2023-10-08, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Visst, men tror du att det verkligen är hans egna åsikter eller tror du att han anpassar sig för att för behålla sitt jobb?

Jag tror på det sistnämnda.
Det är inte så det fungerar. De som har PK-åsikter främjas av media.
Citera
2023-10-08, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTranslateNorrmann
Det är inte så det fungerar. De som har PK-åsikter främjas av media.

Jag tror att de flesta är vanliga människor, men pk-eliten är ganska bra på att inte balla ur i media eller sociala medier.

Just Schyffert har ju sagt några ggr att han ser precis vad som händer, men sen väljer sina ord väldigt väl för att inte bli cancelled på något sätt.
Citera
2023-10-08, 09:53
Medlem
Just Schyffert har ju försvarat exempelvis den obegränsade invandringspolitiken. Han sade ju något som att invandringen enbart kostar svensken ”en läsk och en pizza” per år. Så han tillhör definitivt de med ”PK-åsikter”. Samt är väl en av dem som gett sig på andra som inte delar de åsikterna.

Om minnet inte sviker mig så klagade han dock på att folk hade utmanat hans nationalekonomiska beräkningar för bara Migrationsverket får mer pengar per år än vad han räknade ut med sin matematik och sen skyllt på att han var ”komiker, inte nationalekonom” och inte vill diskutera det längre. Så så länge han får attackera folk och göra felaktiga uttalanden är det ok. Men han gnäller som tusan när folk ifrågasätter honom. Precis som Betnér
Citera
2023-12-03, 10:10
Medlem
Eva Schyfferts dödsannons i tidningen idag. Henrik moderlös ?
Citera
2023-12-03, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Just Schyffert har ju försvarat exempelvis den obegränsade invandringspolitiken. Han sade ju något som att invandringen enbart kostar svensken ”en läsk och en pizza” per år. Så han tillhör definitivt de med ”PK-åsikter”. Samt är väl en av dem som gett sig på andra som inte delar de åsikterna.

Om minnet inte sviker mig så klagade han dock på att folk hade utmanat hans nationalekonomiska beräkningar för bara Migrationsverket får mer pengar per år än vad han räknade ut med sin matematik och sen skyllt på att han var ”komiker, inte nationalekonom” och inte vill diskutera det längre. Så så länge han får attackera folk och göra felaktiga uttalanden är det ok. Men han gnäller som tusan när folk ifrågasätter honom. Precis som Betnér
I dagens nya samhällsklimat och debattklimat, där till och med Schyfferts kompisar i sossarna tvingas gå ut offentligt med självkritik i invandringsfrågan, är det obegripligt att Betner och Schyffert kan fortsätta verka. I själva verket borde dessa herrar tvingas lämna landet.

Sverige har aldrig varit tryggare.
Citera
2023-12-03, 23:32
Medlem
Schyffert får vika ut sig i ett idolporträtt i DN idag;

https://www.dn.se/kultur/henrik-schyffert-jag-har-extremt-daligt-sjalvfortroende/

Tydligen är denna man fortfarande intressant och aktuell, nu är han moderat istället för sosse men är fortfarande en fin kille som är emot rasism och krig. Frågor om vad nymoderaten Schyffert tycker om moderaternas samarbete med SD och svängning i invandringsfrågan, dagens kriminalitet i Sverige etc uteblir helt. Både media och den döda fisken HS verkar helt lobotomerade, leva i en egen bubbla.

Intervjun innehåller inga kritiska frågor om HS nationalekonomiska utspel, helt uteblir också kommentarer om samhällsutvecklingen för denne "samtidsuttolkare".

Bisarrt att någon finner denna mediokra opportunist rolig och intelligent men det är väl ett tydligt symptom på Sverige.
Senast redigerad av totalattack 2023-12-03 kl. 23:35.
Citera
2023-12-04, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Eva Schyfferts dödsannons i tidningen idag. Henrik moderlös ?

Det verkar så.

"Henriks mamma Eva sitter ju där i publiken..."
https://www.dn.se/pa-stan/pa-stan-grillar-henrik-schyffert/
Citera
2023-12-05, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Bisarrt att någon finner denna mediokra opportunist rolig och intelligent men det är väl ett tydligt symptom på Sverige.

Dikterat av Ebba Busch ?
https://www.dn.se/kultur/ebba-busch-henrik-schyffert-ar-min-varsta-kulturupplevelse/
Citera
2024-01-10, 12:09
Avslutad
Enligt Expressen (låst artikel) drog Schyffert in 40 miljoner under 2022.

På vad?

https://www.expressen.se/ekonomi/sa-mycket-tjanar-medlemmarna-i-killingganget-i-dag/
Citera
2024-01-10, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Enligt Expressen (låst artikel) drog Schyffert in 40 miljoner under 2022.

På vad?

https://www.expressen.se/ekonomi/sa-mycket-tjanar-medlemmarna-i-killingganget-i-dag/

Kollar på hans årsredovisningar.
Han verkar ha sålt aktier för 16,7 miljoner. Sen finns det en "övrig fordran" på 22,8 miljoner, vad det nu kan vara. Dessa pengar har han sen delat ut till sig själv vid en extra bolagsstämma.
Citera
2024-01-10, 19:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Kollar på hans årsredovisningar.
Han verkar ha sålt aktier för 16,7 miljoner. Sen finns det en "övrig fordran" på 22,8 miljoner, vad det nu kan vara. Dessa pengar har han sen delat ut till sig själv vid en extra bolagsstämma.
Ganska upprörande faktiskt. Jag unnar honom inte ett liv i lyx som mångmiljonär.
Citera
2024-01-10, 20:14
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Ganska upprörande faktiskt. Jag unnar honom inte ett liv i lyx som mångmiljonär.

Lyx och lyx, killen måste ju ha råd med pizza, Fanta och Netflix?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in