2024-01-10, 15:42
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Jag hade blivit duktigt irriterad om Djurgården hade kommit före Hammarby i tabellen 1 gång på 15 år.
Oh no he didn't!

Top notch, 5/5
2024-01-11, 02:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Enligt uppgifter är nu Jens Stryger Larsen i slutförhandling med MFF. Han är dansk, han har Hasan C som agent och han har varit på väg till oss i en evighet så det känns väl rimligt. Han var dessutom närvarande vid guldmatchen i höstas.
Spontant känns det som en bra värvning. Vi får in en meriterad högerback som också lär kunna vikariera till vänster vid behov. Oavsett om Tinnerholm är frisk så är han inte en 40-matchersman.

Kanske inte så jättesvårt fönster att genomföra för vår del men skönt ändå att man fyller på med rätt spelartyper på rätt positioner.

Nu väntar vi bara in en lite mer dynamisk anfallare så är det nog klart för vintern såvida det inte dyker upp något helt extraordinärt som man inte får missa.
2024-01-11, 17:08
Medlem
cokehyenas avatar
Enligt Relevo har Eintracht Frankfurt lagt ett 110-miljonersbud på Lucas Bergvall.

Samtidigt uppges Barcelona vara på väg att presentera ett nytt förslag till Djurgården.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-110-miljonersbud-pa-bergvall/

---

Dags att börja damma av k-ordet?
2024-01-11, 18:24
Medlem
Där var Abou Ali bekräftat såld. Måste erkänna att det är första spelaren som lämnat sen Vecchia där jag inte riktigt ser hur vi ska lyckas ersätta. Med den enorma skillnaden då att vi faktiskt drar in mycket pengar den här gången. Man får vara glad om man ersätter honom till 80% och så får andra flytta fram sina positioner. Heier exempelvis lär kunna kliva fram ännu mer i år, Persson kanske inte gör mer poäng totalt men han kan bli en jämnare kraft i år.

Bjarnason kommer också lämna och Sylisufaj är skadad(och inte i framtidsplanerna heller när han är tillbaka antagligen).

Så det känns som att vi kommer hålla hårt i Matthews och Persson, samt värva ett par nya offensiva spelare.

Bakåt ska det nog snarare göras av med spelare till att börja med, vi sitter på sex mittbackar bland annat nu när Da Graca är tillbaka från lån och Murbeck är tillbaka från två års skador. Men en högerback av startkaliber hoppas jag fortfarande att man tittar på om inte Omarsson visar exceptionell utveckling.

Överlag känns det ganska tryggt, och betydligt mer förväntansfullt än läget för ett år sen.
2024-01-11, 18:32
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Kanske inte så jättesvårt fönster att genomföra för vår del men skönt ändå att man fyller på med rätt spelartyper på rätt positioner.

Nu väntar vi bara in en lite mer dynamisk anfallare så är det nog klart för vintern såvida det inte dyker upp något helt extraordinärt som man inte får missa.

Nej, tappar vi ingen så är det ingen jättepanik mer än högerbacken och den där anfallaren vi behöver få in som komplement/konkurrent till IKT. Det har ju snackats om dels ett par brassar och dels en amerikan som samtliga ger intrycket av att MFF tittar på spelare som är på en lite högre nivå och att man kanske är beredd på att lägga lite mer på rätt spelare.
2024-01-11, 18:51
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Nej, tappar vi ingen så är det ingen jättepanik mer än högerbacken och den där anfallaren vi behöver få in som komplement/konkurrent till IKT. Det har ju snackats om dels ett par brassar och dels en amerikan som samtliga ger intrycket av att MFF tittar på spelare som är på en lite högre nivå och att man kanske är beredd på att lägga lite mer på rätt spelare.

Saldanha för 40 kaniner, jo tjena Nej men det vore en riktig prestigevärvning, inte en 34-åring med topphastighet på 15km/h Bläcket hann inte torka på historien om Mcguire innan jag tippade att Malmö inte skulle ro hem den, verkar som att Anel Avdic håller med mig. Men båda de två hade ju förpassat IKT till bänken om du frågar mig. Saldanhas 14+4 på 18 matcher i en högre rankad liga är väl bra mycket mer imponerande än att inte måla på 16 timmars spel mitt i brinnande säsong.

Hade inte skadat att ha ett realistiskt alternativ väl, någon man faktiskt kan ro hem med säkerhet. Nu finns ju risken att ni får stå där med lång näsa sen och "bara" IKT nästa år.

Varför hör man inget intresse kring Nanasi nu? Fattar att man inte vill sälja pga CL-kvalet men intresse borde väl finnas ändå?
2024-01-11, 18:58
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Enligt Relevo har Eintracht Frankfurt lagt ett 110-miljonersbud på Lucas Bergvall.

Samtidigt uppges Barcelona vara på väg att presentera ett nytt förslag till Djurgården.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-110-miljonersbud-pa-bergvall/

---

Dags att börja damma av k-ordet?
EXCLUSIVE: Barcelona plan to send an offer of around €9M + variables and bonuses (close to €15M in total) for Lucas Bergvall. Agreement is present between Bergvall and Barça. Decision imminent in the next few days – Optimism persists.

15MEUR = 169 miljoner SEK

2024-01-11, 19:19
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
EXCLUSIVE: Barcelona plan to send an offer of around €9M + variables and bonuses (close to €15M in total) for Lucas Bergvall. Agreement is present between Bergvall and Barça. Decision imminent in the next few days – Optimism persists.

Lär vara pesos om det är Barcelona som budar.
2024-01-11, 20:04
Medlem
eternussermos avatar
Lite smått och gott om Bajenspelare

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/hjelmberg-bekraftar-hellas-verona-samtal-om-kurtulus-och-fyra-troliga-nyforvar/
2024-01-11, 20:10
Medlem
Citat:

Ska nog akta dig för att räkna in ev bonusar som ett värde av transfern då många brukar bli svåra att uppnå och därav inte ska ska räknas in förrän i efterhand.

Men det är klart man kan räkna som man vill om man vill få det hela att se bättre ut än det är 👌
2024-01-11, 20:19
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Saldanha för 40 kaniner, jo tjena Nej men det vore en riktig prestigevärvning, inte en 34-åring med topphastighet på 15km/h Bläcket hann inte torka på historien om Mcguire innan jag tippade att Malmö inte skulle ro hem den, verkar som att Anel Avdic håller med mig. Men båda de två hade ju förpassat IKT till bänken om du frågar mig. Saldanhas 14+4 på 18 matcher i en högre rankad liga är väl bra mycket mer imponerande än att inte måla på 16 timmars spel mitt i brinnande säsong.

Hade inte skadat att ha ett realistiskt alternativ väl, någon man faktiskt kan ro hem med säkerhet. Nu finns ju risken att ni får stå där med lång näsa sen och "bara" IKT nästa år.

Varför hör man inget intresse kring Nanasi nu? Fattar att man inte vill sälja pga CL-kvalet men intresse borde väl finnas ändå?

Jag fattar väl också att den typen av värvningar är svåra att ro hem. Men det faktum att man är där och fiskar tyder ändå på att klubben tänker stort gällande den anfallare vi behöver få in. Sist vi tog in en anfallare som skulle konkurrera med IKT var det Buya Turay, en högst medioker värvning redan på förhand. Offensiv kvalitet kostar och offensiv kvalitet är ofta det som fäller avgörandet i Europakvalet.
2024-01-11, 20:52
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Jag fattar väl också att den typen av värvningar är svåra att ro hem. Men det faktum att man är där och fiskar tyder ändå på att klubben tänker stort gällande den anfallare vi behöver få in. Sist vi tog in en anfallare som skulle konkurrera med IKT var det Buya Turay, en högst medioker värvning redan på förhand. Offensiv kvalitet kostar och offensiv kvalitet är ofta det som fäller avgörandet i Europakvalet.
Nu kan ju Sleipner va och fiska på samma spelare, det garanterar ju tyvärr inga resultat att vara intresserad. Men vill rätta mig själv; Guerrero verkar som en mycket troligare värvning än de andra två men samtidigt inte lika bra. Svårt att jämföra mellan ligor osv. Hans målfacit är däremot betydligt blekare och hans personbästa är 17 ligamatcher på en säsong, matcher och inte mål alltså. Han är väl en tydligare understudy till IKT isåfall

Tydligen är ju Besiktas och drar i Saldanha, dessutom så vill inte Partizan sälja för mindre än 10 miljoner. Så där känns det färdigfiskat.

Tur för Malmö att det inte brinner i knutarna direkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in