2024-01-10, 13:45
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
https://www.youtube.com/watch?v=1rta...=balinbynature
The loveeeeeeeeeee contract snart i en verklighet nära dig! Att Chapelle drev om detta för 20 år sen är ju underbart tragikomiskt när vi snart lever det.

Men helt seriöst så skulle mitt råd till unga grabbar 2024 vara att knulla aldrig på bortaplan och se till att du filmar allt som händer hemma hos dig. Det är fan ingen lek längre när man får +3år i finkan utan minsta tillstymmelse till bevis.

Ja det verkar vara en väldigt skillnad på om våldtäktsmannen kuk är vit eller mer brunaktig. Man kommer ju ihåg hela "snippdomen" med....det nya härliga Sverige.

För oss som växte upp i det gamla Sverige är det där helt galet. Tror inte äldre kan relatera till vare sig samhällsutvecklingen eller rättsosäkerheten.

Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Det är sjukt hur tingsrätter kan döma så olika.
Gör det inte till en hudfärgsgrej.
Det är ren inkompetens och domare som för göra hur de vill.
Det är rättsystemet det är fel på.

I ena fallet har vi alltså ett gäng killar som frias från gruppvåldtäkt för att en telefon fans tillgänglig för tjejen i köket som hon kunde ringa polisen med.

I det här fallet så fäller tingsrätten en man mot en kvinna som haft tillgång till telefonen hela tiden och t.om gick på kisspauser.

Sedan har vi idioter till cucks i tråden som säger "DET ÄR LAGEN" "DU respekterar inte rättssystemet".

Hur i helvete kan man respektera ett system som friar och fäller på det sättet?
Men som vanligt kommer fårflocken svenssons dönicka tills de blir drabbade själva.

I mångt och mycket är det ju en hudfärgsfråga.

Du skyller på inkompetens. Jag hävdar att det är aktivism och planerad ondska, i Sverige orkestrerat genom tex jud... förlåt vänsternätverket Hilda och Ruben.

Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Alternativt;
"Män borde fatta att ett nej är ett nej, man skall inte behöva upprepa sig eller höja rösten, då tar jag hellre en våldtäkt."

Gäller det bara män? Har kvinnor frikort på tjat-sex eller hot-sex?
Citera
2024-01-10, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Alternativt;
"Män borde fatta att ett nej är ett nej, man skall inte behöva upprepa sig eller höja rösten, då tar jag hellre en våldtäkt."

Det är återigen inte konstaterat att hon har sagt ett nej.
Nejet kanske uteblev, det vet inte du.
Citera
2024-01-10, 13:54
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
För oss som växte upp i det gamla Sverige är det där helt galet. Tror inte äldre kan relatera till vare sig samhällsutvecklingen eller rättsosäkerheten.

Ja man har vänt på hela grejen. Förr spelade 236 st nejn ingen som helst roll om 237 gången var ett ja. Nu spelar istället 236 ja ingen som helst roll om där finns 1 st nej. Det finns inte heller någon som helst kontext för sexet längre, hur många gånger en kvinna kan suga och rida innan det INTE är våldtäkt verkar det tydligen inte finnas någon gräns för. Att hon kommer 10 gånger och han noll gånger spelar ingen roll. Bara kompletta autister ser någon logik i detta system. Vilken våldtäktsman vill göra det skönt för sitt offer? Vad är poängen för en våldtäktsman med att slicka hennes fitta upprepade gånger? Folk verkar inte vilja tänka på dessa saker.
Citera
2024-01-10, 14:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
I yngre år hade jag tolkat det på liknande sätt, kanske inte som en direkt invit till sex utan mer som en möjlighet. Men det är absolut inte ett direkt samtycke till sex.

Relevant är också att det var GM som inledde konversationen.
I domen står:
”Den aktuella kvällen har V*k*ng Lundkv*st varit på fest och missat sista bussen hem vilket han skrivit till målsäganden. Målsäganden då erbjudit V*k*ng Lundkv*st att sova hemma hos henne.”

Varför kände han ett behov av att kontakta henne och skriva att han missat sista bussen hem?

Hon hade kanske skickat signaler (en invit) men fick sen kalla fötter när det hela inte blev som förväntat?
Citera
2024-01-10, 14:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Vore kanske inte en dum idé med tanke på snubbars oförmåga att kunna ta ett nej.

Fast i det aktuella fallet har det väl inte uttalats något nej?
Citera
2024-01-10, 14:22
Medlem
114060s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Downieandreas
Vet ej, men GM:s pappa är tydligen sjökapten. Så kan det vara en sjöare? Hoppas inte då jag själv är det.

Pappa till GM: https://www.facebook.com/magnus.lu*dkvist.3

BO: https://www.facebook.com/c*ara.magnusson.963
Jag tror att det är teknisk fysik. Kollade igenom hennes vänner som pluggar på Chalmers och samtliga verkar studera F. (Om det stämmer att det är hon som är BO, dvs).

Är känt på Chalmers att de tekniska fysikerna är allmänt skitkonstiga. Har herren fått redig blackout och tappat vettet?
Citera
2024-01-10, 14:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Att hon ville knulla. Man bjuder inte hem folk 3 på natten av någon annan anledning. Ni oskulder bör som sagt bara lämna tråden.

Hon bjöd inte hem honom det var han som övertalade henne för att han inte hade någonstans att sova. Och nu vet du att om du beter dig som han så får du 3 års fängelse. Du kan gnälla och klaga men killen åker in i fängelse (Om det inte frias i en högre instans).

Denna tråd har nog bra avskräckande verkan på alla potentiella våldtäktsmän som läser den.
Citera
2024-01-10, 14:32
Medlem
114060s avatar
Är det någon som vet om han stängts av från Chalmers?
Citera
2024-01-10, 14:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MaarekStele
Litar inte på någon av de inblandade i detta fall.

"Spontant uppfattat jag det här som något du föredrar att vi håller för oss själva?”

Teori, kan det varit detta sms som triggat henne i våldtäktsriktningen. Dvs han ville inte ha ett förhållande.

Det hade jag inte ens tänkt på, det var en intressant teori. Det är just sånt TR borde ha tagit upp, men det gjorde de inte. De slukade hennes historia med hull och hår och spottade på hans utan någon riktig anledning.
Citera
2024-01-10, 14:45
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hon bjöd inte hem honom det var han som övertalade henne för att han inte hade någonstans att sova. Och nu vet du att om du beter dig som han så får du 3 års fängelse. Du kan gnälla och klaga men killen åker in i fängelse (Om det inte frias i en högre instans).

Denna tråd har nog bra avskräckande verkan på alla potentiella våldtäktsmän som läser den.

Inkorrekt på precis alla plan. Han säger att han missade bussen och hon säger då opåkallat att han kan få sova hon henne så han bjöd inte in sig själv alls så sluta ljuga. Hon säger att hon skall plocka fram madrass/filt så han kan sova på golvet men när han kommer han hon inte gjort det och frågar istället honom var han vill sova.

Våldtäktsmän bryr sig inte om lagar, även länder där dödstraff finns i skalan för våldtäkt så våldtas det ändå mer än det görs här. Jag kan dessutom säga det igen att vuxna män som jag inte är dom som åker dit och personligen har jag noll rädsla för att anklagas för något så det som offras på det nazifeministiska altaret är unga grabbar som är för ärliga och tror att samhället och polis/åklagare vill dom väl så är dom bara ärliga tänker dom så löser det sig men då får dom 3 år istället eftersom deras fall till 100% är politiskt motiverat och bara handlar om nazifeminism och manshat. Ni är bara empatistörda och vidriga helt enkelt.
Citera
2024-01-10, 14:54
Medlem
Citat:
Inkorrekt på precis alla plan. Han säger att han missade bussen och hon säger då opåkallat att han kan få sova hon henne så han bjöd inte in sig själv alls så sluta ljuga. Hon säger att hon skall plocka fram madrass/filt så han kan sova på golvet men när han kommer han hon inte gjort det och frågar istället honom var han vill sova.

Våldtäktsmän bryr sig inte om lagar, även länder där dödstraff finns i skalan för våldtäkt så våldtas det ändå mer än det görs här. Jag kan dessutom säga det igen att vuxna män som jag inte är dom som åker dit och personligen har jag noll rädsla för att anklagas för något så det som offras på det nazifeministiska altaret är unga grabbar som är för ärliga och tror att samhället och polis/åklagare vill dom väl så är dom bara ärliga tänker dom så löser det sig men då får dom 3 år istället eftersom deras fall till 100% är politiskt motiverat och bara handlar om nazifeminism och manshat. Ni är bara empatistörda och vidriga helt enkelt.

Ok, om vi utgår från din version, varför anmälde tjejen? Vad vinner hon på det?
Citera
2024-01-10, 14:55
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Var har lagstiftaren uttryckt detta? I propositionen och SOU:n sägs motsatsen (Prop. 2017/18:177 och SOU 2016:60):

"För att undvika att vårt förslag leder till orimliga förväntningar på att förändringen ska leda till fler fällande domar bör det framhållas att det inte finns skäl att anta att en samtyckeslagstiftning kommer att leda till några större skillnader när det gäller antalet fällande domar. De bevissvårigheter som finns med dagens lagstiftning kommer nämligen att vara desamma med den reglering som vi föreslår. Åklagaren kommer också, precis som tidigare, att ha den fulla bevisbördan för sitt gärningspåstående"

Naturligtvis påstår man att åklagaren har full bevisbörda. Men det är klart att beviskraven de facto sänks om man går från att åklagaren skall bevisa att det finns uppsåt till att våldta till att det istället skall stå klart att samtycke existerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in