag fick en svagare variant, då det finns en med hälften styrka, jag vet inte. Sett andra thcp produkter som innehåller stor del d8thcp och detta ska vara mycket svagare än d9.

Deras vape gav liksom 20h effekter efter ett normalt bloss och kändes rätt med mängden 150mg i vapen, oljan känns inte alls lika stark trots det ska vara likadan styrka på 30%. Det är inte så att den inte funkar men den verkar inte innehålla 30% d9 thcp, det har jag svårt att tro på, i synnerhet när alla som recenserat det skriver att 3 droppar (45mg) räcker. Tror folk hade flippat på 45mg om jag ska vara ärlig.
Känner tyvärr inte till Dr.s Utbud så kan inte uttala mig om dem.
Själv upplever jag bäst effekt med en mix av hhc-o, thc-p, terpener och laglig fullspektrum dvs alla lagliga cannabinoider.
Tror du fick en defekt vara eller så var den skit. Utan labbrapport är det svårt att säga.
Citera
2024-01-13, 02:52
Medlem
Citat:
Känner tyvärr inte till Dr.s Utbud så kan inte uttala mig om dem.
Själv upplever jag bäst effekt med en mix av hhc-o, thc-p, terpener och laglig fullspektrum dvs alla lagliga cannabinoider.
Tror du fick en defekt vara eller så var den skit. Utan labbrapport är det svårt att säga.

Mjo men allt pekar på att något inte stämmer vad det nu är.
Liksom en annan teori är att den sabbar dina cbreceptorer via överstimulering/neurotoxiska effekter så en enorm tolerans utvecklas, eller kanske enbart förstör tolerans. Men kan det verkligen stämma efter en liten dos? Alltså även om man väntade en vecka mellan intagen?

Vet inte men aja, jag borde kanske skita i det jag behöver inte ens sådana ämnen då jag föredrar typ cbd och cbg, låg dos cbn till natten ihop med cbd gav bra sömn och medicinska egenskaper, milda bieffekter t.ex., lite mer medicinska varianter. Men håller med dig att det är en bra verkan av dom du nämner, för mig även utan thcp.
Har prövat låg dos hhco oralt i ihop med cbd, cbg, cbn (laglig industrihampa med typ 0,1% thc eller isolater av diverse medicinska sorter) & terpener och tyckte det funkade bra, liknar hhc fast snäppet starkare, krävs mindre och produkten är inte för stark när man lär sig dosera(och ta med bra dos cbd, cbg, osv för att jämna ut effekten, annars är det kanske för starkt). Skulle säga det är snäppet över thc på vissa sett men effekterna är intressanta och känns även medicinska, trots det bör man vara väldigt försiktig för den är mycket potent, även för den som testat väldigt mycket. Vågar inte vaporisera det i och med den omtalade gasbildningen. Jag är sån som måste typ testa vissa saker en gång, hhc var en hit så ville se hur denna skilde sig åt. Hann inte köpa destillat dock, blev slutsålt. Och jag vill inte vapea det så skippade vapes med den.

Är typ nästan lite shopping-addict så det var verkligen frestande med megarea och liksom limited edition på produkten i och med klassning haha.

Anser dock att dom inte borde klassat hhc, nu använder folk udda saker för att kringgå lagstiftningen. Hhc var snäppet mildare än thc för mig personligen, men positiva effekter var väldigt likvärdiga. Man kan se det som en exotisk strain typ.

Enligt det mesta jag läst är acetat versionerna inte farliga oralt utan enbart vid rökning och eventuellt vapeing (man anser dock att vapes ska vara säkert för det inte använder höga temperaturer), men jag riskerar inget och gillar inte heller dra i något i mina lungor, vapear nästan aldrig för jag är nog känslig. Min kropp gillar inte det men visst känns det mindre skadligt än rökning. Har inte rökt något på väldigt många år, brukade göra det ibland när jag var mycket ung och vapes inte var riktigt en grej ännu, iaf inte mainstream.
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-01-13 kl. 03:09.
Citera
2024-01-13, 03:40
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Mjo men allt pekar på att något inte stämmer vad det nu är.
Liksom en annan teori är att den sabbar dina cbreceptorer via överstimulering/neurotoxiska effekter så en enorm tolerans utvecklas, eller kanske enbart förstör tolerans. Men kan det verkligen stämma efter en liten dos? Alltså även om man väntade en vecka mellan intagen?

Vet inte men aja, jag borde kanske skita i det jag behöver inte ens sådana ämnen då jag föredrar typ cbd och cbg, låg dos cbn till natten ihop med cbd gav bra sömn och medicinska egenskaper, milda bieffekter t.ex., lite mer medicinska varianter. Men håller med dig att det är en bra verkan av dom du nämner, för mig även utan thcp.
Har prövat låg dos hhco oralt i ihop med cbd, cbg, cbn (laglig industrihampa med typ 0,1% thc eller isolater av diverse medicinska sorter) & terpener och tyckte det funkade bra, liknar hhc fast snäppet starkare, krävs mindre och produkten är inte för stark när man lär sig dosera(och ta med bra dos cbd, cbg, osv för att jämna ut effekten, annars är det kanske för starkt). Skulle säga det är snäppet över thc på vissa sett men effekterna är intressanta och känns även medicinska, trots det bör man vara väldigt försiktig för den är mycket potent, även för den som testat väldigt mycket. Vågar inte vaporisera det i och med den omtalade gasbildningen. Jag är sån som måste typ testa vissa saker en gång, hhc var en hit så ville se hur denna skilde sig åt. Hann inte köpa destillat dock, blev slutsålt. Och jag vill inte vapea det så skippade vapes med den.

Är typ nästan lite shopping-addict så det var verkligen frestande med megarea och liksom limited edition på produkten i och med klassning haha.

Anser dock att dom inte borde klassat hhc, nu använder folk udda saker för att kringgå lagstiftningen. Hhc var snäppet mildare än thc för mig personligen, men positiva effekter var väldigt likvärdiga. Man kan se det som en exotisk strain typ.

Enligt det mesta jag läst är acetat versionerna inte farliga oralt utan enbart vid rökning och eventuellt vapeing (man anser dock att vapes ska vara säkert för det inte använder höga temperaturer), men jag riskerar inget och gillar inte heller dra i något i mina lungor, vapear nästan aldrig för jag är nog känslig. Min kropp gillar inte det men visst känns det mindre skadligt än rökning. Har inte rökt något på väldigt många år, brukade göra det ibland när jag var mycket ung och vapes inte var riktigt en grej ännu, iaf inte mainstream.
Tror inte det sabbar något. Rökt både hhc och thc-p länge och röker jag en fet holk slår den på som vanligt.

Kul bredspekrum funkar för dig. Det är mer potent en folk förstår.
Acetat är ju inte aceton om du trodde det
Skämt åsido så är det inget jag oroar mig för. Viktigast är väl att hetta upp det på nått sätt? Shit Jag röker allt i bong så är lite härdad/skadad.

Hhc är och var typ samma som allt annat. I destillat/rent var/är det underbart. Så är de flesta noider i rätt mängd.

Är man orolig för att röka går det ju att göra edibles. Något jag har börjat uppskatta. Men så har några kilo cannabis passerat lungorna med plus alla cigg och kemikalier.
Skumt man lever hehe
Oroa dig inte så mycket 🤗
Citera
2024-01-13, 04:07
Medlem
Tfvhts avatar
Citat:
Prövade en olja på dr *****. Innehåller typ 5% snarare än 30 mest troligen. Skulle det innehålla 30% så skulle en droppe vara typ för mycket men folk skriver att tre droppar räcker. 45mg som tre droppar ska vara skulle skicka folk till akuten, allt pekar på att det inte alls innehåller dom angivna mängderna (många andra som påpekat detta i andra butiker på Reddit, i synnerhet med thcp som är så dyrt och dospotent). Det verkar vara underdoserade produkter, vapen var bättre minns jag. I en laglig bransch bör detta ses som bedrägeri, det spelar ingen roll om andra gillade produkten, dom är inte medvetna om att produkten är defekt och innehåller fel mängder aktiva ämnen för att spara $. Skulle vara roligt att skicka in det på analys så man skulle kunna bekräfta detta.

Riktigt oförskämt och dåligt att man beter sig såhär shady i en legal bransch. Kanske likabra att det blev illegalt med tanke på hur dom sköter det. Ämnet är också mest troligen mer skadligt & beroendeframkallande än gräs. Kommer skippa detta då man kände att det var inte bra för en, egentligen så gillar jag inte thc så vet inte varför jag prövade det (tänkte ah rea ju, nyår etc). För mig räcker det med cbd på helgen(som jag får lov att använda av läkare då det innehar antipsykotiska egenskaper som gynnar mitt tillstånd), är ändå ute efter medicinska egenskaper och inte rus därav behöver jag inte thcp eller något sådant. Hatade spice t.ex. Fyfan, förstår inte att jag kunde utsätta min kropp för något så giftigt när jag var ung.

Kontaktade kundtjänst men dom sket i att hjälpa mig "för jag hade öppnat produkten". Där förlorade dom en kund och förmodligen ännu fler, men så går det när man är girig. Ponera att jag hade fel (vilket är knappast troligt då thcp är extremt starkt, i synnerhet dospotent, inte alls som thc), ändå borde man kunna erbjuda mig hjälp här då jag inte var nöjd med produkten. Det hade en seriös butik gjort.

Alla som säger att det inte alls är starkt har blivit blåsta och fått en produkt med typ 1-2(?)% thcp resten cbd eller andra icke rusgivande cannabinoider.
Är din produkt äkta och har rätt mängd så kommer en mikroskopisk dos sitta i typ 12-20h. Detta är en stor nackdel dock, inte alla kan hantera att vara påverkade så länge och många människor behöver arbeta och dylikt. Förstör hela din tolerans, detta är inte alls som thc när det kommer till biverkningar för när jag var ung och konsumerade thc kände jag aldrig att sparodisk användning förstörde din tolerans, eller ens medium-regelbunden användning.

Detta kommer ge massvis med biverkningar om man använder det som thc. P:et ändrar ämnet helt och hållet, det blir en helt annan produkt alltså.
Jag var extremt kritisk vid klassning av HHC då den var relativt säker och gav inga mer bieffekter än thc, däremot så är jag glad över att detta klassades.

Du hade väl 2% thcp i din produkt. När jag prövade en produkt med bra mängd thcp i så gav en mikroskopisk dos effekter i typ nästan 20h, annorlunda mer lugnande/sederande, i synnerhet i samband med större doser cbd som jag alltid konsumerar i samband med intag av sådana ämnen dom få gångerna jag nu gör det. Tog typ ett ytterligare dygn att återställas.

Skiter i att köpa denna trots rea överallt, min hälsa är viktigare. Vi vet inte om denna är säker att konsumera och så starka produkter(syntetiska cannabinoider) har visat sig vara förödande förut, vilket detta liknar lite även om det är fortfarande annorlunda effekter och säkrare, men hur mycket säkrare det är - det vet vi inte så ni experimenterar på er själva med er hälsa som insats.

Vad jag har läst så har Dr. H tveksam kvalité på sina produkter. Har du provat att värma upp vätskan och sedan skakat om? Tänker om det har skiktat sig.
Senast redigerad av Tfvht 2024-01-13 kl. 04:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in