Citat:
Ursprungligen postat av
MachDiamonds
Oavsett vems fel det är eller hur synd du tycker det är om Ukraina så behöver inte Sverige ta hand om den skiten. Vi måste fokusera på eget försvar och ekonomi. Allt vi ger Ukraina kostar Sverige, de kan klara sig själva. Ingen annan tänker på Sverige, det måste vi själva göra. Ukraina hade inte lyft ett finger om Ryssland hade invaderat Sverige istället för Ukraina, de hade försökt tjäna på det.
Du är inte en god människa för att du tycker synd om någon.
Om de kunde klara sig själva, skulle de inte fråga efter hjälp. Trodde du förstod det. Världens 2:a största arme mot en av Europas fattigaste länder.
Kanske var en nyhet för dig.
Att hjälpa Ukraina att minska på Rysslands militära förmåga är bra, för oss, andra och Ukraina. Borde vara ganska uppenbart. Eller du ser inte den enkla kopplingen?
Utgiften för Sverige, som vi tagit, är försumbar.
Vårt eget försvar håller man på med. Ansökan till Nato är en del och vi fick av myndigheter inforamtion om att förbereda oss för krig, vilket är en annan del.
Jag förstår att du missat dessa två saker.
Har du en källa på att Ukraina inte skulle efter bästa förmåga, hjälpa Sverige? Vad nu det har med trådens topic att göra. Du borde kanske starta en tråd om detta?
Så jag bryr mig inte om huruvida Ukraina skulle hjälpa oss eller inte.
EDIT. Vet inte vad det spelar för roll i denna fråga, om jag är god eller inte. Är väl ingen som frågat efter det?