2024-01-11, 10:58
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentWasHere
Ja detta är jag faktiskt kluven i.

Jacke skrev att förhandlingen är på måndag 15 januari och inte fan går det att ha en häktningsförhandling när det är åklagaren som hävde häktningen? Så då måste alltså rättegången vara då om jag fattar det rätt, eller vad är det annars för typ av förhandling?
Precis, nästa steg är ju ett åtal. Och jag har svårt att tro att dem är redo för åtal redan på måndag om dem är klara med att samla in alla bevis igår.
Så vad ska den förhandlingen handla om? vad ska dem prata om där?
Mycket konstigt, men bevisen kanske är så tydliga eller så har Chrippa erkänt, och dem kan påbörja åtalet redan på måndag, men det får vi väl veta först då.
Citera
2024-01-11, 11:00
Medlem
KentWasHeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Precis, nästa steg är ju ett åtal. Och jag har svårt att tro att dem är redo för åtal redan på måndag om dem är klara med att samla in alla bevis igår.
Så vad ska den förhandlingen handla om? vad ska dem prata om där?
Mycket konstigt, men bevisen kanske är så tydliga eller så har Chrippa erkänt, och dem kan påbörja åtalet redan på måndag, men det får vi väl veta först då.
På livesändningen innan Jocke lämna hörde man chrippert säga "Ses på lördag"

Kan ju vara ett stop på vägen. Eller så kanske det är ett exklusivt klanmöte vad vet jag.
Citera
2024-01-11, 11:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KentWasHere
Du får skadestånd om du blir friad annars inte

Vad är det du inte förstår? Han är inte friad, utredningen pågår fortfarande
Citera
2024-01-11, 11:01
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Han verkar se nöjd ut på det som har kommit ut redan. Jag tror inte han kommer reagera negativt!

Om något så har folk fått se en annan sida av killen. Men vi lär ju tolka allt olika såklart!
Han har lämnat sin dotter ensam flera gånger i flera timmar med en kvinna dem påstår är galen, bipolär, psyksjuk, våldsam och farlig, det går inte att tolka på något annat sätt än att han medvetet utsatt sin dotter för fara.
Så om det Anjo säger är sant så är det mycket allvarligt, alla i omgivningen visste vad som pågick, ingen har försökt skydda barnet, väldigt allvarligt. (om det dem säger är sant)
Citera
2024-01-11, 11:02
Medlem
KentWasHeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Vad är det du inte förstår? Han är inte friad, utredningen pågår fortfarande
Har jag sagt att han är friad? Jag berätta att han ENDAST får skadestånd om han blir friad. Chrippa är allt annat än friad, han är släppt i väntan på rättegång.
Citera
2024-01-11, 11:02
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Linnea!
Hur vet du att Linnea kommer lägga ut en video?
Citera
2024-01-11, 11:04
Medlem
Anktalares avatar
Kommer han försöka fly utomlands nu?
Citera
2024-01-11, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giftgroda
Han är mest troligt släppt då åklagaren kommer lägga ner undersökningen.
Finns inga bevis emot Chrippa således finns inga bevis att undanröja.

Chrippa har anmält Linnea för falsk tillvitelse, grovt olaga intrång, barnmisshandel samt misshandel och tillfälle av det även barnfridsbrott och mer kan tillkomma när han hunnit landa och sett över situationen

Jockibois anmälningar lades ner med vändande post. Det kommer Skabbes anmälningar också göra.
Citera
2024-01-11, 11:05
Medlem
KentWasHeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Jockibois anmälningar lades ner med vändande post. Det kommer Skabbes anmälningar också göra.
Vad tror du det är för förhandling som är den 15 januari?
Citera
2024-01-11, 11:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Snuten hade inte kollat Chrilles mobil tills Jockiboi tryckte på skrev han. Vad det betyder kan vi bara spekulera i.
Han tryckte nog en polis i prutten tills polisen tillslut kollade Chrilles mobil där det fanns bevis för att brottsoffret var värd mer stryk än vad hon fick. Sen släppte dom Chrille direkt.
En mobil som fyllts med lämplig info då?

Ingenting gör mig förvånad, bara rädd över den förlorade framtiden, där fd nobboffer ger igen och "leker mangas" i sin egna cybervärld, medan alla andra kämpar för att få samhället att gå runt...

#psykiskohälsa
#nubörjarkriget

YOUTUBE ÄR INGET JOBB
Citera
2024-01-11, 11:09
Avslutad
Inga idiotsvar nu tack, men tror vi att han kommer bli dömd eller inte?
Citera
2024-01-11, 11:11
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Kommer han försöka fly utomlands nu?
Nej, Chrippa tror ju att han kan göra vad han vill, att hans handlingar inte har konsekvenser, han tror väl att han kommer dansa sig igenom denna rättegång utan problem.
+ att han får troligen inte lämna Sverige innan rättegången, så då måste dem smuggla ut honom eller skaffa falskt pass, och till ett land som inte har utlämningsavtal med Sverige.

Nej Chrippa kommer stanna i Sverige, och ta det i rättegången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in