2024-01-11, 15:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Somsagt han är en man och kvinnan är ALLTID offer. Hade Chrippa anmält L hade hon aldrig blivit häktad. Det är skillnad i samhället och har du inte uppmärksammat det så är det nog dags att du börjar göra det.
Va, äru skön eller? Alla människor har samma värde.
Alla simpar som så fort dom får en tillsägelse börjar yla om att det är bara för att ditten eller datten. Ge dig.

Fortfarande har inte någonting framkommit som bevisar någonting mer än det som Jocke och Anjo valt att sprida förtal och leka domstol på internet
Citera
2024-01-11, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vad då för saker, vågar du inte berätta vad du vet, eller väntar du på prints?
Anjo besökte säg jag svär och hade med prints och hävdade att det var falska prints, hur visste han det? JOCKE SA DET.

Vad har Jocke för hållhake på Chrippa?
Jag tror inte Chrippa uppskattar att Chloe hängts ut och utnyttjats av Anjo...

Anjo är den som grovt förtalat Linnea OCH Chrippa.
Han har inte vågat nämna drogerna, varför?
Är det därför dom är "vänner"?
Står han bakom drogmissbruk och smuggling?

Inget barn ska behöva växa upp i ett otryggt missbrukarhem, eller ens behöva exponeras för omvärlden. Pappor som skiter i sina egna barns integritet, utnyttjar dom för att locka barn och följare, fast dom iom det, utsätter barnen för faror. Alla "fans" är inte snälla.

Ibland ska det tänkas på baaarnen, men bara ibland, sen går det utmärkt att använda dom som clickbate eller utsätta för kränkningar och integritetsbrott och påstå att det är kul.

Chrippas jargong, med att påpeka att Julia inte gör någonting, att hon bara rökr, han betalar allt, hon är pank och bidrar inte, han ska på grabbresor, han ska smuggla droger, osv

Det jag har problem med är fruarnas tystnad.
Ser dom inte? Jo
Men dom är så nedtryckta i skorna och accepterar, håller ihop, bara lite till.

Vad är Jonnas del i allt detta?

#inteenkvinnatill
#räddabarnen

Du försöker flytta fokus från L, men det blir svårt. Jonna och alla andra har varnat och gått in i ett tidigt skede och sagt vad de tycker om L och hennes beteende till Chrippa. Klart de håller hans rygg när han är oskyldig till misshandel precis som du säkerligen gjort åt en nära anhörig.

Vad Chrippa ev kan bli dömd för är väl det som diskuterats tidigare. Skattefiffel, droger, doping!
Och ja det är illa, men för det behöver det inte betyda att han är skyldig till misshandel. Vilket ni får det att framstå som. Jag har haft rätt hela tiden och kommer även ha rätt om att han blir friad, han har suttit 2 veckor oskyldig. Han har blivit bedragen på sin inkomst och här sitter ni och tycker synd om L som orsakat detta. Men jag behöver inte förtydliga mer utan jag är tämligen säker på att karman kommer äta upp även er så småningom.
Citera
2024-01-11, 15:33
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Du skickar dm och vill få mig att "byta sida", jag är inte på någons sida.
Jag vill att sanningen kommer fram. En riktigt äcklig surdeg skulle jag tro att det är.
Jag undrar hur många som skulle vilja berätta om sin sanning av vad dom upplevt relaterat till någon av bröderna Berg, Jocke, Jacke o Chrippa.
Ingen vågar yttra sig.
En obehaglig tystnadskultur.

Hur kommer dessa influencerbarn att nå när dom förstår vad pappa tjänat pengar på?
Mobba och hota människor.
Infkuencers som vill vara den flitigaste myran inför myrdrottningen Jocke...

Det var nog Jockibois påse kokain hos Chrille.
Jockiboi gjorde såklart Chrille hög som ett hus på kokain innan Jockiboi förklarade om den nya doxing iden mot flashbackare. Chrille ville direkt ta sin kanal till nästa nivå genom att lita på Jockibois briljanta ide.
Sen försvann Chrilles rätt att doxa fler, efter endast en doxning.
Chrille vet sin plats hundfan. Han är Jockibois bitch nu , Chrille ska svetsa igen för att försörja sig, och slicka röv på Jockiboi för att få en utlandsresa ibland.
Så kan det gå.
Citera
2024-01-11, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Finns de ingen äkta info att ta del av?

Eller får man ba vänta på fup?

Hade de vart allvarligt hade crippa ej fått komma ut. De e nog bara narkotikabrott han döms för nu om ens det.. sen får han lite skadestånd fr att suttit häktad länge för ett ringa brott.

Vad gör Linnea idag? Ångrar sig? Hon e fortf tyst i sociala medier och så vitt jag vet är hon absolut inte gripen.

Kanske inte blir en FUP, det finns chans att det läggs ner i slutändan.
Citera
2024-01-11, 15:41
Avslutad
Citat:
Kanske inte blir en FUP, det finns chans att det läggs ner i slutändan.
Men Linnea skulle ju sättas dit och det var viktigt att hon blir daktad...
Hur ska ni ha det?
Ska detta rinna ut i sanden som övriga fd vänner som hamnat i kylan och hotats till tystnad och förtalats å det grövsta.
Citera
2024-01-11, 15:44
Medlem
LimeTimes avatar
Så Anjo går ut och påstår att den som ska göra videon med L är en lallare som söker clout. Vad är inte han i så fall? Hur många förtalsvideor med vinklade ”bevis” är han uppe i nu? Jag hoppas för L:s skull att hon inte går ut och pratar i någon video utan att hon låter rättsväsendet sköta det här. Det vore dumt av henne att sjunka till samma låga nivå som förtalsgänget.
Att Chrippa är okej med allt som sagts om honom, hans karaktär och hur hans barn blivit behandlat säger en hel del. Jag hade blivit skogstokig om någon exponerat och utnyttjat mitt barn på det sättet som de har gjort med hans… Men inte Chrippa inte.
Citera
2024-01-11, 15:45
Medlem
Citat:
Men Linnea skulle ju sättas dit och det var viktigt att hon blir daktad...
Hur ska ni ha det?
Ska detta rinna ut i sanden som övriga fd vänner som hamnat i kylan och hotats till tystnad och förtalats å det grövsta.

Jocke har anmält Linnea, vad som sker med det är oklart. Det var dock inte det jag svarade på utan snarare brottet Chrippa är misstänkt för.
Citera
2024-01-11, 15:49
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Så Anjo går ut och påstår att den som ska göra videon med L är en lallare som söker clout. Vad är inte han i så fall? Hur många förtalsvideor med vinklade ”bevis” är han uppe i nu? Jag hoppas för L:s skull att hon inte går ut och pratar i någon video utan att hon låter rättsväsendet sköta det här. Det vore dumt av henne att sjunka till samma låga nivå som förtalsgänget.
Att Chrippa är okej med allt som sagts om honom, hans karaktär och hur hans barn blivit behandlat säger en hel del. Jag hade blivit skogstokig om någon exponerat och utnyttjat mitt barn på det sättet som de har gjort med hans… Men inte Chrippa inte.

Sakta i backarna, hon vill ju bli kändis, skit i förtalet. Detta kanske gömmer något som är så stort att Jockiboi skakar av rädsla precis som Chrille.
Hon kanske hitta en porrfilm där Chrille har Jockiboi uppe i prutten.
Citera
2024-01-11, 15:54
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Jocke har anmält Linnea, vad som sker med det är oklart. Det var dock inte det jag svarade på utan snarare brottet Chrippa är misstänkt för.

Man förtalar om man först anmäler för att sen berätta på sociala medier vem den klandervärda brottslingen är som man har anmält.

Övergrepp i rättssak är det också om man direkt lägger sig i utredningen genom att meddela till alla.. att snuten kommer snart. Till den som anmälts som då förstör bevis tex.
Citera
2024-01-11, 16:08
Avslutad
Citat:
Du försöker flytta fokus från L, men det blir svårt. Jonna och alla andra har varnat och gått in i ett tidigt skede och sagt vad de tycker om L och hennes beteende till Chrippa. Klart de håller hans rygg när han är oskyldig till misshandel precis som du säkerligen gjort åt en nära anhörig.

Vad Chrippa ev kan bli dömd för är väl det som diskuterats tidigare. Skattefiffel, droger, doping!
Och ja det är illa, men för det behöver det inte betyda att han är skyldig till misshandel. Vilket ni får det att framstå som. Jag har haft rätt hela tiden och kommer även ha rätt om att han blir friad, han har suttit 2 veckor oskyldig. Han har blivit bedragen på sin inkomst och här sitter ni och tycker synd om L som orsakat detta. Men jag behöver inte förtydliga mer utan jag är tämligen säker på att karman kommer äta upp även er så småningom.
Herrejösses, du har rätt och även om du inte har rätt så har du rätt iallafall.

Hade det inte varit bättre om polisen fått sköta detta från början? Det går inte att muta och hota sig genom livet.

Jag ger inte mycket för vad "alla" säger, jag står för mina egna åsikter och "samtalar" på detta forum, leker inte mangas och spelar okrossbar.

Jag flyttar inte fokus från Linnea. Jag väntar på att få höra hennes sida av storyn.
Att hon är en golddigger och förmodligen en partyknarkare, jag har inte varit snäll i mina funderingar kring henne.
Jag har för fan frågat om hon är köpt, en statist i någon sjuk film..

Jag tror inte Chrippa misshandlat Linnea, har du orkat läsa mina inlägg om alternativa teorier? Låter det som om jag försvarar Linnea då? Eller gällande borderlinebrudar?

Hade min brorsa eller syrra häktats för "misshandel" hade jag nog skämts och bett alla knipa käft, eftersom jag inte vet eller kan ta ansvar för någon annan än mig själv och mina val.

Det som är anmärkningsvärt, är att ingen i järngänget har några som helst problem med att Chrippa åkt fast och dömts för narkotikabrott, folkbokföringsbrottet är en petitess, han avslöjar sig själv i rättegången och hade han kunnat fällas för alla omedvetna brottsliga erkännanden så hade Chrille suttit inne. Länge.

Skattefusk och försvårande av utredning är inte heller någonting att hylla...

Man ska vara ärlig och stå för när man har gjort fel.

Någonting hände med Chrippa när Linnea bjöds in och jag tyckte så jävla synd om Jullan och Chloe.
Citera
2024-01-11, 16:16
Medlem
geek12s avatar
Så Linnea har alltså tömt hans konto, vilket svin hon är. Hon har tydligen till 18 på sig att betala tillbaka.
Citera
2024-01-11, 16:18
Avslutad
Citat:
Varför har inte någon anmält tidigare?
Det som påstås vara bevis, bevisar att många visste om att Chloe var utsatt, men knep käft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in