2024-01-10, 01:32
  #445
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandydraken
Vad tycker vi om denna dokumentärserie?

Hela 2 minuter om Jonas Inde på övriga 3 timmars autofellatio. Man hade velat höra ett litet uttalande från alla i gruppen, åtminstone...

Inte investerad i frågan, men..
Lite generell spekulation kring skådisar överlag. Vet inget om någon av dessa personer.
Skådisar är kända för att vara jobbiga människor. Skulle tro att det är naivt att tro att hur de beter sig mot varandra bakom scen är samma sak som visas utåt.
Många gångar har det visat sig att vissa skådisar som framstår som underbara för publiken är de som är värst bakom scenen. Vanligt rörande amerikanska serier. Skulle inte döma för hårt kring saker man inte egentligen vet något om.
Citera
2024-01-10, 21:59
  #446
Medlem
Crapmagics avatar
Varför hade Martin Luuk inget positivt att säga om Åsa Tvängström?
kan det vara att han upplever att hon var en kvinnlig konkurrent

Tomas Alfredsson har som av en händelse på ålders höst skaffat sig Hasses mustasch
__________________
Senast redigerad av Crapmagic 2024-01-10 kl. 22:04.
Citera
2024-01-10, 22:32
  #447
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crerand
En bra roll på 30 år! Nja. Gå och lägg dig farmor.

Det lät ju som att du behövde lite tips
Citera
2024-01-10, 23:11
  #448
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Finns en 45 min dokumentär om NileCity från programserien "Svenska TV-historier" anno 2014 på SVT Play iaf.
https://www.svtplay.se/video/jvJNPBy/svenska-tv-historier/nilecity-105-6?info=visa

Tack snälla för länken
Citera
2024-01-11, 08:49
  #449
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunundrum
Det var ju inte helt ovanligt att någon i kompisgänget kunde, helt spontant, brista ut i ett "Nilecity hundrafemkommasex" och alla andra skrattade. Inte för att det var särskilt roligt i sig, utan för att det var vår grej. Det var väl det som gjorde Killing-gänget så stora också. Inte att de nödvändigtvis var så himla roliga, utan att de blev vår generations humor. Äldre hade Hasse och Tage, och liknande men det här, det blev vår grej som vi tog till oss för att ytterligare distansera oss från den äldre generationen.

Känner igen mig ganska mycket i det där. Jag var precis lagom gammal när Nile City visades för att ta det till mig som "något eget". Detta var kanske första gången man upplevde att det här är ett program för oss, vår generation, som inte är ett uttalat barn- eller ungdomsprogram (som t.ex. Peter och Freddes produktioner från Växjö).
När Nöjesmassakern och Hela apropå visades så tittade vi tillsammans med våra föräldrar och skrattade åt ungefär samma saker. När Nile City visades så tittade våra föräldrar över huvud taget inte alls.
Citera
2024-01-11, 13:55
  #450
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Varför hade Martin Luuk inget positivt att säga om Åsa Tvängström?
kan det vara att han upplever att hon var en kvinnlig konkurrent

Intressant noterat!

De andra i gänget var ju eld och lågor över henne, och ansåg att hon var en enormt viktig kugga för Nile City och andra produktioner.
Citera
2024-01-11, 17:04
  #451
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Intressant noterat!

De andra i gänget var ju eld och lågor över henne, och ansåg att hon var en enormt viktig kugga för Nile City och andra produktioner.
Inte heller Andres uttalade sig, Inde lär också ha skitit i henne
Citera
2024-01-11, 17:23
  #452
Medlem
Giant Squids avatar
Schyffert gick ju igång på hur nyskapande det var att göra mockumentarys. Dokumentärfilmande ansågs som heligt enligt honom.
Bara det att mockumentarys började redan på sent femtiotal. Och sen hade vi The Spinal Tap som pekade hela genren. Nyskapande?
Och vad bestod det ironiska utav? Det var ju samma gamla Stefan och Krister sketcher med roliga figurer som pratade dialekt. Kul ja, ironiskt, nej.
Deras mest populära utföranden var gammal klassisk humor, sen när de i ängslighet försökte utveckla sig och bredda sin repertoar så tappade de bort hela sin publik.

Och vart var alla tjejerna i gänget?
Citera
2024-01-11, 21:48
  #453
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Varför hade Martin Luuk inget positivt att säga om Åsa Tvängström?
kan det vara att han upplever att hon var en kvinnlig konkurrent

Tomas Alfredsson har som av en händelse på ålders höst skaffat sig Hasses mustasch

Hon var ju Scripta
Lokko och Luuk kanske inte jobbade lika nära henne som de andra. Var de alltid med hela tiden på alla inspelningar och så?
Om inte, tycker jag inte att det är konstigt alls.

Vill också bara tillägga att att åldras VERKLIGEN klär Johan Rehborg. Han har verkligen utvecklats till en riktig silverräv, till skillnad från t.ex. Schyffert som hade utseendet för sig på 90-talet - men nu not so much.
Om vi får lov att objektifiera då d.v.s.
Citera
2024-01-11, 22:10
  #454
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Inte heller Andres uttalade sig, Inde lär också ha skitit i henne

Även Andres är ju rätt feminin av sig, precis som påpekades kring Luuk i tråden.

Verkar som hon fick ordning på grabbarna, inklusive fighten mellan Inde och Schyffert. Att Inde inte fick komma till tals kanske inte är så konstigt då han inte valde att medverka.
Citera
2024-01-12, 00:08
  #455
Medlem
swimmingpools avatar
Hur blev det med Inde? Gjorde han ett självmordsförsök och blev nazist, eller hur var det?
Citera
2024-01-12, 00:21
  #456
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Hur blev det med Inde? Gjorde han ett självmordsförsök och blev nazist, eller hur var det?

Grav psykisk ohälsa som spekuleras ha resulterat i en hjärnskada efter ett självmordsförsök -> Snubben är totalt galen och bortkopplad från verkligheten. Lär knappast ha fungerat att ha med honom i dokumentären, tyvärr. Sorgligt är det, han som var så bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in