Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Nej det begriper ingen med ett fungerande förstånd, det existerar inget hot mot ryssland.
Det vi begriper är däremot att kreml uppfattar allt som sätter hinder i vägen för deras imperalistiska planer som ett hot.
Citat:
Ursprungligen postat av
JohnClark
Tillåt mig att asgarva… det var det dummaste jag läst på länge. Så ignorant och förmätet… så håller vi själva föredrag på Folk och Försvar om hur hotade vi är. Jag brukar använda ”förmågan att se saker ur andras perspektiv” som ett ganska bra mått på intelligens. Man kan väl säga att enligt det måttet så hamnar du och dina gelikar inte särskilt högt.
Ignorant är ett passande epitet, på dina inlägg.
Att se ur andras perspektiv, som du påstår att du gör, skulle jag vilja säga är något som du ensidigt håller på med. D v s andras(läs:Putin) perspektiv är alltid din synvinkel.
Konspiratorisk skulle jag påstå att du är.
Var går våra röda linjer? Har du någonsin funderat på det? Inte bara Putins röda linjer.
Putin har hotat under många år och vill sätta en ny världsordning. Varför då? Vad är legitima skäl för denna hans syn på ny världsordning, eller imperialistiska drömmar? Peter den store som idol, kan Putin behålla på sin kammare.
Ryssland har återigen fallerat på den geopolitiska kartan och borde sträcka ut en hand och säga, förlåt.! Vi har gjort fel. Vi har tänkt galet.
Vi, Ryssland, ska vara ett föredöme om hur man agerar mot sina grannar. Våra grannar ska inte frukta oss utan välkomna oss.
Ryssland har kärnvapen. Dessa är ett avskräckande vapen. Finns ingen, absolut ingen som vill attackera ett land med kärnvapen.
Om inte kärnvapen är avskräckande, vad ska då Ryssland ha de till? Eller ubåten med den enorma torpeden som skulle skapa enorma tsunamis, är inget hot?
Varför lägga enorma pengar på att hålla dessa vapen redo, om det inte har något syfte?
Så klart Ryssland vill lägga land under sig, bli en maktfaktor, en ny världsordning! Man vill kunna styra och ställa sina grannländers göranden.
Varför då?
Vad är syftet med detta mål? Den nya världsordningen....