2024-01-09, 17:34
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Jag har själv gått på olanzapin. Anledningen till att man går upp av olanzapin är för att hungerkänslorna aldrig försvinner, man blir en bottenlös avgrund och äter som en gris. Jag gick upp ett tag, men efter jag började behärska mig gick jag till och med ner i vikt.

Visst kan man få mer fett vid behandling av kortison, men kortisonets största bov vid viktuppgång är visst vätskeansamlingar.

Det du beskriver existerar inte. Och dina anekdoter är rena lögner. Antingen ljuger du för oss eller för dig själv.

Jag har inte nekat till att man också blir hungrigare, det gör inte saken bättre.

Så hypotyreos finns inte? Bra att veta hörru.
Citera
2024-01-09, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nithian
Ja, den senaste forskningen visar att kalorier är inte den största variabeln vid viktned/uppgång.
Det är insulinnivåer. En kanelbulle eller en ekologisk köttbit med motsvarande kalorier kommer starta olika svar i kroppen, då främst i insulin.

Att tro att 1000 kalorier från pizza eller 1000 kalorier från grasfed beef påverkar exakt likadant vid viktnedgång är idioti.

Fast nu ska ju inte tjockisar äta pizza eller kanelbullar
Det ni tjockisar måste lära er att laga husmanskost ( ej falukorv eller mamma skans köttbullar)
Så där är era problem lösta, det är inte svårare än så
Citera
2024-01-09, 17:37
Medlem
thebandit777s avatar
Absolut stämmer det, titta bara på svältande barn i Afrika - vissa är jättetjocka ändå!
Citera
2024-01-09, 17:37
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Nej, det stämmer inte. I slutändan kommer det handla om hur många kalorier du stoppar i dig gentemot hur många kalorier du förbränner. Faktorer som hormoner och genetik kan dock påverka hur mycket energi din kropp gör av med bara för att fungera. Så rent krasst kan två personer äta och träna exakt likadant varav den ena håller vikten och den andra går upp i vikt - deras kroppar förbränner olika mycket i vila.
Nej det handlar inte om kalorier. Det handlar om vilken slags mat du äter och vilken näring du ger till kroppen via maten.

Lever du på 3000 kcal diet med chips och läsk vs 3000 kcal oxfilé så kommer du att få helt olika kroppar.

Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Dock vill jag poängtera att vi inte pratar om massiva skillnader här. Visst kan dom vara av betydelse, men en frisk individ kan i regel gå ner i vikt om den lägger manken till.

Vad man går ner i vikt av är att lära sig hur kroppen fungerar hormonellt. Det går inte att bränna magfettet om man inte låter kroppen vila mellan måtiderna. Dvs man måste fasta för att få bort onödigt magfläsk. Helst minst 16 timmar per dygn. Det är inte ens svårt om man äter rätt slags kost.

Men äter lever man på vitt bröd och kellogs frosties så kommer det naturligtvis bli riktigt jobbigt.
Citera
2024-01-09, 17:38
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pålarn
Men nej du skapar fortfarande inte energi ur tomma intet.

Jag vet det. Som om, inte att det faktiskt händer.

Det som händer på riktigt är att kroppen kan leva på väldigt lite energi, annars hade vi varit utdöda. Att vi när vi kan förbruka energi på ett korrekt sätt gör vi av med extremt mycket överskottsenergi, kroppen kan unna sig detta. Ta t ex stackare med huntington, även om de inte aktivt rör sig, så gör alla deras smårörelser hela tiden att de förbrukar uppemot 10 000 kalorier dagligen.
Citera
2024-01-09, 17:39
Medlem
Kort sagt det är skitsnack.
Kan jag så kan dom.
Däremot blev jag inte smalare av att springa och träna utan helt enkelt av att fasta i kombination. Min kropp börjar inte bränna fett för än all mat typ tar slut. Äter jag middag kvällen innan så orkar man springa en mil på den energin dagen efter innan kroppen ens börjar bränna fett. Men det tog tid att vänja kroppen vid att springa långt utan att äta. Tillslut är det som vad som helst man gör. Men innan jag började fasta så var det i stort sätt omöjligt att tappa nån slags vikt. Många överviktiga tror dom dör om dom inte äter. Sen mår man ju inte ens bra av att gå ner i vikt. Jag själv blir deppig och sexlust en försvinner en del. Men vill ju inte se ut som en jäkla heffaklump heller så. Mitt tips är att fasta när du är ledig och ändå inte ska göra något. Förhoppningsvis blir hjärtat lite gladare av att inte bada i fett.
Citera
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Fast nu ska ju inte tjockisar äta pizza eller kanelbullar
Det ni tjockisar måste lära er att laga husmanskost ( ej falukorv eller mamma skans köttbullar)
Så där är era problem lösta, det är inte svårare än så

Ja och tjockisar måste lära sig att gå utan mat under längre perioder. Annars kommer det aldrig att gå att bränna bort magfläsket. Det är först när kroppen inser att den inte kommer att få energi som den swithchar om till fettbrännarläge. Dit kan man bara komma genom att inte äta dvs att fasta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0ld0x
Haft en lång diskussion med en hord tjockisar, dom hävdar att man visst kan gå upp i vikt även fast man bränner fler kalorier än vad man stoppar i sig
Det kan man såklart inte göra, Vare sig benstomme eller påstådd någonting. Det man stoppar i sig ger plus om man inte förbränner. Så enkelt är det.
Citera
2024-01-09, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag vet det. Som om, inte att det faktiskt händer.
Hur skapas energi ur intet?

Håll dig till topic.
Citera
2024-01-09, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Klart alla går ner i vikt om de inte äter alls. Men man måste ju äta. Ofta har överviktiga problem med i blodsockret, insulin, kortisol och annat. Man förbränner sämre helt enkelt och har ett väldigt lågt kaloribehov som inte funkar att hålla sig till i vardagen. Man behöver ju äta för att kunna tänka, jobba, hålla humöret och sova gott. Ofta blir det lättare då att gå ner i vikt när de får ordning på hormonerna. Jag rekommenderar inositol och kolin. Rasade i vikt när jag började ta det så uppenbarligen var det där skon klämde för mig. Kunde börja äta mer kalorier eftersom förbränningen (?) blev bättre.

Jo men är ju för att de har ätit skräpmat.
Det finns knappt någon som har blivit fet pga normal mat.
Det är glass kakor godis och skräpmat i överflöd som har förstört kropparna
Så när man börjar att äta normalt igen så får man bättre värden och blir smalare
Citera
2024-01-09, 17:44
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Hur skapas energi ur intet?

Håll dig till topic.

Det är helt ontopic. Om du bara inte klippte bort förklaringen.
Citera
2024-01-09, 17:48
Medlem
Kukloskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nithian
Ja, den senaste forskningen visar att kalorier är inte den största variabeln vid viktned/uppgång.
Det är insulinnivåer. En kanelbulle eller en ekologisk köttbit med motsvarande kalorier kommer starta olika svar i kroppen, då främst i insulin.

Att tro att 1000 kalorier från pizza eller 1000 kalorier från grasfed beef påverkar exakt likadant vid viktnedgång är idioti.

Också hört, har du källor/ artiklar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in