2024-01-11, 10:50
Medlem
Han är mest troligt släppt då åklagaren kommer lägga ner undersökningen.
Finns inga bevis emot Chrippa således finns inga bevis att undanröja.

Chrippa har anmält Linnea för falsk tillvitelse, grovt olaga intrång, barnmisshandel samt misshandel och tillfälle av det även barnfridsbrott och mer kan tillkomma när han hunnit landa och sett över situationen
Citera
2024-01-11, 10:50
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentWasHere
Japp och han älskar dem även mer nu.
Jag trodde Chrippa var trött på Soc och inte ville ha mer kontakt och mer utredning från soc
Citera
2024-01-11, 10:51
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Nej, åtal väcks när utredningen är klar, och då kommer FUP. Nu behöver polisen inte stressa p g a häktningstiden.
Men gick inte förtals gänget ut och sa att det skulle ske en förhandling eller liknande nu på måndag? vad är det i sånt fall?
Citera
2024-01-11, 10:52
Medlem
KentWasHeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
tack

Nu kan dessa idioter som tror att han blivit släppt = friad från misstanken bara hålla käften.

Om dem ska ha förhandling på måndag, betyder det att FUPen släpps då, eller vad tror folk?
Ja detta är jag faktiskt kluven i.

Jacke skrev att förhandlingen är på måndag 15 januari och inte fan går det att ha en häktningsförhandling när det är åklagaren som hävde häktningen? Så då måste alltså rättegången vara då om jag fattar det rätt, eller vad är det annars för typ av förhandling?
Citera
2024-01-11, 10:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Hur vet du de

Vet vad?
Citera
2024-01-11, 10:54
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Nej, åtal väcks när utredningen är klar, och då kommer FUP. Nu behöver polisen inte stressa p g a häktningstiden.
Polisen kanske blev trött att få samtal från "juristen" jocke 30 gånger/dag. Så dem skyndade sig att ta in alla bevis så dem kunde bli av med jockes telefon terror, och nu kan dem utreda i lugn och ro
Citera
2024-01-11, 10:55
Medlem
Citat:
Men gick inte förtals gänget ut och sa att det skulle ske en förhandling eller liknande nu på måndag? vad är det i sånt fall?

Åklagaren väcker åtal när utredningen är klar, inte när klanen vill något.
Citera
2024-01-11, 10:55
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giftgroda

Chrippa har anmält Linnea för falsk tillvitelse, grovt olaga intrång, barnmisshandel samt misshandel och tillfälle av det även barnfridsbrott och mer kan tillkomma när han hunnit landa och sett över situationen
Hur vet du att det inte finns bevis emot Chrippa?
Citera
2024-01-11, 10:56
Medlem
Citat:
Han hade ju inte hunnit se deras video och den skit dem spridit när han skrev det där brevet.

Han verkar se nöjd ut på det som har kommit ut redan. Jag tror inte han kommer reagera negativt!

Om något så har folk fått se en annan sida av killen. Men vi lär ju tolka allt olika såklart!
Citera
2024-01-11, 10:57
Medlem
Citat:
Vem hon?

Linnea!
Citera
Medlem
KentWasHeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Vilken djävla tomte. Tror att det är som i USA, där man kan få miljonbelopp för skitsaker. I så fall är det väl Jockiboi & Co som skall darra med tanke på den förtalskampanj dem pysslat och pysslar med
Du får skadestånd om du blir friad annars inte

Citat:
Ursprungligen postat av Giftgroda

Källa på det sistnämnda?
Citera
Medlem
Lassemannen33s avatar
Citat:
Ja, jag tror det är det bästa. det hade även varit bäst för chrippa ifall även förtals gänget hade varit tysta.
Men jag tror även Chrippas försvarare kommer rekommendera honom att inte gå ut med information eller detaljer om fallet.

Han kommer läsa tråden och då kommer han inte kunna hålla sig från att sabba för sig själv 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in