Oöppnat jordnötssmör utgånget mars 2023 (i plastburk om det spelar roll?) går det att äta? Tänkte slänga ner det i en curry och hetta upp ifall DET spelar roll (ta död på eventuella basilusker)?
Hade det bara varit en öppnad förpackning så hade jag sagt att det är inga problem, men nu har du arbetat med den och blandat i annat i den, detta kan mycket väl påverka beroende på hur det är blandat och hur rena dom andra ingredienserna var.
Och om du använde händer för att blanda till det så hade jag varit lite skeptisk till det ett dygn senare. Både bakterier på händerna och värmen påverkar en hel del.
Hur länge hade du köttfärsen framme i rumstemperatur totalt? Kom du ihåg att trycka ut så mycket luft som möjligt ur påsen innan du ställde in den i kylen?
Om båda dessa ser bra ut, skulle jag inte tveka att äta den.
Hur länge hade du köttfärsen framme i rumstemperatur totalt? Kom du ihåg att trycka ut så mycket luft som möjligt ur påsen innan du ställde in den i kylen?
Om båda dessa ser bra ut, skulle jag inte tveka att äta den.
Färsen hade varit okej att använda även om den stått framme i 12 timmar.
Så kallad "anekdotisk bevisföring" :-) Kul att det gick bra för dig, jag hade nog också vågat chansa men hur mycket bakterier som har förökats under natten är svårt att veta.
Så kallad "anekdotisk bevisföring" :-) Kul att det gick bra för dig, jag hade nog också vågat chansa men hur mycket bakterier som har förökats under natten är svårt att veta.
Steker man på färsen så är det inga som helst problem.