Citat:
Ursprungligen postat av
Carolina78
Tack så jättemycket! 🤩
Men klippa allt vågar jag inte, har hamnat i värsta panikångestvevet och svår depression när det blivit klippt tidigare pga läkares försenade recept tex.
Just det bekymrar mej hur jag ska lösa motionsbiten utan smärtisar, (pga skada). Kanske bara en kort bit är bättre nån ingen..?
Så om man tänker att jag trappar ner, ska jag avvakta klonidonet till sista tab är tagen då alltså?
Sen undrar jag om du eller någon vet, jag har bara 10 mg. Kan man dela dem eller förstärker man effekten eller på annat sätt inte gör så de motsvarar en 5’a?
klonidinet är verkligen medicinen du ska luta dig mot när det kommer till panikångesten.
Motionsbiten, komma ut är i början mer till för miljöombyte snarare än motion i sig. Och det finns NOLL prestige i det, du ska bara visa för dig själv och din kropp att det går. Att "ta sig över tröskeln" både kan hjälpa dig med den fysiska biten, men än mer med de mentala spärrarna som kommer med rädslan/ångest/handlings förlamingen/depression. Kroppen hanterar LÅNGT mer skit än vad vi ger den credd för!
Vet inte vad du har för tillgång av klonidinet men jag skulle ta det vid behov, och helst till kvällen för att få lättare att sova. Men varje gång du gör en sänkning i oxy dosen skulle jag nog ta för att balansera.
Sen imodiumet jag brukade kasta i mig typ 10-12 mg åt gången, per dag.
Man kan förstås bryta av 10 mg oxycontin. Borde gå med en vass kniv. Kommer inte bli exakt 5 mg men något så när.