Citat:
Ursprungligen postat av
GreenBastard
Är det dock inte en liten myt att den äldre generationen inte förstod humorn i killingängets produktioner. Min farsa född på 50-talet tyckte ju åtminstone Nilecity var roligt. Jag hade den ena köpvideon av Nilecity och minns att han gjärna satt med och kollade jag tror att Sudden var favoriten där. Dock är väl humorn med en knäpp sportkommentator som kör med oförståeliga klyschor, något de flesta som någon gång tittat på sport kan relatera till.
Beror på person. Min farsa älskar t.ex. Galenskaparna / Jönssonligan / Göta Kanal / Sällskapsresan m.fl.men NileCity begriper han sig nog inte alls på. Det är ngt med Killingarnas humor som är lite krävande för vissa. De vet inte exakt när de ska skratta och varför. Är det t.ex. för att Mastodontfilms-Mads heter så, eller när han rabblar upp mastodontfilmerna, eller först när berättarrösten förtydligar att han "kunde sina mastodontfilmer"? Det blir lite för krävande för vissa, lite för sublimt.