Citat:
Ursprungligen postat av
motyl
Hanna sitter i bilen och säger att hon är nervös för att höra barnmorskan säga att allt ser normalt ut. Alltså jag är verkligen för att man som kvinna har rätt till jämställd och bra vård och att vården är dåliga på att upptäcka förlossningsskador MEN!! det har gått tre månader sedan Hanna födde. Det tar tid för kroppen att läka. Alla organ i buken har flyttats och ska tillbaka i normalläge igen. Du som patient har ett EGENANSVAR för din rehabilitering. Du ska promenera varje dag, dricka tillräckligt med vätska, äta näringsrik mat och göra knipövningar varje dag. Jag slår vad om att Hanna gör ingenting av det där. Utan detta ska vården lösa. Inget egenansvar. Precis som igångsättningen där hon fejkade en massa symtom för att få. Bara lös det, tänker Hanna och sätter sig i soffan. Sen slutligen, kroppen förändras efter en graviditet och saker och ting är permanent annorlunda. Personligen har jag fått jobba upp styrkan i ryggen igen. Till och med huden känns förändrad. Ska vården betala och fixa hennes bröst också eftersom de ser annorlunda ut efter en graviditet?
Hon har ju dessutom varit på ett återbesök där hon valde bort undersökning av underlivet. Där behövde hon inte "kriga".
Jag tror inte heller hon gjort något av det man ska göra, blir spännande att höra vad hon berättar efter besöket.
PS. Jag upplever också att huden känns förändrad efter jag fått barn, så knäpp grej!