2024-01-10, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Det lär väl redan nu stå klart att Ryssland har vunnit nu när Sverige skakar av rädsla och uppmanar folk till att förbereda sig för krig. Sedan påstår dom att Ryssland kommer att starta ett storkrig i Europa där Sverige ligger illa till så helt klart anser dom att Ryssland är en riktigt stark krigsmakt.
Har ryssland vunnit kriget i Ukraina menar du? Puttelutten sa han skulle avnazifiera, han skulle avmilitärisera, samt att allt väsentligt pekar på att han avsåg o trodde han skulle ta KIEV inom några dagar, Nu har kriget kört fast o människor från ryssland dör på löpande band i krigszonen, materialförlusterna är gigantiska samt att flottan som Ukraina faktiskt tillät vara för ankar i Sevastopol, numera är delvis sänkt kvarvarande har få fly hem till Ryssland,,O detta kallar du att ryssland vunnit Kriget,,ja i så fall med detta synsätt kommer du säga att Ryssland vunnit kriget även om nato atombombar skitstaden Moskva!
Citera
2024-01-10, 19:25
Medlem
Zelensky i Vilneus idag:

Zelensky: Ryssland kommer inte att överleva om vi fortsätter att slå det

"President Volodymyr Zelenskyi sa att Ryssland så småningom kommer att dra sig tillbaka, vi måste bara "fortsätta att slå det".

Källa : Zelenskyi på onsdagen under ett offentligt tal i Vilnius

Direkt anförande : "Vår ukrainska föraning om att Ryssland inte kommer att överleva om vi fortsätter att slå det. Detta är också en bekräftelse på att vi är rätta med dig, rättigheten i vårt gemensamma historiska val, valet att vara oberoende..."
Jag är säker på att Ryssland också kommer att dra sig tillbaka. Vi kan nu inte nämna en specifik dag när detta kommer att hända, vi kan inte nu lista varje detalj av hur det kommer att hända. Men vi vet att det kommer att hända. Och vår frihet kommer att segra. Det blir en sådan dag. Nödvändigtvis. Första dagen efter detta krig. Vår dag...

Det här blir dagen för en ny chans för Vitryssland. Detta kommer att bli en dag av ny styrka för hela vårt Europa, som nu lär sig verklig enhet samtidigt som de försvarar sig mot ryska hybridanfall. Enheten som gör vår kontinent global, den enhet som tillsammans med Ukraina är fullfjädrad. Tillsammans med Ukraina i Europeiska unionen. Tillsammans med Ukraina i Nato. Tillsammans med Ukraina i världen. Du och jag vet alla vilka steg som krävs. Du och jag vet alla vad vi kan förlora och vad vi kan vinna."

Jag tror att han har rätt.

https://www.pravda.com.ua/news/2024/01/10/7436647/
Citera
2024-01-10, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Zelensky i Vilneus idag:

Zelensky: Ryssland kommer inte att överleva om vi fortsätter att slå det

"President Volodymyr Zelenskyi sa att Ryssland så småningom kommer att dra sig tillbaka, vi måste bara "fortsätta att slå det".

Källa : Zelenskyi på onsdagen under ett offentligt tal i Vilnius

Zelenskyi kommer gå till historien som en modern Churchill. Vilken man, vilken pondus, vilken karisma! Kontrasten till Putin kunde inte vara större: en småkukad byråkrat av sovjet-stuk som går till historien som den som slutligen satte stopp för rysslands stormaktsambitioner.

Framtidens ryssland (i den mån landet öht finns) kommer vara en regional spelare i stil med Azerbaijan. Ett land som kommer utnyttjas för sina naturresurser men som ingen annars bryr sig om.
Citera
2024-01-10, 19:32
Medlem
Denna är lite intressant, tar upp både bra saker och misstag som Ukraina har gjort och vad som krävs

What can Ukraine do to achieve VICTORY in 2024?
https://www.youtube.com/watch?v=QmUfnN_ylZI
Citera
2024-01-10, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekonserv
Ja vilken pondus

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=IPVAdEjkibw

Ja, Zelenskyis tal till EU-parlamentet var verkligen starkt. Jag håller med! Men han har många andra bra tal också, föreslår att du kolla på dem också.
Citera
2024-01-10, 20:51
Medlem
raskenss avatar
Hjältinnor. Dom dödade 47 ryska soldater sen när ryssarna försökte fånga indom å dom så dldade dom tre FSB fascister i en eldstrid. Respekt!

Slava Ukraini!

https://x.com/SlavaUk30722777/status/1745069551803658735?s=20
Citera
2024-01-10, 20:55
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Hjältinnor. Dom dödade 47 ryska soldater sen när ryssarna försökte fånga indom å dom så dldade dom tre FSB fascister i en eldstrid. Respekt!

Slava Ukraini!

Man ser tydligt hur det skandinaviska blodet flyter i dessa ukrainska kvinnor.
Stor skillnad mot mongolerna i Ryssland med sneda ögon och platta skallar, precis som dvärgmongolen Putin.
Citera
2024-01-10, 21:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av raskens

Slava Ukraini!

Härligt! Vilka valkyrior!
Citera
2024-01-10, 21:14
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ja man ska vara försiktig med att tro att man vet bättre än dem, vilka uppoffringar de vill göra. Nu är ju nog vissa som skriver här ukrainier, det är det du menar va? De som inte är det, dvs svenska Ukraina-anhängare bör dock etiskt sett vara försiktig med att manipulera dem till att offra sig ännu mer. Ytterst moraliskt tveksamt. Det tragiska är att de ofta har en självuppfattning som moraliskt överlägsna.
Nej, jag syftar på att ukrainarna (i Ukraina) vet sitt eget bästa själva och själva kan avgöra när de inte förmår försvara sig längre. Ukraina är otroligt tacksam för det stöd de får från det samlade väst och önskar att de fick mer. De vet mycket väl vem/vilka som är deras vänner och deras fiende. Skulle vi eller en del svenska Ukraina-supporters manipulera ukrainare till att offra sig?? Det ser jag som obefintligt.
Citera
2024-01-10, 21:19
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Nej, jag syftar på att ukrainarna (i Ukraina) vet sitt eget bästa själva och själva kan avgöra när de inte förmår försvara sig längre. Ukraina är otroligt tacksam för det stöd de får från det samlade väst och önskar att de fick mer. De vet mycket väl vem/vilka som är deras vänner och deras fiende. Skulle vi eller en del svenska Ukraina-supporters manipulera ukrainare till att offra sig?? Det ser jag som obefintligt.

Hade du inte blivit lite besviken på dem ändå om de hade gett sig imorgon och gett bort Krim & Donbass, åtminstone? Eller hade du tänkt: Ah, de vet ju bättre än jag.
Citera
2024-01-10, 21:20
Medlem
Drozds avatar
Extremt förhöjd aktivitet av ryska Spetsnaz i oblasterna Tjernihiv, Sumy och Charkiv nu enligt ukrainska underrättelsekällor. Möjligen en förberedelse för en rysk attack från norr mot själva staden Charkiv, som ryssarna tydligen anser vara historiskt rysk(?)

Och jäklar vad ryssarna hamrar på med robotar och drönare på djupet mot AFU:s "ryggrad", typ staber, sambandscentraler, radar- och luftvärnspjäser, verkstäder och fabriker för vapen, osv osv.

Verkar som om ryssen förbereder en riktig offensiv i vinter....
Citera
2024-01-10, 21:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Och jäklar vad ryssarna hamrar på med robotar och drönare på djupet mot AFU:s "ryggrad", typ staber, sambandscentraler, radar- och luftvärnspjäser, verkstäder och fabriker för vapen, osv osv.
Var läser man det? Eller du kanske menar att det är Ukraina som prickar bort det du nämner med Himars, Storm Shadow och Excalibur. Ryssen verkar som vanligt skjuta på måfå in i städerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in