Citat:
Ursprungligen postat av
1891-019
Så kan du släppa ID nu på 25åringen när du vet att det va rätt? Gärna dela lvu utredningarna också! Skulle vara väldigt intressant att läsa!
Citat:
Ursprungligen postat av
Lassly
Jag tror att du har HELT rätt. Snyggt!
Vill du delge dina misstankar?
Här är häktningsprotokollet om krigsförbrytelse och därmed hans ID (och dåvarande namn.)
https://easyupload.io/jc9jps
Jag delar av princip aldrig hela LVU-domar då det nästan alltid finns allt för privata och integritetskänsliga uppgifter om anhöriga som jag inte vill hänga ut.
Men här några citat från en LVU-dom från 2017.
Citat:
I samband med en permission reste Ali Ismaeel till Irak för att delta i ett familjebröllop. Han stannade kvar i Irak och värvades av sin far till den irakiska armén för att delta i kriget mot or- ganisationen IS. I slutet av oktober 2016 återvände han till Sverige med hjälp av utrikesdepartementet. När han återvänt uppgav Ali Ismaeel att det fanns en hotbild mot honom, ungefär en månad senare återtog han uppgif- terna. Efter att han kommit tillbaka till Sverige återvände han även till att umgås med kriminella nätverk och började använda narkotika. I slutet av december 2016 ertappades han, i samband med en husrannsakan, av polisen med ett innehav av en större mängd narkotikaklassade preparat och är nu misstänkt för narkotikabrott.
Citat:
Genom att han bl.a. rör sig i kriminella kretsar och har ådragit sig en större drogskuld har han ett socialt nedbrytande beteende. Ali Ismaeel har uppgivit att för att få skulden avskriven kan han behöva döda någon och han har visat bilder i sin mobiltelefon på vapen.