Citat:
Det är också en irrelevant fråga därför att misshandel har heller lite någon upplysningsplikt för brottsoffret.
Om ett brottsoffer säger ifrån noll, 1 eller 1000 gånger är inte relevant för gärningsmannens straffansvar. Det är inte tillåtet att slå barn och inte heller att ha sex utan samtycke.
Det är märkligt hur så många gärna ställer sig på gärningsmännens sida när det gäller våld mot kvinnor och barn. Genast kommer en massa ursäkter för vuxna mäns svinaktiga beteende. Kvinnan hade nattlinne. Kvinnan erbjöd sovplats. Kvinnan sa inte nej tillräckligt mycket. Kvinnan tränade kampsport och borde ha oskadliggjort mannen. Kvinnan sprang inte genast därifrån. (… så därför ska gärningsmannen slippa ansvar.)
Det är som om vuxna myndiga män inte skulle vara förmögna att ta eget ansvar. Jävla daltande med dessa man-babies.
Om ett brottsoffer säger ifrån noll, 1 eller 1000 gånger är inte relevant för gärningsmannens straffansvar. Det är inte tillåtet att slå barn och inte heller att ha sex utan samtycke.
Det är märkligt hur så många gärna ställer sig på gärningsmännens sida när det gäller våld mot kvinnor och barn. Genast kommer en massa ursäkter för vuxna mäns svinaktiga beteende. Kvinnan hade nattlinne. Kvinnan erbjöd sovplats. Kvinnan sa inte nej tillräckligt mycket. Kvinnan tränade kampsport och borde ha oskadliggjort mannen. Kvinnan sprang inte genast därifrån. (… så därför ska gärningsmannen slippa ansvar.)
Det är som om vuxna myndiga män inte skulle vara förmögna att ta eget ansvar. Jävla daltande med dessa man-babies.
Jag var tillsammans med en kvinna som vid flera tillfällen tjatade och hotade till sig sex. Borde jag ha anmält? Jag sa alltså nej men tvingades till sex. Rimligt att hon får skaka galler i 3,5 år för det? En gång var hon förbannad på mig också och slog mig på armen. Borde jag anmält? Upprepade våldtäkter och misshandel alltså. Kanske räcker inte 3,5 år på långa vägar. Kan jag anmäla idag? Det är nog nästan tio år sedan. Finns så klart inga vittnen på våldtäkterna jag utsattes för men för misshandeln finns det. Vilka skadestånd kan jag åberopa? Kvinnor får 100.000 för varje våldtäkt eller hur är det?
Citat:
Är det en regelrätt våldtäkt är +3 år inte alls fel. Men som någon åklagare sa som betraktade våldtäkt inom äktenskapet så är det mer att betrakta som parkerings eller fortkörningsböter. Har man haft sex hundratals gånger så är man väl inte helt främmande för att ha sex igen. Jag delar hans uppfattning. Beror helt på omständigheterna.