Resultat: Hur gör du angående Expressen efter ändringen?
Jag kommer fortsätta läsa det lilla som går
22,03%
65 röster
Jag kommer betala för att få tillgång
3,05%
9 röster
Jag kommer sluta läsa Expressen
33,90%
100 röster
Jag bryr mig inte
41,02%
121 röster
2024-01-10, 07:10
Medlem
Innan har Expressen haft en del innehåll som är premium. De flesta artiklar har dock först gått att läsa men några senare blivit premium.

Nu har det dock det dock ändrats... Även innehåll som tidigare var gratis kräver nu en prenumeration på 89kr i månaden. För folk som inte betalar är innehåll som är åtkomligt inte så mycket...

Vad tycker ni om detta? Tror ni det egentligen gynnar tidningen? Åtminstone vad det gäller goodwill gynnar det inte dem... Att erbjuda en del gratis innehåll fick säkert fler att besöka deras sajt ofta. Nu finns inte så mycket att hämta för de som inte betalar...

Vad kommer ni som brukade läsa denna tidning göra? Betala eller gå över till alternativ? Tycker ni det är rätt att en tidning som trots allt står för en hel del nyhetsförmedling och samhällsinformation gör så här?
Senast redigerad av Snobird 2024-01-10 kl. 07:15.
Citera
2024-01-10, 07:13
Medlem
Mullrets avatar
Läser på SVT.se och tycker expressen och Ab kan fara åt skogen.
Citera
2024-01-10, 07:13
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Innan har Expressen haft en del innehåll som är premium. De flesta artiklar har dock först gått att läsa men några senare blivit premium.

Nu har det dock det dock ändrats... Även innehåll som tidigare var gratis kräver nu en prenumeration på 89kr i månaden. För folk som inte betalar är innehåll som är åtkomligt inte så mycket...

Vad tycker ni om detta? Tror ni det egentligen gynnar tidningen? Åtminstone vad det gäller foodwill gynnar det inte dem... Att erbjuda en del gratis innehåll fick säkert fler att besöka deras sajt ofta. Nu finns inte så mycket att hämta för de som inte betalar...

Vad kommer ni som brukade läsa denna tidning göra? Betala eller gå över till alternativ? Tycker ni det är rätt att en tidning som trots allt står för en hel del nyhetsförmedling och samhällsinformation gör så här?

Här betalas inget så länge 75% av sidan består av reklam och skvaller.
Citera
2024-01-10, 07:14
Medlem
Man tjänar nog mer på att läsa barnböcker än aftonbladet och expressen! Själv skulle jag aldrig betala för att läsa propaganda oavsett åt vilket håll (om det inte är historisk propaganda)
Citera
2024-01-10, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebbno
Man tjänar nog mer på att läsa barnböcker än aftonbladet och expressen! Själv skulle jag aldrig betala för att läsa propaganda oavsett åt vilket håll (om det inte är historisk propaganda)

Oavsett vad man tycker om det är en del artiklar informativa. Jag har även läst vissa krönikörer som varit hyfsat vettiga. Plus att Expressen har haft artikelserier om vissa frågor som faktiskt potentiellt kunnat tjäna ett gott syfte.
Citera
2024-01-10, 07:19
Medlem
grungewhores avatar
Jag tittar på Expressen för deras absurda rubriker, läser sällan en artikel.

Är det något av intresse så googlar jag innehållet på engelska så jag får upp orginalartikeln, alla artiklar är stulna ändå.
Citera
2024-01-10, 07:22
Medlem
De erbjuder en vecka gratis... Ok, men de kunde kanske erbjudit tre månader till reducerat pris? Man kan dock ge tre gratis prenumerationer om man betalar. Det innebär såklart att man teoretiskt kan dela en prenumeration på 4 personer...
Citera
2024-01-10, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag tittar på Expressen för deras absurda rubriker, läser sällan en artikel.

Är det något av intresse så googlar jag innehållet på engelska så jag får upp orginalartikeln, alla artiklar är stulna ändå.

Visst, flera av deras utländska nyheter kommer från andra tidningar. Dessa har faktiskt sällan paywalls...
Citera
Medlem
Citat:

Vad tycker ni om detta? Tror ni det egentligen gynnar tidningen? Åtminstone vad det gäller goodwill gynnar det inte dem... Att erbjuda en del gratis innehåll fick säkert fler att besöka deras sajt ofta. Nu finns inte så mycket att hämta för de som inte betalar...

Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
Här betalas inget så länge 75% av sidan består av reklam och skvaller.

Detta kan vara en anledning till att TS uppfattar det som det mesta är premiun, men kollar man vad som är premium så är det ju mest skvaller och trams som är premium.

Jag kollade just sidan och klickade på ett antal artiklar som jag inte skulle betrakta som skvaller och trams utan just seriösa nyheter och då visade sig att det inte var något premium på dem. Visst jag har sett att vissa artiklar börjar som öppna och ändras sen till premium, men då kan man ju ta och läsa nyheterna när de är nya.
Citera
Medlem
Citat:
Oavsett vad man tycker om det är en del artiklar informativa. Jag har även läst vissa krönikörer som varit hyfsat vettiga. Plus att Expressen har haft artikelserier om vissa frågor som faktiskt potentiellt kunnat tjäna ett gott syfte.

Absolut men är det värt att betala för en viktig artikel när 100 andra bara är bullshit för att få folk att hata varandra?
Citera
2024-01-10, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Detta kan vara en anledning till att TS uppfattar det som det mesta är premiun, men kollar man vad som är premium så är det ju mest skvaller och trams som är premium.

Jag kollade just sidan och klickade på ett antal artiklar som jag inte skulle betrakta som skvaller och trams utan just seriösa nyheter och då visade sig att det inte var något premium på dem. Visst jag har sett att vissa artiklar börjar som öppna och ändras sen till premium, men då kan man ju ta och läsa nyheterna när de är nya.

Så var det ja men är inte så nu. Ändringen kom igår tror jag...
Citera
2024-01-10, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebbno
Absolut men är det värt att betala för en viktig artikel när 100 andra bara är bullshit för att få folk att hata varandra?

Det är väl lite överdrivet? Tidningen är kanske lite ensidig med vissa frågor men de flesta större svenska medier är det...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in