2024-01-09, 18:02
Medlem
FruKrokodils avatar
Tycker ändå Hanna lärt sig micra (tänker inte säga laga) lite bättre mat på sistonde.

Säkert pga att överbevisa oss i denna tråd.
Idag så har hon faktiskt tre olika sorters grönsaker på tallriken även om resten består av billigt halvfabrikat. Nu ska det ju samlas pengar till hus så slut på enbart utemat.

Har hur mycket som helst billiga meganyttiga recept till henne om hon nu skulle orka ta emot råd gällande den saken och jag är inte direkt Sveriges motsvarighet till Gordon Ramsey.
Citera
2024-01-09, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Tycker ändå Hanna lärt sig micra (tänker inte säga laga) lite bättre mat på sistonde.

Säkert pga att överbevisa oss i denna tråd.
Idag så har hon faktiskt tre olika sorters grönsaker på tallriken även om resten består av billigt halvfabrikat. Nu ska det ju samlas pengar till hus så slut på enbart utemat.

Har hur mycket som helst billiga meganyttiga recept till henne om hon nu skulle orka ta emot råd gällande den saken och jag är inte direkt Sveriges motsvarighet till Gordon Ramsey.

Fast det är ju bara vad hon fotar och lägger ut? Hon har själv sagt att hon bara äter en liten del av det som ligger på tallriken pga magoperationen så hon skulle lika väl enbart kunna äta nuggetsen och lämna resten och sen va nöjd..
Citera
2024-01-09, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalvansWorld
Jag håller med om att hon ser ut att ha väldigt ledsna, uttryckslösa ögon. Min yngsta är fem månader och han var ganska seg med att börja le, men har alltid haft pigga glada ögon och en ansiktsmimik.
Lars är nog uttråkad och ostimulerad. Gillar säkert inte Hanna Montana eller mamma Hannas galna grimaser.
Syret har säkert tagit slut i lägenheten för länge sen, därav dåsig blick och slapp nacke.

Nä skämtåsido så behöver barnet komma ut i friska luften, få dagsljus, ligga i babygym, lyssna på musik, sjunga, dansa och leka. Aktivera barnet! Varför ens skaffa barn om man bara ska lata sig???
Citera
2024-01-09, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesMcCat
Fast man behöver inte söka vård om barnet får feber efter vaccination. Rekommendationen du refererar till gäller ju om barnet får feber i annat fall. Skulle du söka pga feber och barnet blivit vaccinerat samma dag skulle vården säga att det förmodligen beror på vaccinet och att man ska avvakta.

Vår dotter har fått feber av alla vaccin. Vi har aldrig sökt vård. Detta enligt instruktion från vår BVC-tant.

Då missade du ju helt min poäng samt sarkasm…. Hanna ska alltid krydda allt och att alla hennes/deras åkommor är akuta och måste bevakas av vårdinstans per bums. Om febern steg så mycket som hon påstodd hade Lars varit en helstekt spädgris lagom till morgonens första nyhetssändning.
Citera
2024-01-09, 19:39
Medlem
Nån som är förvånad att Hanna lyckats få remiss till läääkare på ett sjuuuukhus där en gruuundlig undersökning bara måste göras! Så bra att någon vågar prata om detta tabubelagda ämne, thihihi. Vården måste ha koll efter grundlig genomgång av journalen.
Citera
2024-01-09, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glaskulor
Nån som är förvånad att Hanna lyckats få remiss till läääkare på ett sjuuuukhus där en gruuundlig undersökning bara måste göras! Så bra att någon vågar prata om detta tabubelagda ämne, thihihi. Vården måste ha koll efter grundlig genomgång av journalen.

Fast det är inte helt konstigt att hon blir det, min barnmorska skickade mig till gynakuten direkt när jag fortfarande hade ont och problem på efterkontrollen som var ca 3mån efter förlossningen.
Citera
2024-01-09, 19:46
Medlem
Dagens tankar om HT
1. Om ni ska spara pengar: sluta köp så mycket skit? Kläder, smink, prylar etc. Köp begagnat. Tror knappast ni sparar så mycket på att ”äta ur frysen”.

2. Det här med att slå in öppna dörrar. Jag tycker alla runt mig som fått förlossningsskador/bristningar pratar om det. Alla får vård. Alla tar egenansvar. Fattar inte vad hon pratar om. Känns som det var 10 år sen minst det var tabu kring det där. Är det för att vi lever i helt olika bubblor i samhället eller att hon bara har fel och inte pratar med folk?? Fast i kommentarerna känner folk igen sig??
Citera
2024-01-09, 20:16
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krypmyr
Lars är nog uttråkad och ostimulerad. Gillar säkert inte Hanna Montana eller mamma Hannas galna grimaser.
Syret har säkert tagit slut i lägenheten för länge sen, därav dåsig blick och slapp nacke.

Nä skämtåsido så behöver barnet komma ut i friska luften, få dagsljus, ligga i babygym, lyssna på musik, sjunga, dansa och leka. Aktivera barnet! Varför ens skaffa barn om man bara ska lata sig???

Haha bra sammanfattning 😅
Citera
2024-01-09, 20:23
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krypmyr
Fast det är ju bara vad hon fotar och lägger ut? Hon har själv sagt att hon bara äter en liten del av det som ligger på tallriken pga magoperationen så hon skulle lika väl enbart kunna äta nuggetsen och lämna resten och sen va nöjd..

Ja såklart, nu utgick bara från mig själv och förutsatte att man äter grönsakerna först om de serveras.
Citera
2024-01-09, 21:09
Medlem
Nu skriver Hanna på story att hon ääälskar sin sele och att Lars sitter så bra i den. Den gör hon ju inte, hon sitter helt fel. Undrar om Hanna vet det men är tvungen att säga tvärt om för reklamen. Blir ju inte bra reklam att säga att bebisen sitter bra efter att ha delat massa innehåll på när hon sitter fel.
Citera
2024-01-09, 22:22
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Nu skriver Hanna på story att hon ääälskar sin sele och att Lars sitter så bra i den. Den gör hon ju inte, hon sitter helt fel. Undrar om Hanna vet det men är tvungen att säga tvärt om för reklamen. Blir ju inte bra reklam att säga att bebisen sitter bra efter att ha delat massa innehåll på när hon sitter fel.

Tänkte exakt samma sak, Lars sitter som skit i selen och fortsätter Hanna med samma usla föräldrasskap så kommer avkomman att behöva akut sjukgymnastik både för nacken och höfterna.

Reagerade däremot på att Krajzy K faktiskt håller ett bra grepp bakom huvudet på babyn i tidigare inlägg/stories så nån av dom verkar iaf fattat hur svag Lars är i nacken.

Om du ser detta Hanna, nackträna ditt barn och snälla rara- håll en hand bakom nacken tills Lars orkar hålla det stabilt.

Som många skrivit före mig så ser Lars lite död ut i blicken så hon är nog lite efter i utvecklingen (inget ont sagt med det) så Lars behöver kanske lite mer tid på sig att omfånga (instagram) världen 😍
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-01-09 kl. 22:24. Anledning: Tillägg
Citera
2024-01-09, 23:00
Medlem
SL kommenterar på H’s inlägg om bristningen. En bra och förstående kommentar tycker jag. H inleder svaret med en mening om avföring, vilket SL inte ens nämner. Varför denna besatthet av avföring?! Och sen bara fortsatt svammel om sig själv, ingen medkänsla om att SL kanske också haft det tufft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in