Flashback bygger pepparkakshus!
2024-01-10, 23:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Du tramsar bara.
Det står redan på sidan 1

Domslut
Brott som V*k*ng Lundkv*st döms för
Våldtäkt, 2023-10-26, Göteborgs stad, 6 kap 1 § 1 st 2 men och 4 men 1 p brottsbalken

Du håller uppenbarligen inte med domen men rent objektivt är den en fällande dom för våldtäkt.

Ok, rent objektivt så har han dock inte begått någon våldtäkt.
Citera
2024-01-10, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Har gm någon tidigare brottshistorik?

Hur upplevs han enl fup?

Vissa killar kan ju vara sliskiga med smort munläder.

Andra kan ha en muskulös kropp som de spelar på.

Vissa är en kombo typ big brother i Paradise Hotel killar.

Andra är bara monster som Hagamannen.

Och vissa är bara vanliga killar som inte kan ta ett nej...

Troligen det sistnämnda
Citera
2024-01-10, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogiltig.narvaro
Ärrad är hon knappast, då hade hon ringt polisen så fort som möjligt när han gått och lagt sig istället för att lägga sig och mysa med honom.
240k är definitivt inte ”ingenting” för några timmar i domstol och annat. Oerhört enkla pengar för ett knull.

Jag håller inte riktigt med dig där.

Hon har säkert gått o ältat händelsen ett tag innan hon bestämt sig för att gå till polisen.

Låg de o mös direkt efteråt? Fick gm av sig alla kläder?

Eller var hon lika kall efteråt som hon framstår vara före?

Och har gm någon historia av att vara knepig
Citera
2024-01-10, 23:09
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
”du är inte objektiv”
Det är sannerligen inte du heller.

Det är det här jag menar med att du är ointelligent. Du förstår dig inte på enkla saker. För att förklara så att även du förstår:

Det är DU som säger dig veta vad som har hänt. Inte jag. Jag har varit tydligt från start att jag inte har en aning om vad som skett efter att de gått till sängs. Och vet man inte så friar man. DET kallas objektivitet.

Det är DU som tolkar allting till en parts fördel. Inte jag. Jag säger bara att det finns problem med hennes berättelse som tingsrätten inte tar upp i sin bedömning. Jag säger mig inte ha svaren på dessa frågor, och jag säger inte att det betyder att hon ljuger, jag förklarar bara varför det är problematiskt. Jag vill ha svar på dem men domstolen ger mig inte det eftersom de inte gjort sitt jobb (vilket kommer framgå även för dig hovrätten friar honom). Därför lyfter jag frågorna här. DET kallas objektivitet.

Så ta din "A MEN DURÅ!"-mentalitet och stoppa upp i din morsas fula röv, dvs stället hon sket ut dig ifrån. Och hälsa från mig.

Lämna mig i fred nu. Jag vill inte ha mer med dig att göra.
Citera
2024-01-10, 23:10
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Har gm någon tidigare brottshistorik?

Hur upplevs han enl fup?

Vissa killar kan ju vara sliskiga med smort munläder.

Andra kan ha en muskulös kropp som de spelar på.

Vissa är en kombo typ big brother i Paradise Hotel killar.

Andra är bara monster som Hagamannen.

Och vissa är bara vanliga killar som inte kan ta ett nej...

FUP har vi inte sett i tråden. Det går att begära ut den men räkna med att tingsrätten vill ha betalt för maskning.

Om det har funnits en historik av problematiskt beteende så borde vänner och studiekamrater ha sett det.
Stämningen är nog inte så bra i faddergruppen i varje fall.
För er som inte känner till studentlivet så är faddergrupper något man blir indelad i när man börjar plugga, och man brukar umgås ganska intensivt under första terminen med fester och nollningsaktiviteter. Så man lär känna varandra ganska väl om man deltar.
Citera
2024-01-10, 23:11
Medlem
Citat:
Det värsta i den här domen är inte omyndigförklarandet av kvinnor som den innebär, utan att mannen blev dömd utan någon som helst bevisning.
Självklart måste domen överklagas så att hovrätten kan torka sig i röven med den.

Ingen bevisning?

Blåmärken, vulgärt beteende som både BO och GM berättar, händelseförloppet som bekräftar att GM var där för att förgripa sig på BO.

Enligt dig kunde han lika gärna bajsat i hennes mun och sagt att hon ville det, för det är "ord mot ord".
Citera
2024-01-10, 23:11
Medlem
Citat:
FUP har vi inte sett i tråden. Det går att begära ut den men räkna med att tingsrätten vill ha betalt för maskning.

Om det har funnits en historik av problematiskt beteende så borde vänner och studiekamrater ha sett det.
Stämningen är nog inte så bra i faddergruppen i varje fall.
För er som inte känner till studentlivet så är faddergrupper något man blir indelad i när man börjar plugga, och man brukar umgås ganska intensivt under första terminen med fester och nollningsaktiviteter. Så man lär känna varandra ganska väl om man deltar.

Jag har köpstopp tillsvidare så jag kan inte beställa fup:en

Var han fadder för henne eller tvärtom?

Vilken termin var det?
Senast redigerad av DurexPlayHeat 2024-01-10 kl. 23:16.
Citera
2024-01-10, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det är det här jag menar med att du är ointelligent. Du förstår dig inte på enkla saker. För att förklara så att även du förstår:

Det är DU som säger dig veta vad som har hänt. Inte jag. Jag har varit tydligt från start att jag inte har en aning om vad som skett efter att de gått till sängs. Och vet man inte så friar man. DET kallas objektivitet.

Det är DU som tolkar allting till en parts fördel. Inte jag. Jag säger bara att det finns problem med hennes berättelse som tingsrätten inte tar upp i sin bedömning. Jag säger mig inte ha svaren på dessa frågor, och jag säger inte att det betyder att hon ljuger, jag förklarar bara varför det är problematiskt. Jag vill ha svar på dem men domstolen ger mig inte det eftersom de inte gjort sitt jobb (vilket kommer framgå även för dig hovrätten friar honom). Därför lyfter jag frågorna här. DET kallas objektivitet.

Så ta din "A MEN DURÅ!"-mentalitet och stoppa upp i din morsas fula röv, dvs stället hon sket ut dig ifrån. Och hälsa från mig.

Lämna mig i fred nu. Jag vill inte ha mer med dig att göra.

Vet man vad som skett före de gått till sängs då? 🙄

Ps jag trodde vi kom ut ur vagina eller mage men inte rumpan...man lär sig alltid något nytt på fb!
Citera
2024-01-10, 23:20
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Det värsta i den här domen är inte omyndigförklarandet av kvinnor som den innebär, utan att mannen blev dömd utan någon som helst bevisning.
Självklart måste domen överklagas så att hovrätten kan torka sig i röven med den.

I just våldtäktsmål frångår man det höga krav på bevisföring som annars gäller i straffrättsliga mål och godtar hörsägensbevisning, s.k. "hearsay" som fullgod bevisning för att döma en misstänkt person för våldtäkt.

Detta gäller sedan 2018 då den kontroversiella samtyckeslagen trädde i kraft, och innebär i praktiken att en kvinnas historia om en påstådd händelse räcker för att man ska bli fälld för våldtäkt. Det lågt ställda kravet är att upplevelsen ska berättas för någon utomstående, som sedan i vittnesmål återger det han eller hon hört från kvinnan i fråga - då utgör det hörsägensbevisning.

Många i Sverige tror precis som du att det krävs teknisk bevisning för att man ska kunna bli fälld för våldtäkt, men detta stämmer inte och är en av anledningarna till att samtyckeslagen är en av de mest kontroversiella och omtvistade lagarna i juridiska kretsar idag.
Citera
2024-01-10, 23:21
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Vet man vad som skett före de gått till sängs då? 🙄

Det har jag ju redan förklarat FLERA gånger: Jag vet inte, men jag har en syn som bedömer vara väldigt sannolik och jag har förklarat varför.

Du upphör aldrig att förvåna mig med hur lite du faktiskt är kapabel att ta in.

Citat:
Ps jag trodde vi kom ut ur vagina eller mage men inte rumpan...man lär sig alltid något nytt på fb!

Vi? Ja. Du? Nej.
Citera
2024-01-10, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Så det händer alltså och här har vi ett fall utan riktig bevisning.

Bevisen har värderats av domare. Är du rättshaveristiskt lagd?
Citera
2024-01-10, 23:28
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Du läser domen som fan läser bibeln.
Det står att den tilltalade döms för våldtäkt.
Du kan tycka vad du vill om den saken men påstå inget annat än att det är en fällande dom.

Som Ogiltig.narvaro skrev, så framgår det tydligt av domen att det inte skett någon våldtäkt.
Ändå dömde tingsrätten mannen. En del tingsrätter är sådana.
Men det lär hovrätten ändra på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in