2024-01-12, 18:51
Medlem
enlevandemans avatar
Gå in i valfritt hemsökt hus. Sov över och dokumentera i några dar och jag garanterar att något paranormalt kommer upplevas.

Jag har upplevt paranormala fenomen sedan barndomen och jag vet vad jag såg. I 20 års åldern så har jag börjat dokumentera det jag upplevt. Och jag visste att de flesta nekare skulle påstå att det var fejkat. Att jag lagt in ljud eller specialeffekter. För mig blir det ett bevis på att de flesta nekare är både blinda och efterblivna.

Finns äldre polariodfoton där folk fått spöken på bild som omöjligör manipulering. Sedan är det simpelt att se vilka filmer nu för tiden som är fejkade och inte. Här diskuteras alltså om nekare. Varför är de så tröga? Allt som inte berör idioterna som inte tror på spöken eller paranormala fenomen är offtopic

Här diskuterar vi det besynnerliga med varför vissa människor vägrar blint tro på någonting utanför deras egna världsbild. Jag tror det är avundsjuka mixat med efterblivenhet. Ungefär som plattjordarna.
Citera
2024-01-12, 18:57
Bannlyst
Finns inga bevis för spöken. Så, spöken tror barn på. Jag är vuxen
Citera
2024-01-12, 19:04
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Hur kan folk vara så korkade att de inte tror på spöken?
det finns så otroligt många spökprogram där man jagar spöken.
Det knakar i ett golv, fladdrar i en gardin, gnisslar i en dörr och flämtar i ett stearinljus, men aldrig får man se något spöke. det är därför man inte tror. ganska förnuftigt och mer korkat att tro.
Att det sedan finns enstaka polaroidkort av osäkert ursprung gör ju inte att man tror på det.
Men man behöver ju inte utesluta att de finns heller.
bara skita i det och leva vidare
Citera
2024-01-12, 19:08
Bannlyst
Citat:
Finns hur mycket som helst. Google is your friend. Smart people use google. Dock är detta offtopic så anmäler ditt inlägg.
Testade Google som du sa
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Spöke

Tron på spöken har existerat i alla kulturer genom alla tider och hör till folktrons allra mest gemensamma föreställningar. [källa behövs] Det har gjorts otaliga tester och experiment av fenomenet och flera vittnesrapporter tas fortfarande emot världen över, men det finns inga vetenskapliga bevis för spökens existens.

Smart people use google
Citera
2024-01-12, 19:09
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
det finns så otroligt många spökprogram där man jagar spöken.
Det knakar i ett golv, fladdrar i en gardin, gnisslar i en dörr och flämtar i ett stearinljus, men aldrig får man se något spöke. det är därför man inte tror. ganska förnuftigt och mer korkat att tro.
Att det sedan finns enstaka polaroidkort av osäkert ursprung gör ju inte att man tror på det.
Men man behöver ju inte utesluta att de finns heller.
bara skita i det och leva vidare

Ja nu för tiden är det mycket skräp som postas på nätet. Därför är det roligare att dokumentera själv för då vet man vad som är sant. Folk får tro vad de vill, helt klart. Men anledningen varför det blir pajkastningar grupperna emellan är för att man blir dumförklarad när man berättar om sin upplevelse. Det om något börjar bli rätt tröttsamt. Sedan hatar jag folk som fejkar till videos för att lura människor. Dödsstraff på sådana.
Citera
2024-01-12, 19:11
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-06-24
Testade Google som du sa

Tron på spöken har existerat i alla kulturer genom alla tider och hör till folktrons allra mest gemensamma föreställningar. [källa behövs] Det har gjorts otaliga tester och experiment av fenomenet och flera vittnesrapporter tas fortfarande emot världen över, men det finns inga vetenskapliga bevis för spökens existens.

Smart people use google

Man ska inte gå efter vad Wikipedia säger. Det är ingen källa för sanning. Det om något borde du läst på. Vem som helst kan skriva och lägga till text. Har själv även gjort det för x antal år sedan. Nu är det offtopic igen. Svårt att följa topic ljushuvud?🤣
Citera
2024-01-12, 19:11
Medlem
HubertOlssons avatar
Men var skulle alla spöken ta vägen med tanke på hur många som levt innan oss? Om de fanns så hade de knappast kunna gömma sig och bara komma fram då och då eller hur?
Citera
2024-01-12, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-06-24
Testade Google som du sa

Smart people use google

Vad är det för "otaliga tester och experiment av fenomenet" man har gjort menar du? När utfördes dessa?
Citera
2024-01-12, 19:17
Medlem
HubertOlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaKampMotRasister
Vad är det för "otaliga tester och experiment av fenomenet" man har gjort menar du? När utfördes dessa?
Kanske TS referear till de svartvita bilderna i "En dingding värld"?
Citera
2024-01-12, 19:18
Medlem
Dett finns ingenting i Bibeln som talar emot spökars existens. Kongregationen för Trosläran har inte heller vad jag vet utgivit något uttalande som talar emot spöken.

Notera att samröre med övernaturliga väsen som inte lyder Gud är strikt förbjuden av kyrkan.
Citera
2024-01-12, 19:22
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Jag har upplevt paranormala fenomen sedan barndomen och jag vet vad jag såg. I 20 års åldern så har jag börjat dokumentera det jag upplevt. Och jag visste att de flesta nekare skulle påstå att det var fejkat. Att jag lagt in ljud eller specialeffekter. För mig blir det ett bevis på att de flesta nekare är både blinda och efterblivna.

Vad är det du har dokumenterat då? Du har såklart rätt till dina upplevelser, men du kan inte förvänta dig att folk ska börja tro på osaliga andar för att du spelat in ljudet av ett knarrande golv i nån gammal träkåk.

Edit: nvm. Tråkiga troll är tråkiga.
Senast redigerad av ItsWednesday 2024-01-12 kl. 19:26.
Citera
2024-01-12, 19:25
Medlem
Citat:

Här diskuterar vi det besynnerliga med varför vissa människor vägrar blint tro på någonting utanför deras egna världsbild. Jag tror det är avundsjuka mixat med efterblivenhet. Ungefär som plattjordarna.

Ser med spänning fram till att DR.Tinnitus ska dyka upp och försöka få denna paranormala tråd att också haverera.
Ja, jag tycker också det är märkligt hur vissa kan ha ett så stort intresse för något de inte alls tror på, men antar att man verkligen vill tro, fast det inte fungerar som man vill.
Jag tror att fler av dessa verkligen borde sova över en natt eller två på boende som verkligen är dokumenterade till att ha en hög aktivitet, kanske skulle kyrkan kunna ordna bidrag till dem eller kanske finns det någon annan fond som kunde bidra till att verkligen få iväg dem till ett hemsökt hus. Tycker också att man borde låsa dessa husen rejält när de är där innan, så de verkligen inte alls missar något som de eftersöker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in