2024-01-11, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
En vuxen som blir helt vimmelkantig om hen inte för en banan får ta med en egen

Privata företag gör vad de vill med sina pengar, en stor skillnad mot kommun eller landsting
Du tycker principen är viktigare än resultatet. Jag delar inte din åsikt.
Citera
2024-01-11, 17:27
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickget
Att spara in på frukt och kaffe känns så himla dumsnålt. Det lär öka personalomsättningen vilket lär kosta avsevärt mycket mer i slutändan.

Ja, för folk jobbar nog bara för att få frukt och kunna dricka kaffe.

Bra beslut. Man kan ta med egen frukt till jobbet.
Citera
2024-01-11, 17:38
Medlem
Min avdelning på mitt arbete fick i höstas beskedet att vi kommer att gå från 65-70 tjänster till 8-10 i närtid på grund av besparingar. Önskar att vad fattat samma beslut för några år sedan och dragit in fruktkorgar och betalt fika så fort minsta grej finns att "fira", så hade jag och mina kolleger inte entledigats, månne.
Citera
2024-01-11, 18:13
Medlem
Rattatatatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnidBlyton
Min avdelning på mitt arbete fick i höstas beskedet att vi kommer att gå från 65-70 tjänster till 8-10 i närtid på grund av besparingar. Önskar att vad fattat samma beslut för några år sedan och dragit in fruktkorgar och betalt fika så fort minsta grej finns att "fira", så hade jag och mina kolleger inte entledigats, månne.

What? Alltså hur mycket fika och fruktkorgar har ni stoppat i er på din arbetsplats? Måste vara ohyggliga mängder ifall kostnaden motsvarar över 50 tjänster... och det på bara 65-70 personer...
Citera
2024-01-11, 18:29
Medlem
calvinclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickget
Att spara in på frukt och kaffe känns så himla dumsnålt. Det lär öka personalomsättningen vilket lär kosta avsevärt mycket mer i slutändan.

Yes det kommer det. Region har sämre förmåner än statligt och redan på statligt har de svårt att följa marknadsmässiga förmåner och lön. Både fruktkorgen och kaffe ska ingå annars får de rannsaka sig själva och sin egen produktivitet.
Citera
2024-01-11, 18:36
Medlem
Xer0s avatar
Är inte billigt att bygga spårväg.
Som tur blir dieseln till bussarna billigare nu, om de inte fortfarande håller på med massa miljö-skit.

De skulle säkert kunna spara en halv miljard om året på att köra på vanlig fuldiesel i alla fordon.
Senast redigerad av Xer0 2024-01-11 kl. 18:41.
Citera
2024-01-11, 18:38
Medlem
DonaldBidens avatar
Kommer leda till sämre immunförsvar och högre prevalens av bristsjukdomar hos de anställda.
Kostnad: 300 miljoner.
Citera
2024-01-11, 18:53
Medlem
Ni som tycker arbetstagaren ska ta med sin egen frukt. Tar ni även med eget toapapper till jobbet?
Citera
2024-01-11, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rattatatata
What? Alltså hur mycket fika och fruktkorgar har ni stoppat i er på din arbetsplats? Måste vara ohyggliga mängder ifall kostnaden motsvarar över 50 tjänster... och det på bara 65-70 personer...

Arbetsplatsen har tusentals anställda.
Citera
2024-01-11, 19:06
Avslutad
Citat:
Privat eller offentlig sektor?
Citera
2024-01-11, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Privat eller offentlig sektor?

Ja, antingen eller.
Citera
2024-01-11, 19:09
Avslutad
Citat:
Ja, antingen eller.
Öh? Du lär väl veta vilken sektor ditt jobb tillhör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in