Citat:
1) Det är din egen tolkning, jag har inte sagt något om att de andra presidenterna roffade åt sig pengar, jag konstaterade endast att aktivisten i Georgia, på mycket tveksamma grunder anställde sin pojkvän så att de kunde dränera skattebetalarna på pengar.2) Ungefär som TDS-sekten då, du är ett lysande exempel på det, en av alla som inte kan släppa taget om Trump, utan är helt besatt av mannen. Nästan sjuklig mani på er här i tråden.
Citat:
Nu vet jag inte vad Rudi har med saken att göra, men en sak kan vi konstatera, han var en sjuhelvetes bra borgmästare i New York, som fick bukt med den skenande kriminaliteten i staden. Jag tror att alla som har bott i New York är överrens om det.Etik och moral är knappast tillämpbart när det gäller slöseri med skattemedel. Oavsett sida.
Rudi åkte runt och lekte utrikesminister. Anka togs med som "tung" aktör i olika sammanhang. Kushner agerade förkläde för Saudidealen. Och så har vi golfen. Över 1 mdr svenska kronor av skattebetalarnas pengar. Till det, lite till.
Rudi åkte runt och lekte utrikesminister. Anka togs med som "tung" aktör i olika sammanhang. Kushner agerade förkläde för Saudidealen. Och så har vi golfen. Över 1 mdr svenska kronor av skattebetalarnas pengar. Till det, lite till.
Nu har jag ingen aning om vem “Anka” är, har bara hört talas om Paul Anka och hans fru Anna.
Men om du refererar till civilekonomen Ivanka, så har hon faktiskt en ganska gedigen bakgrund inom affärsvärlden. Har pappa Trump varit en starkt bidragande orsak? Absolut, hon är född med silversked i mun, men har i varje fall inte knarkat bort pengarna (som vissa andra barn till presidenter), och har förvaltat sin förmögenhet på ett bra sätt.
Om jag ska vara helt ärlig, så är Trump-ungarna riktiga mönstermedborgare i jämförelse med den dubbelt hjärnopererade Bidens ouppfostrade skräck-ungar. Dottern Ashley Biden, arresterad bl.a. för Marijuanainnehav, hot mot polis och förargelseväckande beteende. Hon har fått gå i en livslång terapi efter pappans nakenduschning med henne. Hunter Biden som redan på 80-talet åkte fast för droginnehav som har sträckt sig in på 2010-talet, skattesmitning, olaga vapeninnehav, sex med sin minderåriga brorsdotter, mutor etc, etc. Brorsdottern Caroline som har varit i klammeri med rättvisan ett antal gånger. Favoriten är när hon fick skjutsas ut ur en polisstation på en rullbår likt Hannibal Lecter, övertäckt av en filt!
Resten av Biden-familjen har inte direkt en smickrande historia de heller.Summa summarum, Trump-ungarna har i varje fall inget att skämmas över. De har skött sig exemplariskt. Kanske tecken på en god uppfostran, till skillnad från vissa andra presidenter.
Det är konstigt att Trump barnen inte är mer skadade än de redan är...