2024-01-12, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoenlai
Jag hade nog uttryckt mig likadant för 35 år sedan men inte nu längre. För 35 år sedan skyddade amerikanerna sjöfarten i persiska viken. Jag minns det där.

Idag ger USA sitt stöd till Israels folkmord i Gaza, folkmordet på "arabpacket", som du uttrycker det. Det är yemenitiska muslimer som angriper väst, men det är ju ett svar på förstörelsen av Gaza samt mer av motstånd mot USA i Syrien och I Irak. USA borde dra därifrån.
Exakt när började folkmordet i Gaza?

Riktigt trevligt att USA med allierade visar vart skåpet skall stå!
Terroristerna i Yemen likt terroristerna i Gaza skiter fullkomligt i det egna folket, människor i yemen är beroende av nödhjälp vilket de inte kan få nu då terroristerna inte tillåter hjälpen, barn dör som flugor, röda korset och FN sitter tillbakalutat och bara ser på utan att fördöma terroristernas aktioner!

Men som sagt tala gärna om när folkmordet i Gaza började !
Citera
2024-01-12, 06:57
Medlem
så länge guldpriset inte skenar är det ingen fara på taket
Citera
2024-01-12, 07:06
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Dessa Houthi rebeller (tänker alltid på hottentottar när jag hör om dessa, och de är bara bunta ihop och slå ihjäl. Det är känt sen gammalt) Vad har de för arsenal att komma med?
Ni som har koll, dessa rebeller är något man hört om då och då men hur många är de egentligen i manskap och vad har de för militär styrka? Har de några flygplan? Har de något flygförsvar?

Jag gissar att de är lite automatvapen och lite handhållet grövre arsenal typ bazookas och raketgevär men ni andra har säkert bättre koll.
Citera
2024-01-12, 07:06
Medlem
Palestina försvinner. De här försvinner när usa och GB kör på.
Härligt ! Muslimerna tillför ingenting i världen så nu kanske det är början på en minskning.
Citera
2024-01-12, 07:08
Avstängd
DenVildeSvenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Krig? Please.

Små gapiga apor bara. De har försökt attackera amerikanska och brittiska fartyg i veckor men blivit ignorerade. Nu kommer de få smaka lite på vad de gapat efter.

UK och USA, som disponerar världens mest exakta och avancerade intel, har samlat in och noterat exakta positioner för den kommande kirurgiska bombningen.

Proportionerligt naturligtvis, enbart terroristnästen kommer att jämnas med marken.
Citera
Medlem
Regimen i Iran måste bort. Helt sjukt att de får hålla på så här med sina Houthi- och Hamas-krigare.

UAE och framförallt Saudi har fått civila mål beskjutna av Houthi-missiler i ett par år nu. Ungefär som vad Israel hela tiden får stå ut med.

När normaliseringen mellan Saudi och Israel gick så historiskt bra så måste Iran in och sabba relationen där.

Det blir allt tydligare att Iran är den destruktiva kraften i Mellanöstern. Saudi har blivit mycket vettigare senaste decenniet.

Houthi och Hamas måste rensas ut för att det ska bli lugnt i Mellanöstern.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
så länge guldpriset inte skenar är det ingen fara på taket
Får det gärna göra för min del, jag har samlat guld i 35+ år 😂

Dock skulle jag icke sälja ändå, guld är den enda säkra valutan vad som än händer!

Dock påverkar det icke faktumet huruvida dessa terrorister agerar, de har absolut noll konsekvenstänk, att man angriper världsekonomin gör ont, undrar hur många timmar det tar innan röda korset, fn osv kräver eldupphör för att terroristerna skall kunna fortsätta angripa civila precis som i Gaza.
Citera
2024-01-12, 07:11
Medlem
Proportionerligt naturligtvis, enbart terroristnästen kommer att jämnas med marken.[/quote]

Som i amerikas andra proxykrig i Gaza?
Citera
2024-01-12, 07:12
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Hela det här proxykriget i Yemen är mellan Iran och Saudi. Rebellerna är Irans allierade. Ett sånt här drag känns bara som att USA och UK vill visa Iran att vi vet vad ni håller på med i Israel så back off

Det är oljan som ligger till grund för konflikten. Ingen olja i väst, då blir det oroligt på räntemarknaden och i ekonomin.
Citera
2024-01-12, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Får det gärna göra för min del, jag har samlat guld i 35+ år 😂

Dock skulle jag icke sälja ändå, guld är den enda säkra valutan vad som än händer!

Dock påverkar det icke faktumet huruvida dessa terrorister agerar, de har absolut noll konsekvenstänk, att man angriper världsekonomin gör ont, undrar hur många timmar det tar innan röda korset, fn osv kräver eldupphör för att terroristerna skall kunna fortsätta angripa civila precis som i Gaza.

Ja det är inga trevliga gossar direkt. Misstänker att Iran har lite planer att sätta i verket också. Hetsa upp jihadister eller liknande. Skulle Röda Havet stänga ner frakter ytterligare kommer det ta hus i helsike.. Fartygen får resa runt Afrika i stället.

(Gillar guld också, men äger bara guldaktier, inget fysiskt dessvärre)
Citera
2024-01-12, 07:13
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Det är oljan som ligger till grund för konflikten. Ingen olja i väst, då blir det oroligt på räntemarknaden och i ekonomin.
Så klart. Man har hittat olja i Gaza, man vill dessutom bygga en konkurrerande kanal bredvid Suez som landar där.
Citera
2024-01-12, 07:16
Medlem
santos_devilles avatar
Ryssland är sura, vill prata med FN angående attackerna i Jemen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WRrMpd/jemen-attackerat-av-usa-och-storbritannien-i-natt

Man får inte kriga mot Puttes kompisar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in