Citat:
Ursprungligen postat av
Knarkblomman
Är inte ett dugg arg faktiskt! Känner inte Chrippa eller Linnea så varför skulle jag bli känslomässigt involverad i detta?
Att jag sedan tror att Linnea inte kommer anmäla någon för förtal är mest en känsla jag har, då jag inte tror hon vill synas mer i rampljuset då hon inte fick det överväldigande stöd hon trodde hon skulle få.
Vore dock intressant om hon anmälde.
Citat:
Ursprungligen postat av
geek12
Vi får se, sanningen kommer fram antagligen nästa vecka eller om två veckor.
Och det är INTE polisen som stängt ner hans youtube o tog bort hans instagram, herregud, inte ens med mördare, pedofiler, ekobrott osv så går polisen in och stänger ner ens sociala medier på eget bevåg, eller raderar hela youtubekanalen. Isåfall tar man väl bort videos så han inte kan tjäna pengar på kanalen.
Ingen som tystat någon, de säger sina versioner, lika som Linneas vänner får säga sitt.
Men att ens tro att polisen radererar ens youtube och sociala medier för att han är misstänkt för misshandel/grov misshandel

Nej polisen är det med största sannolikhet inte nej men att det inte kan vara han själv är definitivt inte en självklarhet. Om det som skrivits här sen innan den här cirkusen drog igång stämmer så är det mycket möjligt att han blivit anmäld av flera till skatteverket och skulle han då få en känsla av att en utredning skulle dras igång kring youtube så skulle ju det enda han kan göra vara att släcka ner den för att undanröja den. För att sitta med en rullande inkomst som inte skattas för hade ju bara varit att servera utredarna sitt brott och det skulle ju kosta honom ännu mer än förlusten utan kanalen.
Och sen med tanke på att memmo blev inaktiverat så tidigt, innan det kom ut med hämtningen, så lär ju detta kunnat varit ett medvetet drag också om han misstänkte att det skulle hända något. För hade man velat jävlas hade man inte tagit ner det utan låtit det ligga kvar, låtit beställningar komma in och på så sätt gjort honom till någon som inte levererar i tid och kan uppfattas som att han missköter sig och får missnöjda kunder. Att det inaktiverades kan ju snarare ses som damage control. Kanske även detta konto står reggat i Spanien ändå och skulle kunna ifrågasättas.
Om eller när Linnea väl uttalar sig (eller om det blir genom fupen) skulle det vara intressant att höra hennes version av vad som hänt, sätta den i jämförelse med den bild som äckelgänget spridit hittills.