2024-01-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Öh? Du lär väl veta vilken sektor ditt jobb tillhör?

Ja, men jag anser inte det vara relevant.
Citera
2024-01-11, 19:14
Medlem
Fruktkorgen tycker jag dom kan skippa. Gör ändå ingen skillnad för oss som jobbar natt, dagpersonalen lägger beslag på frukten samma dag den kommer. Typ den fräckaste vinner.
Citera
2024-01-11, 19:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnidBlyton
Ja, men jag anser inte det vara relevant.
Jo. Är det privat sektor så kan du ju glömma att du hade fått vara kvar av den anledningen.
Citera
2024-01-11, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jo. Är det privat sektor så kan du ju glömma att du hade fått vara kvar av den anledningen.

Japp. Därför är frågan irrelevant, för jag vet var jag är anställd och vet vad jag skrev.
Citera
2024-01-11, 19:25
Avslutad
Tyvärr är det väl det bästa man kan spara pengar på. Ofta får sån frukt slängas samt så är den överprisad.
Citera
2024-01-11, 19:26
Medlem
Kommunalt så är det helt rätt!
Jag vill inte vara med att betala någon annans frukt, eller något annat för den delen.
Privata företag får göra som dem vill.

Det kan finnas incitament som det kan vara befogat.
Då tänker jag på dem som jobbar jour, långa pass samt samhällsviktiga tjänster.
Citera
2024-01-11, 19:53
Medlem
Som andra har skrivit är väl dom där fruktkorgarna överprisade utav bara h-lvete och vettiga att spara in på av den anledningen, men annars är 30 millar ingenting för Regionen. En bråkdel av alla korkade konsultarvoden t.ex.
Citera
2024-01-11, 20:06
Medlem
Ja snart försvinner väl kaffet också. Sen toaletterna osv... Allt ska sparas.
Citera
2024-01-11, 20:29
Moderator
Carlboms avatar
Människor som inte vet hur de ska göra i sitt arbete kommer göra det enda de kan, vare sig det är rätt eller bra. Att dra in frukten är lätt, en schimpans kan räkna på besparingen och de känner sig handlingskraftiga.

Att däremot göra korrekta upphandlingar, spara in på riktigt kostsamma verksamheter och förstå var miljarder rullar iväg nånstans är svårt. Obegripligt för svennebanan-politiker och tjänstemän i offentlig sektor. De har sällan ens i närheten av den kompetens som skulle behövas och då blir det så här.

De silar mygg och sväljer kameler.
Citera
2024-01-11, 20:42
Medlem
Gridiots avatar
Slag i luften. Har tidigare arbetat på olika vårdinrättningar inom SLSO. Fruktkorgar har då varit indragna sedan många år. Finns säker några ställen med fruktkorg och likdanande. Men min uppfattning är att detta prioriterats bort på enhetsnivå för 15 år sedan.
Citera
2024-01-11, 20:48
Medlem
Nästa gång jag kommer till Fjollträsk så tar jag med lite frukt. Var kan jag lämna det ?
Citera
2024-01-11, 21:17
Medlem
jtds avatar
Ha-ha, kallas nu "bananagate" i media, dom har återinfört bananen till personal.

https://www.dn.se/sverige/slso-backar-fran-beslut-om-att-dra-tillbaka-fruktkorgarna-det-har-blivit-banangate-har/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in