2024-01-11, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merlon
https://www.regeringen.se/pressmedde...ya-substanser/

Lagndringen trder i kraft p tisdag, 16 januari.
Tack!
Citera
2024-01-12, 13:22
Medlem
I brjan nr jag puffade THCP var det som s att om jag hade bra effekt efter 40m hade jag tydlig effekt i 24h, +24h.

Sen nr jag nrmade mig slutet p mina vapes (totalt 600s i puffar enligt vapesen).. s om jag hade bra effekt av THCP efter 40m, kunde jag ndo vakna fit for fight efter en skn natts smn.

Anyone else?
Citera
2024-01-12, 15:33
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
I brjan nr jag puffade THCP var det som s att om jag hade bra effekt efter 40m hade jag tydlig effekt i 24h, +24h.

Sen nr jag nrmade mig slutet p mina vapes (totalt 600s i puffar enligt vapesen).. s om jag hade bra effekt av THCP efter 40m, kunde jag ndo vakna fit for fight efter en skn natts smn.

Anyone else?
Stmmer nog bra.
Br ge ngon slags effekt av att hettas upp om och om igen. Sen r det ju mer mngd som hettas upp i brjan n nr den brjar ta slut.
Citera
2024-01-12, 23:33
Medlem
Dom hvdar att produkten innehller rtt mngd men tror att dom r blsta av sin leverantr om dom verkligen tror p det dom sger.
Antingen s var produkten dlig och innehll 1/10 del av innehllet, eller s var det delta8 thcp och inte delta9, vilket r en helt annan sak.
Eller s frstr detta mnet din tolerans extremt efter typ en gng. Folk sger att man behver 3 droppar vilket r 45mg. 2mg ska rcka gott och vl frn brjan om det r delta9 thcp.

Knns inte alls hlsosamt och verkar pverka den kognitiva frmgan vldigt lnge. Allts inget fr folk som jobbar eller behver ta ansvar som vi normala har.

Kunde kpa 1gram rent destillat frn en sida jag vet r genuin fr 300kr men sket i det, jag bryr mig om min hlsa och hjrna mer. Detta knns mer som syntetiska cannabinoider n cannabis, d.v.s. r skrp och skadligt as fuck.
Citera
2024-01-13, 01:18
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Dom hvdar att produkten innehller rtt mngd men tror att dom r blsta av sin leverantr om dom verkligen tror p det dom sger.
Antingen s var produkten dlig och innehll 1/10 del av innehllet, eller s var det delta8 thcp och inte delta9, vilket r en helt annan sak.
Eller s frstr detta mnet din tolerans extremt efter typ en gng. Folk sger att man behver 3 droppar vilket r 45mg. 2mg ska rcka gott och vl frn brjan om det r delta9 thcp.

Knns inte alls hlsosamt och verkar pverka den kognitiva frmgan vldigt lnge. Allts inget fr folk som jobbar eller behver ta ansvar som vi normala har.

Kunde kpa 1gram rent destillat frn en sida jag vet r genuin fr 300kr men sket i det, jag bryr mig om min hlsa och hjrna mer. Detta knns mer som syntetiska cannabinoider n cannabis, d.v.s. r skrp och skadligt as fuck.
S... du har testat en olja frn en leverantr och sen dmer du ut en hel industri, alla dess produkter och de som kommer?
Tnker man kanske ska ha lite mer p benen innan man hver ur sig en massa strunt?
Citera
2024-01-13, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
S... du har testat en olja frn en leverantr och sen dmer du ut en hel industri, alla dess produkter och de som kommer?
Tnker man kanske ska ha lite mer p benen innan man hver ur sig en massa strunt?

Har inte gjort det och va? Har inte nmnt ngra andra butiker, i synnerhet inte i Sverige d alla andra har sktt sig exemplariskt genom tiderna, har varit mycket bra kundtjnst p dom flesta, bara en annan butik var det lite udda beteende som andra ocks upplevt hr p flashback. Man frvntar sig att en laglig butik ska bete sig som en laglig butik och inte som en kriminell verksamhet.

Har sagt att jag varit njd med deras andra produkter. Men jag knde mig blst d produkten gav helt andra effekter n deras andra produkter i exakt samma styrka s tillslut brjade man fatta att ngot inte stmmer. Mnga andra har upplevt liknande - dock i andra lnder menar jag nu, och detta handlar mer om sdana superstarka mnen som thcp.

Om folk sger att man behver 45mg av ett mne dr 2mg egentligen ska ge mycket starka effekter s tycker jag ngot r lurt.

Jag kontaktade dom och frklarade att jag inte r njd fr det gav annorlunda effekt. Jag frskte verkligen f dom att hjlpa mig s jag skulle slippa skriva negativa recensioner s jag kunde f pengarna tillbaka, typ skicka tbx produkten s jag kunde kpa andra thcp produkter istllet, nu r detta frsent i och med klassning och jag r kvar med en produkt som jag inte r njd med.

Hade dom istllet hjlp en kund som knde sig missnjd, en tidigare kund som betalar s skulle dom inte ftt en dlig recension.

Om du knner dig lurad, kommer du inte frska f andra mnniskor att inte g igenom samma?

Hade dom ltit mig reklamera produkten s skulle vi inte varit hr. Det spelar ingen roll egentligen hur produkten r (vem vet kanske dom r lurade av leverantren och fr thcp fast delta8 varianten eller s skadar thcp din hjrna s mycket att inget funkar eftert).

r du affilierad med butiken? Fr d kan du ju inte veta om hur produkten r och sledes inte kunna dmma mig shr.

T.ex. s har cannabislight & upgradenatural varit utmrkta.
Kunden har alltid rtt i Sverige, om man vill bli framgngsrik fr man faktiskt frska gra ngot t missnjda kunder.

Ska vi ha detta som en legal bransch frvntar jag mig att man beter sig som det ocks liksom, det r drfr jag inte kper ngot illegalt.
Jag vill inte smutskasta butiken som sagt, dom hade andra bra produkter men jag knde mig blst och bemtt p ett verkligen underligt stt, allts att man inte ens frskte tgrda problemet.
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-01-13 kl. 01:35.
Citera
2024-01-13, 01:34
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Har inte gjort det. Har sagt att jag varit njd med deras andra produkter. Men jag knde mig blst d produkten gav helt andra effekter n deras andra produkter i exakt samma styrka s tillslut brjade man fatta att ngot inte stmmer. Mnga andra har upplevt liknande, och detta handlar mer om sdana superstarka mnen som thcp.

Om folk sger att man behver 45mg av ett mne dr 2mg egentligen ska ge mycket starka effekter s tycker jag ngot r lurt.

Jag kontaktade dom och frklarade att jag inte r njd fr det gav annorlunda effekt. Jag frskte verkligen f dom att hjlpa mig s jag skulle slippa skriva negativa recensioner s jag kunde f pengarna tillbaka, typ skicka tbx produkten s jag kunde kpa andra thcp produkter istllet, nu r detta frsent i och med klassning och jag r kvar med en produkt som jag inte r njd med.

Hade dom istllet hjlp en kund som knde sig missnjd, en tidigare kund som betalar s skulle dom inte ftt en dlig recension.

Om du knner dig lurad, kommer du inte frska f andra mnniskor att inte g igenom samma?

Hade dom ltit mig reklamera produkten s skulle vi inte varit hr. Det spelar ingen roll egentligen hur produkten r (vem vet kanske dom r lurade av leverantren och fr thcp fast delta8 varianten eller s skadar thcp din hjrna s mycket att inget funkar eftert).
Ber om urskt om jag missfrstog dig.

Skulle sga att mellan 2-5 mg r en bra dos.
45 r extremt.
Trkigt du rkat ut fr en dlig produkt/sljare.
Finns ju fler dr ute som r serisa med.
Citera
2024-01-13, 01:44
Medlem
Citat:
Ber om urskt om jag missfrstog dig.

Skulle sga att mellan 2-5 mg r en bra dos.
45 r extremt.
Trkigt du rkat ut fr en dlig produkt/sljare.
Finns ju fler dr ute som r serisa med.

Tack, jag vill liksom inte frstra fr en butik som kanske r bra nr det kommer till andra produkter men jag upplevde det som inte serist. Inte alla har stlar till att slnga p att kpa nya produkter bara sdr nr allt r s dyrt idag, jag frklarade detta fr dom ocks nr jag bad om hjlp.

Alla verkar hvda samma sak p Reddit, att det krvs mycket lite fr en bra dos, det verkar inte stmma om med den % dom anger och mnga p Reddit upplever att vissa butiker i utlandet har gjort en fuling med thcp dr man har mycket liten mngd thcp resten andra mnen (iaf s pstr dom). Jag vet inte varfr det r s, jag har inte gjort ngon analys p produkten men jag ville bara bertta min upplevelse.
Kanske det blev ngot fel och jag fick en svagare variant, d det finns en med hlften styrka, jag vet inte. Sett andra thcp produkter som innehller stor del d8thcp och detta ska vara mycket svagare n d9.

Deras vape gav liksom 20h effekter efter ett normalt bloss och kndes rtt med mngden 150mg i vapen, oljan knns inte alls lika stark trots det ska vara likadan styrka p 30%. Det r inte s att den inte funkar men den verkar inte innehlla 30% d9 thcp, det har jag svrt att tro p, i synnerhet nr alla som recenserat det skriver att 3 droppar (45mg) rcker. Tror folk hade flippat p 45mg om jag ska vara rlig.
Citera
2024-01-13, 02:07
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Tack, jag vill liksom inte frstra fr en butik som kanske r bra nr det kommer till andra produkter men jag upplevde det som inte serist. Inte alla har stlar till att slnga p att kpa nya produkter bara sdr nr allt r s dyrt idag, jag frklarade detta fr dom ocks nr jag bad om hjlp.

Alla verkar hvda samma sak p Reddit, att det krvs mycket lite fr en bra dos, det verkar inte stmma om med den % dom anger och mnga p Reddit upplever att vissa butiker i utlandet har gjort en fuling med thcp dr man har mycket liten mngd thcp resten andra mnen (iaf s pstr dom). Jag vet inte varfr det r s, jag har inte gjort ngon analys p produkten men jag ville bara bertta min upplevelse.
Kanske det blev ngot fel och jag fick en svagare variant, d det finns en med hlften styrka, jag vet inte. Sett andra thcp produkter som innehller stor del d8thcp och detta ska vara mycket svagare n d9.

Deras vape gav liksom 20h effekter efter ett normalt bloss och kndes rtt med mngden 150mg i vapen, oljan knns inte alls lika stark trots det ska vara likadan styrka p 30%. Det r inte s att den inte funkar men den verkar inte innehlla 30% d9 thcp, det har jag svrt att tro p, i synnerhet nr alla som recenserat det skriver att 3 droppar (45mg) rcker. Tror folk hade flippat p 45mg om jag ska vara rlig.
Knner tyvrr inte till Dr.s Utbud s kan inte uttala mig om dem.
Sjlv upplever jag bst effekt med en mix av hhc-o, thc-p, terpener och laglig fullspektrum dvs alla lagliga cannabinoider.
Tror du fick en defekt vara eller s var den skit. Utan labbrapport r det svrt att sga.
Citera
2024-01-13, 02:52
Medlem
Citat:
Knner tyvrr inte till Dr.s Utbud s kan inte uttala mig om dem.
Sjlv upplever jag bst effekt med en mix av hhc-o, thc-p, terpener och laglig fullspektrum dvs alla lagliga cannabinoider.
Tror du fick en defekt vara eller s var den skit. Utan labbrapport r det svrt att sga.

Mjo men allt pekar p att ngot inte stmmer vad det nu r.
Liksom en annan teori r att den sabbar dina cbreceptorer via verstimulering/neurotoxiska effekter s en enorm tolerans utvecklas, eller kanske enbart frstr tolerans. Men kan det verkligen stmma efter en liten dos? Allts ven om man vntade en vecka mellan intagen?

Vet inte men aja, jag borde kanske skita i det jag behver inte ens sdana mnen d jag fredrar typ cbd och cbg, lg dos cbn till natten ihop med cbd gav bra smn och medicinska egenskaper, milda bieffekter t.ex., lite mer medicinska varianter. Men hller med dig att det r en bra verkan av dom du nmner, fr mig ven utan thcp.
Har prvat lg dos hhco oralt i ihop med cbd, cbg, cbn (laglig industrihampa med typ 0,1% thc eller isolater av diverse medicinska sorter) & terpener och tyckte det funkade bra, liknar hhc fast snppet starkare, krvs mindre och produkten r inte fr stark nr man lr sig dosera(och ta med bra dos cbd, cbg, osv fr att jmna ut effekten, annars r det kanske fr starkt). Skulle sga det r snppet ver thc p vissa sett men effekterna r intressanta och knns ven medicinska, trots det br man vara vldigt frsiktig fr den r mycket potent, ven fr den som testat vldigt mycket. Vgar inte vaporisera det i och med den omtalade gasbildningen. Jag r sn som mste typ testa vissa saker en gng, hhc var en hit s ville se hur denna skilde sig t. Hann inte kpa destillat dock, blev slutslt. Och jag vill inte vapea det s skippade vapes med den.

r typ nstan lite shopping-addict s det var verkligen frestande med megarea och liksom limited edition p produkten i och med klassning haha.

Anser dock att dom inte borde klassat hhc, nu anvnder folk udda saker fr att kringg lagstiftningen. Hhc var snppet mildare n thc fr mig personligen, men positiva effekter var vldigt likvrdiga. Man kan se det som en exotisk strain typ.

Enligt det mesta jag lst r acetat versionerna inte farliga oralt utan enbart vid rkning och eventuellt vapeing (man anser dock att vapes ska vara skert fr det inte anvnder hga temperaturer), men jag riskerar inget och gillar inte heller dra i ngot i mina lungor, vapear nstan aldrig fr jag r nog knslig. Min kropp gillar inte det men visst knns det mindre skadligt n rkning. Har inte rkt ngot p vldigt mnga r, brukade gra det ibland nr jag var mycket ung och vapes inte var riktigt en grej nnu, iaf inte mainstream.
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-01-13 kl. 03:09.
Citera
2024-01-13, 03:40
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Mjo men allt pekar p att ngot inte stmmer vad det nu r.
Liksom en annan teori r att den sabbar dina cbreceptorer via verstimulering/neurotoxiska effekter s en enorm tolerans utvecklas, eller kanske enbart frstr tolerans. Men kan det verkligen stmma efter en liten dos? Allts ven om man vntade en vecka mellan intagen?

Vet inte men aja, jag borde kanske skita i det jag behver inte ens sdana mnen d jag fredrar typ cbd och cbg, lg dos cbn till natten ihop med cbd gav bra smn och medicinska egenskaper, milda bieffekter t.ex., lite mer medicinska varianter. Men hller med dig att det r en bra verkan av dom du nmner, fr mig ven utan thcp.
Har prvat lg dos hhco oralt i ihop med cbd, cbg, cbn (laglig industrihampa med typ 0,1% thc eller isolater av diverse medicinska sorter) & terpener och tyckte det funkade bra, liknar hhc fast snppet starkare, krvs mindre och produkten r inte fr stark nr man lr sig dosera(och ta med bra dos cbd, cbg, osv fr att jmna ut effekten, annars r det kanske fr starkt). Skulle sga det r snppet ver thc p vissa sett men effekterna r intressanta och knns ven medicinska, trots det br man vara vldigt frsiktig fr den r mycket potent, ven fr den som testat vldigt mycket. Vgar inte vaporisera det i och med den omtalade gasbildningen. Jag r sn som mste typ testa vissa saker en gng, hhc var en hit s ville se hur denna skilde sig t. Hann inte kpa destillat dock, blev slutslt. Och jag vill inte vapea det s skippade vapes med den.

r typ nstan lite shopping-addict s det var verkligen frestande med megarea och liksom limited edition p produkten i och med klassning haha.

Anser dock att dom inte borde klassat hhc, nu anvnder folk udda saker fr att kringg lagstiftningen. Hhc var snppet mildare n thc fr mig personligen, men positiva effekter var vldigt likvrdiga. Man kan se det som en exotisk strain typ.

Enligt det mesta jag lst r acetat versionerna inte farliga oralt utan enbart vid rkning och eventuellt vapeing (man anser dock att vapes ska vara skert fr det inte anvnder hga temperaturer), men jag riskerar inget och gillar inte heller dra i ngot i mina lungor, vapear nstan aldrig fr jag r nog knslig. Min kropp gillar inte det men visst knns det mindre skadligt n rkning. Har inte rkt ngot p vldigt mnga r, brukade gra det ibland nr jag var mycket ung och vapes inte var riktigt en grej nnu, iaf inte mainstream.
Tror inte det sabbar ngot. Rkt bde hhc och thc-p lnge och rker jag en fet holk slr den p som vanligt.

Kul bredspekrum funkar fr dig. Det r mer potent en folk frstr.
Acetat r ju inte aceton om du trodde det
Skmt sido s r det inget jag oroar mig fr. Viktigast r vl att hetta upp det p ntt stt? Shit Jag rker allt i bong s r lite hrdad/skadad.

Hhc r och var typ samma som allt annat. I destillat/rent var/r det underbart. S r de flesta noider i rtt mngd.

r man orolig fr att rka gr det ju att gra edibles. Ngot jag har brjat uppskatta. Men s har ngra kilo cannabis passerat lungorna med plus alla cigg och kemikalier.
Skumt man lever hehe
Oroa dig inte s mycket 🤗
Citera
2024-01-13, 04:07
Medlem
Tfvhts avatar
Citat:
Prvade en olja p dr *****. Innehller typ 5% snarare n 30 mest troligen. Skulle det innehlla 30% s skulle en droppe vara typ fr mycket men folk skriver att tre droppar rcker. 45mg som tre droppar ska vara skulle skicka folk till akuten, allt pekar p att det inte alls innehller dom angivna mngderna (mnga andra som ppekat detta i andra butiker p Reddit, i synnerhet med thcp som r s dyrt och dospotent). Det verkar vara underdoserade produkter, vapen var bttre minns jag. I en laglig bransch br detta ses som bedrgeri, det spelar ingen roll om andra gillade produkten, dom r inte medvetna om att produkten r defekt och innehller fel mngder aktiva mnen fr att spara $. Skulle vara roligt att skicka in det p analys s man skulle kunna bekrfta detta.

Riktigt ofrskmt och dligt att man beter sig shr shady i en legal bransch. Kanske likabra att det blev illegalt med tanke p hur dom skter det. mnet r ocks mest troligen mer skadligt & beroendeframkallande n grs. Kommer skippa detta d man knde att det var inte bra fr en, egentligen s gillar jag inte thc s vet inte varfr jag prvade det (tnkte ah rea ju, nyr etc). Fr mig rcker det med cbd p helgen(som jag fr lov att anvnda av lkare d det innehar antipsykotiska egenskaper som gynnar mitt tillstnd), r nd ute efter medicinska egenskaper och inte rus drav behver jag inte thcp eller ngot sdant. Hatade spice t.ex. Fyfan, frstr inte att jag kunde utstta min kropp fr ngot s giftigt nr jag var ung.

Kontaktade kundtjnst men dom sket i att hjlpa mig "fr jag hade ppnat produkten". Dr frlorade dom en kund och frmodligen nnu fler, men s gr det nr man r girig. Ponera att jag hade fel (vilket r knappast troligt d thcp r extremt starkt, i synnerhet dospotent, inte alls som thc), nd borde man kunna erbjuda mig hjlp hr d jag inte var njd med produkten. Det hade en seris butik gjort.

Alla som sger att det inte alls r starkt har blivit blsta och ftt en produkt med typ 1-2(?)% thcp resten cbd eller andra icke rusgivande cannabinoider.
r din produkt kta och har rtt mngd s kommer en mikroskopisk dos sitta i typ 12-20h. Detta r en stor nackdel dock, inte alla kan hantera att vara pverkade s lnge och mnga mnniskor behver arbeta och dylikt. Frstr hela din tolerans, detta r inte alls som thc nr det kommer till biverkningar fr nr jag var ung och konsumerade thc knde jag aldrig att sparodisk anvndning frstrde din tolerans, eller ens medium-regelbunden anvndning.

Detta kommer ge massvis med biverkningar om man anvnder det som thc. P:et ndrar mnet helt och hllet, det blir en helt annan produkt allts.
Jag var extremt kritisk vid klassning av HHC d den var relativt sker och gav inga mer bieffekter n thc, dremot s r jag glad ver att detta klassades.

Du hade vl 2% thcp i din produkt. Nr jag prvade en produkt med bra mngd thcp i s gav en mikroskopisk dos effekter i typ nstan 20h, annorlunda mer lugnande/sederande, i synnerhet i samband med strre doser cbd som jag alltid konsumerar i samband med intag av sdana mnen dom f gngerna jag nu gr det. Tog typ ett ytterligare dygn att terstllas.

Skiter i att kpa denna trots rea verallt, min hlsa r viktigare. Vi vet inte om denna r sker att konsumera och s starka produkter(syntetiska cannabinoider) har visat sig vara frdande frut, vilket detta liknar lite ven om det r fortfarande annorlunda effekter och skrare, men hur mycket skrare det r - det vet vi inte s ni experimenterar p er sjlva med er hlsa som insats.

Vad jag har lst s har Dr. H tveksam kvalit p sina produkter. Har du provat att vrma upp vtskan och sedan skakat om? Tnker om det har skiktat sig.
Senast redigerad av Tfvht 2024-01-13 kl. 04:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in