2024-01-11, 17:53
  #17137
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Kanske dags för att att kolla thunderf00t debunked istället.


Har sett dom. Det är div. nördar som klyver hårstrån i sin iver att hitta något fel i uträkningar , som att ta fram elefantbössan och gå på myggjakt. Kort sagt fail . Alla har missat den generella bilden . Dessutom handlar det mesta om Space X och inte Tesla, Space X är bara en parantes i hela Musk lögnaranstalt. Mycket finns att säga om Cybertruck, idiotprojekten Starship , Hyperloop, Tesla Bot, Starlink och sist men inte minst Mars projektet. Musk har lyckats rada upp en serie av fullständigt undermåliga projekt under en väldig lång tid, och han kallr sig själv som den personen som vet mest om högteknologisk industriell tillverkning än någon annan just nu levande person.
Det borde räcka med att ana oråd , eller ?
Men, tydligen har många svalt betet. Tesla är en extremt övervärderad aktie och en blankares önskedröm btw. Bara det visar att många är beredda att gå i fårens fotspår komma hem till stallet och bli matade med fler illusioner
__________________
Senast redigerad av Upplyften 2024-01-11 kl. 18:11.
Citera
2024-01-12, 10:17
  #17138
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Spelar ingen roll . Det finns en fysiker med sign. Thunderfoot på youtube, som systematiskt plockat isär Musk babbel i snart 4 år tillbaka fram tills nu.
Musk är visst värdig kritik , om man tycker att det är orättfärdigt eller påhittad, då är man inte riktig tillräknelig som ställföreträdande bodyguard till Musk påhitt.

Det finns hur mycket som helst att utforska när det gäller Musk ord om Teslas program vs. verkligheten. Men så går det religion i en viss typ av dyrkande för alla som knäböjer inför medieprodukten Musk. Och det får ni stå för. Skillnaden är att många tar in hallelujandet utan att granska fakta. Och automatiskt slår av hjärnkontoret när det finns hur mycket som helst att tillgå.
Pröva kolla lite på Thunderfoot kanal. Kanske en hel del fanboys kan bli botade från sin religiösa dogmatism i allat rörande Tesla (och Musk falska marknadsföringstrategier)

Jag skulle inte erkänna frivilligt att jag förlitade mig på Thunderfoots utlåtanden. Hans Dunning-Kruger är i en klass för sig. När det gäller allt annat än kemi så är han en komplett idiot, och när folk kommer dragandes med hans namn som något slags argument så vet jag även hur lite dessa människor begriper. Skönt att du sparade tid åt oss ändå.
Citera
2024-01-12, 13:50
  #17139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag skulle inte erkänna frivilligt att jag förlitade mig på Thunderfoots utlåtanden. Hans Dunning-Kruger är i en klass för sig. När det gäller allt annat än kemi så är han en komplett idiot, och när folk kommer dragandes med hans namn som något slags argument så vet jag även hur lite dessa människor begriper. Skönt att du sparade tid åt oss ändå.

Du brukar länka till StevenMarkRyan videor som due dilligence. Rimligt
Citera
2024-01-12, 15:17
  #17140
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Du brukar länka till StevenMarkRyan videor som due dilligence. Rimligt

Jag vet att du också gillar Thunderfoot och det är väl en del av förklaringen till varför du tycker som du gör. Du kan inte heller förlita dig på din egen förståelse och lutar dig mot någon som låter smart för att han har en brittisk accent och kan titulera sig själv forskare. Ett misstag då han överskattar sin egen förmåga att förstå andra områden bara för att han förstår sitt eget område. Han har bevisligen haft fel om och om igen, och numera är han så känslomässigt investerad att han dubblar insatserna av sin dumhet vilket bara resulterar i att han ser ännu mer imbecill ut.
Citera
2024-01-12, 15:23
  #17141
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Han njuter inte av att se Tesla misslyckas. Han våndas över att se dem lyckas. Han sålde bort sig, blev bitter och fastnade i TSLAQ-träsket.

Åhånä jag tjänade allt en hacka på Teslaaktier men har inga nu. Man sparkar uppåt inte neråt mot dom svaga. Men många tycks njuta av att slå mot svagare.
Citera
2024-01-12, 15:29
  #17142
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Åhånä jag tjänade allt en hacka på Teslaaktier men har inga nu. Man sparkar uppåt inte neråt mot dom svaga. Men många tycks njuta av att slå mot svagare.

Ja precis, det var ju det jag sa, att du sålde bort dig. Sen grävde du också ner dig i Thunderfoots videos och fastnade i hatsekten, och sånt brukar ju straffa sig. Karma is real.
Citera
2024-01-12, 16:02
  #17143
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Ja precis, det var ju det jag sa, att du sålde bort dig. Sen grävde du också ner dig i Thunderfoots videos och fastnade i hatsekten, och sånt brukar ju straffa sig. Karma is real.

Har inte mycket till övers för Thunderfoot. Spännande vad du fabricerar hittepåsagor men det gäller ju att spela oh sprida fantasier för att pumpa upp aktien.
Citera
2024-01-12, 16:08
  #17144
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Har inte mycket till övers för Thunderfoot. Spännande vad du fabricerar hittepåsagor men det gäller ju att spela oh sprida fantasier för att pumpa upp aktien.

Fast det har inte undgått mig att du och Thunderfoot låter ungefär likadant och alltid har samma slutsatser. Så det är bara lätt att anta att du konsumerar hans utbud. Men kanske du bara hör ett eko från någon annan som låter sig imponeras av hans idioti. Folk i den sfären har ingen egen riktning eller förmåga att dra egna slutsatser. De går på en känsla och vad andra som låter självsäkra säger. Som den där australiensiska luffaren i verkstaden du länkade till, som trodde han var expert på metallurgi.
Haha, klassiker.
__________________
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2024-01-12 kl. 16:13.
Citera
2024-01-12, 17:10
  #17145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Fast det har inte undgått mig att du och Thunderfoot låter ungefär likadant och alltid har samma slutsatser. Så det är bara lätt att anta att du konsumerar hans utbud. Men kanske du bara hör ett eko från någon annan som låter sig imponeras av hans idioti. Folk i den sfären har ingen egen riktning eller förmåga att dra egna slutsatser. De går på en känsla och vad andra som låter självsäkra säger. Som den där australiensiska luffaren i verkstaden du länkade till, som trodde han var expert på metallurgi.
Haha, klassiker.

Om du ändå är här och skriver, kan inte du svara på min fråga som du ignorerat i några dagar nu?
Citera
2024-01-12, 20:29
  #17146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Ja precis, det var ju det jag sa, att du sålde bort dig. Sen grävde du också ner dig i Thunderfoots videos och fastnade i hatsekten, och sånt brukar ju straffa sig. Karma is real.

När hade man senast risken att sälja bort sig? Aktien har ju knappast varit nån raket på länge och är fortfarande på väg ner?
Citera
2024-01-12, 21:27
  #17147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Har jag inte sagt ett flertal gånger att jag är långsiktig investerare i Tesla? Intradags trading av OMX och S&P500 är det jag lägger tid på.

Om du är nyfiken kan du kolla raskens första inlägg, då var han bull. Man märkte när han hade sålt eftersom han ändrade tonläge ganska markant. Det var innan aktien gick upp flera hundra procent.

Å nu ska den visst upp 500-700% i år enligt kulturmaxisisten(?)
Så ni köper väl allt ni kan nu när den droppar?
Eller börjar ni tveka?
Citera
2024-01-12, 22:28
  #17148
Medlem
Intressant att hypergrowth bolaget tesla sänker priserna ytterligare i Kina och passar på att stänga Berlin ”pga röda havet”. Kan röda havet bli nya corona tro? Fabriken gick inte ens på 50% tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in