Resultat: Hur gör du angående Expressen efter ändringen?
Jag kommer fortsätta läsa det lilla som går
22,03%
65 röster
Jag kommer betala för att få tillgång
3,05%
9 röster
Jag kommer sluta läsa Expressen
33,90%
100 röster
Jag bryr mig inte
41,02%
121 röster
2024-01-10, 09:34
Avslutad
Vad är Expressen ?
Citera
2024-01-10, 09:34
Medlem
Nikromas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CosmicZ
Om man nu vill läsa sånt här är det bara skaffa någon paywall bypasser inte så vidare svårt om man verkligen inte vill betala

Har testat några genom åren men aldrig haft någon som lyckats på svenska nyhetssidor.
Citera
2024-01-10, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Innan har Expressen haft en del innehåll som är premium. De flesta artiklar har dock först gått att läsa men några senare blivit premium.

Nu har det dock det dock ändrats... Även innehåll som tidigare var gratis kräver nu en prenumeration på 89kr i månaden. För folk som inte betalar är innehåll som är åtkomligt inte så mycket...

Vad tycker ni om detta? Tror ni det egentligen gynnar tidningen? Åtminstone vad det gäller goodwill gynnar det inte dem... Att erbjuda en del gratis innehåll fick säkert fler att besöka deras sajt ofta. Nu finns inte så mycket att hämta för de som inte betalar...

Vad kommer ni som brukade läsa denna tidning göra? Betala eller gå över till alternativ? Tycker ni det är rätt att en tidning som trots allt står för en hel del nyhetsförmedling och samhällsinformation gör så här?

Kommer precis som innan, skita fullständigt i allt som omfattas av MSM.

Korthuset håller på att kollapsa.

Poletten har trillat ner för tillräckligt många vilket lett till att MSM inte längre lockar tillräckligt många tittare/läsare för att kunna finansieras genom värdelös reklam.

Men det är bara vad jag tror.
Citera
2024-01-10, 09:41
Medlem
Shitnuggets avatar
Om jag måste lösa en prenumeration för att ta del av nyheter så blir det samnytt, inte expressen.

Tråkigt för jag gillade ändå ledar-sidorna samt en handfull krönikörer hos expressen. Men att betala för deras degenererade skit-artiklar om äckelpäckel som carbonara-paret och Bianca Ingrosso finns inte på kartan.
Citera
2024-01-10, 09:42
Medlem
Titeln säger ju redan allt som står i artikeln. Sen upplever jag att det är för mycket svamel i texten.
Citera
2024-01-10, 09:44
Avslutad
Dagens nyheter 🗞️ är värre finns inget gratis där
Citera
2024-01-10, 09:46
Medlem
hetofestligs avatar
Du frågar varför cancer tar betalt för att få växa på dig. Jag tror OP gillar homosex
Citera
2024-01-10, 09:48
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Har inte läst kvällstidningar på över tjugo år, och har inte saknat det.
Citera
2024-01-10, 09:49
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag tittar på Expressen för deras absurda rubriker, läser sällan en artikel.

Är det något av intresse så googlar jag innehållet på engelska så jag får upp orginalartikeln, alla artiklar är stulna ändå.

Ja, det är säkert bara i Sverige som nyheter inte kommer att fortsätta vara gratis. De engelska/tyska/franska originalkällorna kommer så klart att distribueras som välgörenhet.
Citera
2024-01-10, 09:52
Medlem
Hamsterbolls avatar
Tycker språket i expressen har försämrats så sjukt mycket och allt verkar bara översatt med AI från engelska. Slarvfel som ibland gör hela artiklar obegripliga. Kommer inte betala för det nej.
Citera
2024-01-10, 10:05
Medlem
guderis avatar
Jag läser expressen men det är knappast så att världen skulle gå under om dom försvann. Det vill säga, jag skulle aldrig betala för skiten.
Citera
2024-01-10, 10:13
Medlem
allt.o.ingets avatar
Tänkte på det här igår hur besvärligt det är numera att leta efter information på internet. Om inte wikipediasida finns då måste man förlita sig på nyhetssidor och i princip alla ligger bakom en vägg. Internet krymper!
Av allt som faktiskt var bra med internet så var det som fri informationsdatabas. Stryper man det så är internet i princip bara paketerat skräp. Behöver man ens det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in