Resultat: Hur gör du angående Expressen efter ändringen?
Jag kommer fortsätta läsa det lilla som går
22,03%
65 röster
Jag kommer betala för att få tillgång
3,05%
9 röster
Jag kommer sluta läsa Expressen
33,90%
100 röster
Jag bryr mig inte
41,02%
121 röster
2024-01-10, 08:42
Medlem
1335991s avatar
Var flera år sedan jag slutade läsa
Expressen,på alla mobiler,plattor och
datorer har den tidningen strulat.
Har inte spelat någon roll om
varit via appen eller via www...

Så,nej jag läser inte Expressen.
Citera
2024-01-10, 08:47
Medlem
Zenabs avatar
Inte fan betalar man väll för falska nyheter? Vakna upp ur nattmössan för fan
Citera
2024-01-10, 08:50
Medlem
Awkwardmans avatar
Expressen har dom senaste åren varit rätt ok (jämfört med Aftonbladet) dom senaste åren. Dom värsta dårarna verkar ha lämnat (shooulman, Rapunzel och hon borderlinetjejen (hon som senare gjorde avkall) , Magda Gad, Lindström med flera) Bara stroppen till kulturchef kvar att störa sig på, men jag försöker att inte gå på han provokationer (prata-på-bio gate Och nu antisemit).

Men betala, nej. Då blir det nog svd + kvartal. Ingick inte gp-prenumerationen i svd också?
Senast redigerad av Awkwardman 2024-01-10 kl. 08:55.
Citera
2024-01-10, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Innan har Expressen haft en del innehåll som är premium. De flesta artiklar har dock först gått att läsa men några senare blivit premium.

Nu har det dock det dock ändrats... Även innehåll som tidigare var gratis kräver nu en prenumeration på 89kr i månaden. För folk som inte betalar är innehåll som är åtkomligt inte så mycket...

Vad tycker ni om detta? Tror ni det egentligen gynnar tidningen? Åtminstone vad det gäller goodwill gynnar det inte dem... Att erbjuda en del gratis innehåll fick säkert fler att besöka deras sajt ofta. Nu finns inte så mycket att hämta för de som inte betalar...

Vad kommer ni som brukade läsa denna tidning göra? Betala eller gå över till alternativ? Tycker ni det är rätt att en tidning som trots allt står för en hel del nyhetsförmedling och samhällsinformation gör så här?

Varför läser du ens Vänsterpropaganda ?

Inte ens ett val "Har redan slutat läsa" vilket viaar att du är så Vänsterextrem att du inte ens kunde förstå att många redan slutat läsa propaganda för 10 år sedan.

Problemet här är inte Expressen utan idioter som Du som fortfarande tror de är journalister.
Citera
2024-01-10, 09:08
Medlem
bl-gr-ns avatar
Ingenting kommer ändras för mig. Sedan länge undviker jag att till och med läsa de få löpsedlar och tidningsställ de har kvar.
Citera
2024-01-10, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Varför läser du ens Vänsterpropaganda ?

Inte ens ett val "Har redan slutat läsa" vilket viaar att du är så Vänsterextrem att du inte ens kunde förstå att många redan slutat läsa propaganda för 10 år sedan.

Problemet här är inte Expressen utan idioter som Du som fortfarande tror de är journalister.

Expressen är väl inte så vänster? Finns någon större "vanlig" tidning som är mer höger? Expressen är åtminstone "liberal" och låter en del kritik mot invandring och annat komma fram. GP är kanske mer höger...

Alternativet "Jag bryr mig inte" finns vilket kan vara lämpligt för de som inte läser den...

Utöver detta har jag förklarat i tråden att det med att inloggning krävdes på fler artiklar, tydligen var relaterat till cookies. När dessa raderades fanns lika många artiklar att läsa som innan...
Senast redigerad av Snobird 2024-01-10 kl. 09:15.
Citera
2024-01-10, 09:09
Medlem
Jag stödjer ingen form av media som ägs av Bonnier eller shibstedt. Bojkotta det globalistiska ljug medierna för Sveriges skull.
Citera
2024-01-10, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TiggarPimpen
Jag stödjer ingen form av media som ägs av Bonnier eller shibstedt. Bojkotta det globalistiska ljug medierna för Sveriges skull.

Att bara läsa alternativ-media är inte ett fullgott alternativ, då de snöar in sig mycket på ett fåtal ämnen och utöver det inte har mycket nyheter.

Alternativ-media var viktigare förr i tiden då vissa ämnen i stort sett var tabu i vanliga medier...
Citera
2024-01-10, 09:15
Medlem
Om man nu vill läsa sånt här är det bara skaffa någon paywall bypasser inte så vidare svårt om man verkligen inte vill betala
Citera
2024-01-10, 09:19
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Läser på SVT.se och tycker expressen och Ab kan fara åt skogen.

Jag lämnade AB för SVT för ett tag sen och måste säga att nyheterna är klart bättre men de är ruskigt dåliga på att få ut nya nyheter under natten. Hos SVT tycks inget ske alls under nätterna utan allt uppdateras när morgonskiftet kommer på plats tycks det som. Så vaknar man för tidigt så blir man tvungen att kolla aftonbladet iallafall för att få veta vad som skett under natten.

Oftast läser man bara rubriken och är det bombning eller skjutning så vet man att informationen hos media kommer vara väldigt bristfällig så då får man ändå läsa på FB och genast får man veta exakta adressen, vilka nötter som bor i den lägenheten eller huset och även vilka gängkopplingar de har.
Givetvis måste man sålla lite då det även skrivs mycke skit.
Citera
2024-01-10, 09:29
Medlem
StigHelmutts avatar
Det räcker med rubrikerna.
De viktigaste nyheterna kommer ju änså upp häär, eller på samnytt
Citera
2024-01-10, 09:33
Medlem
Nikromas avatar
Personligen kommer det inte spela någon roll vad de stora reklamblaskorna tar betalt för eller ej. Inte läst Aftonbladet eller Expressen på runt 15-20år. Nyheterna jag får idag är Twitter, Reddit, SVT, OMNI och sen några strökoll på SVD, BT etc.

Men jag misstänker att de stora tidningarna kommer få ändra inriktning snart. Det kommer gå åt att de är tidningarna som undersöker så att nyheterna är sanna innan de publicerar pga allt fler fejkade artiklar som dyker upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in