Citat:
Ursprungligen postat av
Snobird
Innan har Expressen haft en del innehåll som är premium. De flesta artiklar har dock först gått att läsa men några senare blivit premium.
Nu har det dock det dock ändrats... Även innehåll som tidigare var gratis kräver nu en prenumeration på 89kr i månaden. För folk som inte betalar är innehåll som är åtkomligt inte så mycket...
Vad tycker ni om detta? Tror ni det egentligen gynnar tidningen? Åtminstone vad det gäller goodwill gynnar det inte dem... Att erbjuda en del gratis innehåll fick säkert fler att besöka deras sajt ofta. Nu finns inte så mycket att hämta för de som inte betalar...
Vad kommer ni som brukade läsa denna tidning göra? Betala eller gå över till alternativ? Tycker ni det är rätt att en tidning som trots allt står för en hel del nyhetsförmedling och samhällsinformation gör så här?
Citat:
Ursprungligen postat av
zilog-80
Här betalas inget så länge 75% av sidan består av reklam och skvaller.
Detta kan vara en anledning till att TS uppfattar det som det mesta är premiun, men kollar man vad som är premium så är det ju mest skvaller och trams som är premium.
Jag kollade just sidan och klickade på ett antal artiklar som jag inte skulle betrakta som skvaller och trams utan just seriösa nyheter och då visade sig att det inte var något premium på dem. Visst jag har sett att vissa artiklar börjar som öppna och ändras sen till premium, men då kan man ju ta och läsa nyheterna när de är nya.