Citat:
Ursprungligen postat av
Ullkan
Jag tror också Mirka är en bra mamma på många sätt. Att säga att Peter och Mirka är lika illa tycker jag är jättekonstigt när den ena själv har tagit hand om 13 barn och den andra helt verkar skita i sina barn. Det faktum att de stora barnen fortfarande har kontakt och ungås med Mirka men inte med Peter tycker jag också säger mycket.
Utryckte mig nog fel, ja Peter är ju mycket värre när det kommer till barnen. Helt klart . Med Mirka är det andra saker , som hennes OF konto, hennes ovilja att arbeta för att istället verka ha som mål att leva på bidrag. När de pengarna inte räcker så ville hon studera - vilket hon snabbt la ner när hon inte skulle få CSN. Istället för att arbeta så ber hon då sina följare om pengar.
Ja jag förstår att hon inte mår bra , men detta är inget nytt utan samma mönster genom alla år.
Skaffa många barn för att kunna vara hemma och leva på barnbidrag och flerbarnstillägg.. Sen skilja sig och få ännu mer pengar i form av underhållsstöd. Inte en tanke på att även hon förväntas bidra till sina barns försörjning.