2024-01-09, 11:36
Medlem
Är det bara jag, som tycker när Hanna bär Lars att det inte känns som mamma-dotter? Känns mer som en gullig lillasyster. Inte älskad dotter. Den videon för 4 dagar sen. Lars ser så likgiltig ut också.
Citera
2024-01-09, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrianskammare
Är det bara jag, som tycker när Hanna bär Lars att det inte känns som mamma-dotter? Känns mer som en gullig lillasyster. Inte älskad dotter. Den videon för 4 dagar sen. Lars ser så likgiltig ut också.
Jag håller med om att hon ser ut att ha väldigt ledsna, uttryckslösa ögon. Min yngsta är fem månader och han var ganska seg med att börja le, men har alltid haft pigga glada ögon och en ansiktsmimik.
Citera
2024-01-09, 11:58
Medlem
Undrar om F försöker på naturlig väg nu när det jublas över ägglossningen? Får känslan av att hon är så inne i IVF-svängen så att hon föredrar att Livio sköter det.
Citera
2024-01-09, 12:34
Medlem
Är det bara jag som skriker inombords när HT sitter i bilen och "väntar" på att den ska tina upp?
Alltså, gå ut och skrapa rutorna för helvete?
Citera
2024-01-09, 12:41
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kotass1
Är det bara jag som skriker inombords när HT sitter i bilen och "väntar" på att den ska tina upp?
Alltså, gå ut och skrapa rutorna för helvete?

Reagerade också på det. Men hon behöver ju sittdyna och allt och behöver väl snart färdtjänst så varför ens försöka skrapa rutorna.
Citera
2024-01-09, 12:55
Medlem
motyls avatar
Hanna sitter i bilen och säger att hon är nervös för att höra barnmorskan säga att allt ser normalt ut. Alltså jag är verkligen för att man som kvinna har rätt till jämställd och bra vård och att vården är dåliga på att upptäcka förlossningsskador MEN!! det har gått tre månader sedan Hanna födde. Det tar tid för kroppen att läka. Alla organ i buken har flyttats och ska tillbaka i normalläge igen. Du som patient har ett EGENANSVAR för din rehabilitering. Du ska promenera varje dag, dricka tillräckligt med vätska, äta näringsrik mat och göra knipövningar varje dag. Jag slår vad om att Hanna gör ingenting av det där. Utan detta ska vården lösa. Inget egenansvar. Precis som igångsättningen där hon fejkade en massa symtom för att få. Bara lös det, tänker Hanna och sätter sig i soffan. Sen slutligen, kroppen förändras efter en graviditet och saker och ting är permanent annorlunda. Personligen har jag fått jobba upp styrkan i ryggen igen. Till och med huden känns förändrad. Ska vården betala och fixa hennes bröst också eftersom de ser annorlunda ut efter en graviditet?
Senast redigerad av motyl 2024-01-09 kl. 12:57.
Citera
2024-01-09, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Hanna sitter i bilen och säger att hon är nervös för att höra barnmorskan säga att allt ser normalt ut. Alltså jag är verkligen för att man som kvinna har rätt till jämställd och bra vård och att vården är dåliga på att upptäcka förlossningsskador MEN!! det har gått tre månader sedan Hanna födde. Det tar tid för kroppen att läka. Alla organ i buken har flyttats och ska tillbaka i normalläge igen. Du som patient har ett EGENANSVAR för din rehabilitering. Du ska promenera varje dag, dricka tillräckligt med vätska, äta näringsrik mat och göra knipövningar varje dag. Jag slår vad om att Hanna gör ingenting av det där. Utan detta ska vården lösa. Inget egenansvar. Precis som igångsättningen där hon fejkade en massa symtom för att få. Bara lös det, tänker Hanna och sätter sig i soffan. Sen slutligen, kroppen förändras efter en graviditet och saker och ting är permanent annorlunda. Personligen har jag fått jobba upp styrkan i ryggen igen. Till och med huden känns förändrad. Ska vården betala och fixa hennes bröst också eftersom de ser annorlunda ut efter en graviditet?

Hon har ju dessutom varit på ett återbesök där hon valde bort undersökning av underlivet. Där behövde hon inte "kriga".
Jag tror inte heller hon gjort något av det man ska göra, blir spännande att höra vad hon berättar efter besöket.

PS. Jag upplever också att huden känns förändrad efter jag fått barn, så knäpp grej!
Citera
2024-01-09, 13:28
Medlem
Citat:
Reagerade också på det. Men hon behöver ju sittdyna och allt och behöver väl snart färdtjänst så varför ens försöka skrapa rutorna.

Färdtjänst hahahahahahahaha ja men typ? Inom kort 😂

Plågade mig igenom videon när hon sitter i bilen. Brukar aldrig orka se färdigt hela. När hon pratar om att Lars är lite trött fortfarande idag. Och jaaaaa givetvis gav dom Alvedon igår som jag gissade att dom skulle göra redan innan sprutorna ens togs. Obs är absolut för Alvedon men man förvånas ju inte när just hennes barn behövde det.
Citera
2024-01-09, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glaskulor
Färdtjänst hahahahahahahaha ja men typ? Inom kort 😂

Plågade mig igenom videon när hon sitter i bilen. Brukar aldrig orka se färdigt hela. När hon pratar om att Lars är lite trött fortfarande idag. Och jaaaaa givetvis gav dom Alvedon igår som jag gissade att dom skulle göra redan innan sprutorna ens togs. Obs är absolut för Alvedon men man förvånas ju inte när just hennes barn behövde det.

Och att tempen "steg och steg och steg!!". Hur många gånger tog de tempen? 😂 Och undrar om de såg den gå över 38 innan de gav alvedon.
Citera
2024-01-09, 13:43
Medlem
motyls avatar
Det är riktigt märkligt att Hanna envisas med att säga ”MIN barnmorska” hela tiden. Vem, som inte är gravid längre, säger så? Du går till barnmorska under graviditet, preventivmedelsrådgivning och cellprov (om du inte kan ta det själv). Hur ofta blir det för att det ska kännas som ”min” barnmorska? Hon var säkert en sån som satt och häckade utanför skolsköterskan hela dagen tills hon fick säga att hon behövde jobba och Hanna behövde gå tillbaka till lektionen. Men vips så fick Hanna huvudvärk och behövde sitta där en stund till.
Citera
2024-01-09, 13:47
Medlem
acebaces avatar
Citat:

Spot on! Vad jag kom för att säga. Vården och förlossningsskador är sannerligen ett deppigt kapitel, men det här är något annat. Hon är alltså rädd för att de ska säga att "hon ska leva med det?" ja alltså veckor efter en förlossning får man faktiskt leva med ett jäkla åbäke där nere, det hör till och full läkning kan oftast bedömas först efter 12 månader! Om, OM hon dessutom hade promenerat, knipövat, burit barnet mer ergonomiskt och även jobbat lite med sig själv på olika plan hade nog både underredet och personan varit i position att vara bättre vid det här laget. Men det är väl misogynt att säga.
Citera
2024-01-09, 13:50
Medlem
Undrar om Hanna menar underlivet när hon säger underredet? Jag tycker underredet låter ofräscht
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in