2024-01-12, 05:04
Avslutad
Ojoj, Gustav har lagt upp en text på instastory, som följer
Citat:
Som ni som är smarta förstår så är den gjord av polisen, men otroligt oproffsigt skrivet.
Det jag menar är att om det inte är Linnea så kommer polis med osanning, eller vems ord är det att det är kriminalitet inblandat?
Är det polisens? Eller misshandel av flickvän? Vad jag vet är ingen dömd för det.
Och den Christoffer jag känner stämmer ingenting av det där.

Gud ibland blir det konstigt på socialen och polisen tydligen, verkar va svårt att va neutral där
🤷‍♂️
Slut citat

Fungerade det inte med Anjos domstol? Dom hade ju löst fallet?!
Citera
2024-01-12, 05:27
Medlem
KungPungPats avatar
Kollar på Jacke gråta i en ny video.. han vet ingenting men han tror att Chrille är oskyldig.. dvs Chrille berättar inte vad han gjort.. eller så gråter han annat än glädjetårar.
Chrille vet inte själv vad han har gjort eller om det var olagligt , men han fantiserar om att han är oskyldig, samtidigt som det har varit såååå jobbigt att inte veta vilka bevis han har skapat.
Äckligt.

LoL Cluee News säger sanningen, Anjo har begått förtal.

Fejk familjen Berg. Urs.
Citera
2024-01-12, 05:40
Medlem
KungPungPats avatar
doxing är inte tillåtet, och Chrille blev av med sin youtubekanal pga hans nya doxing projekt mot flashbackare.

Att Jockiboi låtsas som att doxing är tillåtet.. och att Linnea har stulit pengar och stängt kanalen är det lortigaste som jag nånsin skådat.

Chrille kommer aldrig mer att göra youtube, men istället för att kolla upp om doxing är tillåtet så lyssnar dom på Jockiboi som skyller allt på en 23 åring istället för att erkänna doxing-tabben som avslutade Chrilles karriär på youtube.

Fejkfamiljen Berg liksom, där sanningen är så oviktigt att andra får ta skulden när dom lurar sig själva.

Jockiboi borde veta att doxing får kanaler bannade , fast Jockiboi är nog mest efterbliven av dom, så han kanske inte ens vet att hans doxingide stängde Chrilles kanal, och att Jockiboi ska hålla käften om han inte ens vet att doxing är allvarligt och förbjudet överallt.

Hahaha vilke dårar. Och Linnea ska bli influenser istället för att hämta förtsls-skadestånden..

Så vi kan väl räkna med att Chrille anmäler förtal när Linnea öppnar munnen och familjen Berg helt plötsligt vet vad förtal är.
Senast redigerad av KungPungPat 2024-01-12 kl. 05:45.
Citera
2024-01-12, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Är inte ett dugg arg faktiskt! Känner inte Chrippa eller Linnea så varför skulle jag bli känslomässigt involverad i detta?

Att jag sedan tror att Linnea inte kommer anmäla någon för förtal är mest en känsla jag har, då jag inte tror hon vill synas mer i rampljuset då hon inte fick det överväldigande stöd hon trodde hon skulle få.

Vore dock intressant om hon anmälde.

Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Vi får se, sanningen kommer fram antagligen nästa vecka eller om två veckor.

Och det är INTE polisen som stängt ner hans youtube o tog bort hans instagram, herregud, inte ens med mördare, pedofiler, ekobrott osv så går polisen in och stänger ner ens sociala medier på eget bevåg, eller raderar hela youtubekanalen. Isåfall tar man väl bort videos så han inte kan tjäna pengar på kanalen.

Ingen som tystat någon, de säger sina versioner, lika som Linneas vänner får säga sitt.

Men att ens tro att polisen radererar ens youtube och sociala medier för att han är misstänkt för misshandel/grov misshandel

Nej polisen är det med största sannolikhet inte nej men att det inte kan vara han själv är definitivt inte en självklarhet. Om det som skrivits här sen innan den här cirkusen drog igång stämmer så är det mycket möjligt att han blivit anmäld av flera till skatteverket och skulle han då få en känsla av att en utredning skulle dras igång kring youtube så skulle ju det enda han kan göra vara att släcka ner den för att undanröja den. För att sitta med en rullande inkomst som inte skattas för hade ju bara varit att servera utredarna sitt brott och det skulle ju kosta honom ännu mer än förlusten utan kanalen.
Och sen med tanke på att memmo blev inaktiverat så tidigt, innan det kom ut med hämtningen, så lär ju detta kunnat varit ett medvetet drag också om han misstänkte att det skulle hända något. För hade man velat jävlas hade man inte tagit ner det utan låtit det ligga kvar, låtit beställningar komma in och på så sätt gjort honom till någon som inte levererar i tid och kan uppfattas som att han missköter sig och får missnöjda kunder. Att det inaktiverades kan ju snarare ses som damage control. Kanske även detta konto står reggat i Spanien ändå och skulle kunna ifrågasättas.

Om eller när Linnea väl uttalar sig (eller om det blir genom fupen) skulle det vara intressant att höra hennes version av vad som hänt, sätta den i jämförelse med den bild som äckelgänget spridit hittills.
Citera
2024-01-12, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Förtals gänget påstår att Linnea tömt Chrippas bankkonton.
Vilket känns orimligt, hur skulle hon kunna göra det? vem fan ger sin partner tillgång till sitt bank id och kod efter bara 5 månader tillsammans?
Mer troligt att det har något att göra med polisens utredning, skatteverket eller kronofogden, om pengarna verkligen satt på Chrippas konto.

Jag har missat stora delar av diskussionen här för tro det eller ej (riktat till Anjo och Chrippa) så har vissa användare här både ett liv och ett jobb 😉😂
...men ja om pengarna är borta så är det nog mer troligt att de är frysta av någon myndighet i utredningssyfte än att de är stulna av en 23-årig tjej.
(Och detta skulle ju även kunna hänga ihop med att det skulle kunna vara han själv som tagit bort youtube och inaktiverat memmo)
Citera
2024-01-12, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolle87
Ligger lite bilder på brev han skrivit under tiden han var i häktet på hans Snapchat, han har även varit på gymmet redan och påbörjat en vlogg som förmodligen kommer till helgen.

Vad heter han på snap?
Citera
2024-01-12, 06:18
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ojoj, Gustav har lagt upp en text på instastory, som följer
Citat:
Som ni som är smarta förstår så är den gjord av polisen, men otroligt oproffsigt skrivet.
Det jag menar är att om det inte är Linnea så kommer polis med osanning, eller vems ord är det att det är kriminalitet inblandat?
Är det polisens? Eller misshandel av flickvän? Vad jag vet är ingen dömd för det.
Och den Christoffer jag känner stämmer ingenting av det där.

Gud ibland blir det konstigt på socialen och polisen tydligen, verkar va svårt att va neutral där
🤷‍♂️
Slut citat

Fungerade det inte med Anjos domstol? Dom hade ju löst fallet?!

Man hittade väl knark i lägenheten den 29e? Vet inte Gustav om att det är olagligt?
Citera
2024-01-12, 06:19
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jolle87
Ligger lite bilder på brev han skrivit under tiden han var i häktet på hans Snapchat, han har även varit på gymmet redan och påbörjat en vlogg som förmodligen kommer till helgen.

Snackar du om? Han har inte ens tillgång sin mobil.
Citera
2024-01-12, 06:29
Medlem
Det här med att sitta å gråta på youtube och i sociala medier är en gåta för mig.
Är man mer engagerad, älskar man mer, är man ledsnare än någon annan, vad vill man uppnå?

Kollade på Jacke nu på morgonen, hur han gråter och berättar om sin Chrippa, hur det va att äntligen få prata med honom och hur 1 timmas samtal va som 1 minut.
Väldigt dramatiskt!

Men sen så torkade han tårarna igen å pratade som vanligt (så det går ju).

Varför vill man filma sig när man gråter? Jag tycker inte att det känns naturligt öht.

Det fungerar alldeles utmärkt att berätta om Chrippa utan all den här dramatiken som de vill skapa runt honom.
Som om Chrippa har varit död och återuppstått😳

Jag somnade om till den videon och jag har inga planer på att kolla på det jag eventuellt har missat.
Det föredrar jag att fånga upp här.
Citera
2024-01-12, 06:48
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Det är ingen som har påstått det, mer än här!
Det var någon ur förtals gänget som påstod det på instagram.
Det stod typ "nu har Chrippa varit inne och fixat nya kort, bankid, osv, tror ni inte hon passat på att tömma alla hans konton? hon har till kl 18,00 på sig, då ska pengarna vara tillbaka, annars"
Senast redigerad av Dopy 2024-01-12 kl. 06:52.
Citera
2024-01-12, 06:51
Medlem
Så polisen har gjort en orosanmälan. Som sig bör. Men Linnea har suttit och sagt på förhör att hon är orolig för chloe
Citera
2024-01-12, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beliverinlife
Så polisen har gjort en orosanmälan. Som sig bör. Men Linnea har suttit och sagt på förhör att hon är orolig för chloe

Kommer bli en intressant läsning sen.
Men polisen och soc gör helt korrekt, så inget konstigt i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in