2024-01-12, 21:26
Medlem
Forevermores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backabort
Vad tror du man hade tjänat på det?

Jag är övertygad om att gemene man hellre vill se personer de känner igen än någon skum mediemänniska med smalt publikt genomslag.
Citera
2024-01-12, 21:28
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Tycker jag inte.

Black to white together-never

We better pray to see a new day
A major problem can be solved in heaven
But son, it ain't no fun to be chased on the run
The baldest baby take a stand

So you won't fear the body of the dead man
Shoot the racist and the area turns red
Shoot -shoot-and the area turns red

Ser fram emot Ultima Thule i nästa program.

Haha! Resan kan gå till Miklagård eller varför inte Argentina. "Vart är vi på väg? i nazisternas fotspår.
Citera
2024-01-12, 21:55
Medlem
Programledarna påstod att Our House var politisk och handlar om en familj som blir vräkt. Jag har aldrig hört om det och enligt det som jag kan hitta på nätet så handlar den om sångarens uppväxt. Någon som vet mer?
Citera
2024-01-12, 21:55
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Haha! Resan kan gå till Miklagård eller varför inte Argentina. "Vart är vi på väg? i nazisternas fotspår.

Nä. Skjut skjut och allt blir blodigt. Vi är ju på väg till en stad nära dig.
Citera
2024-01-12, 22:04
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidLen
Programledarna påstod att Our House var politisk och handlar om en familj som blir vräkt. Jag har aldrig hört om det och enligt det som jag kan hitta på nätet så handlar den om sångarens uppväxt. Någon som vet mer?

Finns väl ingenting i texten som antyder att de blir vräkta heller, det är snarare en nostalgisk tillbakablick.
Citera
2024-01-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Finns väl ingenting i texten som antyder att de blir vräkta heller, det är snarare en nostalgisk tillbakablick.
Precis. Här är tex någon som orkat skriva en lite essä om texten: https://www.classace.io/answers/write-an-essay-about-dissect-the-lyrics-of-our-house-by-madness-by-categorizing-which-activity-is-en vironmental-social-and-economic-in-the-lyrics-of-the-song Ingen politik, ingen vräking.

Sprider Lindström och Luuk misinformation helt enkelt?
Citera
2024-01-12, 22:28
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:

Nej, det är bara påhittad vänsterpropaganda.
Låten är helt nostalgisk och ska handla om hur det var att växa upp i ett lägre medelklasshem i England.
Citera
2024-01-12, 23:23
Medlem
peterZiipens avatar
Bäst ikväll var när Luuk suktade efter Maries våtdräktsbilder; "Finns det bilder?!? "
Citera
2024-01-13, 00:34
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:

Undrade också över detta. Det verkar stå på svenska Wikipedia men inte på den engelska. Kanske har någon svensk skribent blandat ihop den med Spitting Images parodi på Our House?
https://spittingimage.fandom.com/wiki/Our_House
Och SVT har faktagranskat med den iver och ackuratess de finner lämplig för ändamålet, d.v.s. så lite som möjligt när man ser chansen att markera mot "högern".
Citera
2024-01-13, 03:20
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Undrade också över detta. Det verkar stå på svenska Wikipedia men inte på den engelska. Kanske har någon svensk skribent blandat ihop den med Spitting Images parodi på Our House?
Och SVT har faktagranskat med den iver och ackuratess de finner lämplig för ändamålet, d.v.s. så lite som möjligt när man ser chansen att markera mot "högern".
saxat från songfacts
https://www.songfacts.com/facts/madness/our-house especially in the '80s when a tough economy forced many young people to live with their parents. The song is filled with joyful nostalgia, but at the same time, the singer knows he should probably more out. We hear this voice of reason in the line "something tells you that you've got to move away from it .
Citera
2024-01-13, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Aha, ja det står så på svenska Wikipedia! (Markerad ”källa behövs ”.) Och parodin finns! Så måste det vara, här har man rört ihop det.

Jag tror att du löste mysteriet, min herre!

Och i själva verket så handlar låten om en KD-idyll med mamma, pappa och många barn där pappa gör pappa-saker och mamma sköter om hemmet och ungarna trivs 👍😊
Citera
2024-01-13, 03:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Ett indian mariatchi band borde ta över som husband efter den här skiten

Och nu ska La Condor Paza spelas, så spännande

El Condor Pasa, men så blev det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera