2024-01-10, 16:01
Medlem
AldoRaines avatar
Tjäna pengar instagram

Har länge haft en passion i mitt liv, har också länge tänkt att jag ska starta ett instagramkonto men inte kommit till skott.

Min första ambition är att få många följare som gillar det jag gör. Steg nummer två är att få in några tusen per månad. Men jag vet inte riktigt hur man går tillväga. Startar jag bara en öppen profil och kör igång och får förhoppningsvis samarbeten i framtiden? Eller startar man ett konto via någon sida?

Tacksam för seriösa svar
Citera
2024-01-10, 16:11
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Har länge haft en passion i mitt liv, har också länge tänkt att jag ska starta ett instagramkonto men inte kommit till skott.

Min första ambition är att få många följare som gillar det jag gör. Steg nummer två är att få in några tusen per månad. Men jag vet inte riktigt hur man går tillväga. Startar jag bara en öppen profil och kör igång och får förhoppningsvis samarbeten i framtiden? Eller startar man ett konto via någon sida?

Tacksam för seriösa svar

Var ska pengarna komma ifrån hade du tänkt?
Citera
2024-01-10, 16:12
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Arbetsliv och arbetsmarknad --> Sociala medier
/Moderator
Citera
2024-01-10, 16:32
Medlem
SmegmaFris avatar
Är du en ung snygg tjej med bekräftelsebehov så är det ganska enkelt.
Om inte: Vad har du för talanger som är värt att följa?
Citera
2024-01-10, 16:33
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Du ska alltså försöka bli en influenser av nåt slag? Vad ska kontot handla om?
Citera
2024-01-10, 17:06
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Var ska pengarna komma ifrån hade du tänkt?

Ja, vilka möjligheter finns?
Citera
2024-01-10, 17:08
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:

Kvinna : Lättklädd och länkar till porrsidor & OF
Man : Bögeri och länkar till bögsidor & Only Fags
Citera
2024-01-10, 17:10
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Du ska alltså försöka bli en influenser av nåt slag? Vad ska kontot handla om?

Tja, man kanske kan kalla det influenser. Jag vill genom mina verk sprida glädje och kunskap, även inspirera andra. Kan inte nämna än vad det handlar om, men det finns väldigt få konton inom denna nisch.
Citera
2024-01-10, 17:17
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Tja, man kanske kan kalla det influenser. Jag vill genom mina verk sprida glädje och kunskap, även inspirera andra. Kan inte nämna än vad det handlar om, men det finns väldigt få konton inom denna nisch.

Det är bra att det är få som har samma grej som du, det gäller att posta varje dag med dina verk använda relevanta haschtags och kötta på. Sen gäller det ju förstås att det du gör intresserar tillräckligt många, för annars så kommer det inte finnas en bas nog att bygga en följarskara. Sen kanske det tar ett bra tag innan det rullar på men det gäller bara att inte ge upp även ifall du inte ser en ökning på 1-6 måmader.
Senast redigerad av Neroxx 2024-01-10 kl. 17:20.
Citera
2024-01-10, 17:21
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:

https://www.shopify.com/blog/make-money-on-instagram

Är nog lite mer jobb än att bara få följare och posta inlägg, men om det är din passion tycker jag du ska köra hårt! Begränsa dig inte till instagram enbart. Tiktok och youtube är väl båda större?
Citera
2024-01-10, 17:28
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:

Gissar att du har en rätt sterotypisk bild av vad en influenser är... Det finns seriösa såna också och alla säljer inte sina kroppar 😀

Det du ska komma ihåg:
Man måste lägga ner jättemycket tid för väldigt lite pengar.
Och du måste lära dig vilka samarbeten du ska välja (om du ens får några). I början kommer du ungefär bara få en massa bluff-förslag som kan se seriösa ut för ett otränat öga. Dessutom är det inte pengar de flesta erbjuder utan produkter!
Så om det är pengarna som är största drivkraften så kommer det bli svårt.
Citera
2024-01-10, 18:52
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det är bra att det är få som har samma grej som du, det gäller att posta varje dag med dina verk använda relevanta haschtags och kötta på. Sen gäller det ju förstås att det du gör intresserar tillräckligt många, för annars så kommer det inte finnas en bas nog att bygga en följarskara. Sen kanske det tar ett bra tag innan det rullar på men det gäller bara att inte ge upp även ifall du inte ser en ökning på 1-6 måmader.

Kanon! Tack för input
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in