TGI fridays tvingas nu flytta efter nya fastighetsägaren Jakob Johansson sätter en x3 hyreshöjning.
Det var snack för något år sedan att Apple inc ville flytta in och ha sin flagship store där.
Nu har som sagt nya fastighetsägaren tredubblat hyran och TGI ska flytta ut 1 februari.
https://www.aftonbladet.se/minekonom...iljonhojningen
Citat:
TGI Friday’s i Kungsträdgården, Stockholm, tvingas flytta efter att hyran tredubblades av fastighetsägaren Jakob Johansson.
Krögaren Tony Challma överklagade beslutet till hyresnämnden men fick inte gehör där. Restaurangen måste flytta den 1 februari.
Johansson tror inte det kommer vara problem att hitta ny hyresgäst då han anser att det är ”Sveriges absolut bästa läge”.
Nya fastighetsägaren hävdar att det inte blir problem att få fastigheten uthyrd då han anser att det är ”Sveriges bästa läge”
Även restaurangen själv hävdar ” vågar vi påstå att vi har bland Stockholms bästa uteservering, öppen både sommar- och vintertid”
Jag har själv ätit på restaurangen för många år sedan och har inte besökt stället sen dess.
Varken servicen, maten eller uteserveringen var något för mig. Schysta uteserveringsmöbler för förkrök är det bästa jag kan säga.
Kungsträdgården är inte så livat som det skulle kunna vara aktivitetsmässigt.
Kungsträdgården var otroligt smutsigt ett tag med afghaner som tuggade vid trädgården.
Nästa flyktingström lär göra samma sak.
Från uteserveringen har man ingen magisk utsikt heller för den delen, mestadels folkströmmen mellan Norrmalm - Centralen
Vem håller med om detta och vad baserar de yttrandet om?
Så vad grundar sig ”bästa uteserveringen” om?
Vem flyttar in istället?
Har ni själva besökt krogen och vad har ni för tankar?
Jag kan själv rabbla upp ett 20tal ställen med bättre uteservering och läge.
Bl.a kring Kungsträdgården, tycker restaurangerna/cafeerna på kungsträdgårdsgatan ligger mycket bättre än tgi på Hamngatan då inte lika mycket folk bara passerar där.
Restaurangerna på Strandvägen är alla ”bättre”. Finns hur många restauranger som helst runt Sverige som har bättre utsikt och läge. Ska inte göra en listtråd av detta dock.