Fruktkorgen tycker jag dom kan skippa. Gör ändå ingen skillnad för oss som jobbar natt, dagpersonalen lägger beslag på frukten samma dag den kommer. Typ den fräckaste vinner.
Kommunalt så är det helt rätt!
Jag vill inte vara med att betala någon annans frukt, eller något annat för den delen.
Privata företag får göra som dem vill.
Det kan finnas incitament som det kan vara befogat.
Då tänker jag på dem som jobbar jour, långa pass samt samhällsviktiga tjänster.
Som andra har skrivit är väl dom där fruktkorgarna överprisade utav bara h-lvete och vettiga att spara in på av den anledningen, men annars är 30 millar ingenting för Regionen. En bråkdel av alla korkade konsultarvoden t.ex.
Människor som inte vet hur de ska göra i sitt arbete kommer göra det enda de kan, vare sig det är rätt eller bra. Att dra in frukten är lätt, en schimpans kan räkna på besparingen och de känner sig handlingskraftiga.
Att däremot göra korrekta upphandlingar, spara in på riktigt kostsamma verksamheter och förstå var miljarder rullar iväg nånstans är svårt. Obegripligt för svennebanan-politiker och tjänstemän i offentlig sektor. De har sällan ens i närheten av den kompetens som skulle behövas och då blir det så här.
Slag i luften. Har tidigare arbetat på olika vårdinrättningar inom SLSO. Fruktkorgar har då varit indragna sedan många år. Finns säker några ställen med fruktkorg och likdanande. Men min uppfattning är att detta prioriterats bort på enhetsnivå för 15 år sedan.