2024-01-09, 12:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Vilken advokat som helst kommer hänvisa till det, lita på mig.

Ett bevis kan minska i värde men inte ogiltligförklaras.
Citera
2024-01-09, 12:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ett bevis kan minska i värde men inte ogiltligförklaras.

Om vittnen påverkas, så jo.
Citera
2024-01-09, 12:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Har "bevisen" från Jockiboi, som tydligen fullkomligt kan "knocka" användare här, presenterats än?

Polisen har endel. Dumt att göra som Julia och Anjo.
Citera
2024-01-09, 12:25
Medlem
Citat:

Och trots dessa bevis är Skabbe kvar i häkte - dag efter dag efter dag...?
Citera
2024-01-09, 12:31
Medlem
KentWasHeres avatar
Citat:
En fråga till dig som du gärna får ta där det hör hemma:

Har Jocke grönat de Julia och Pontus håller på med? Står han bakom Pontus senaste YT-klipp? Skit i att komma med att dem är vuxna och gör vad dem vill då vi alla vet att det inte funkar så. Jag är helt övertygad om att Jocke med familj älskar Chrippa, så därför har jag extremt svårt att förstå hur han kan låta denna cirkusen fortsätta.

Tror det är ganska relevant för Jocke att svara på detta om han inte vill begrava sin karriär. Vet att du läser här frenetiskt Jocke så ta dig tiden att svara.

Finns på DM gubben
Citera
2024-01-09, 12:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Och trots dessa bevis är Skabbe kvar i häkte - dag efter dag efter dag...?

Polis fick saker i fredags och igår. Det ser ut att komma mer då Linnea är uppsagd från lägenheten då hon enbart står som kontaktperson där ett företag hyr och hon vägrar svara eller lämna ifrån sig nycklarna. Hyra för Januari är inte betald.
Citera
2024-01-09, 12:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KentWasHere
En fråga till dig som du gärna får ta där det hör hemma:

Har Jocke grönat de Julia och Pontus håller på med? Står han bakom Pontus senaste YT-klipp? Skit i att komma med att dem är vuxna och gör vad dem vill då vi alla vet att det inte funkar så. Jag är helt övertygad om att Jocke med familj älskar Chrippa, så därför har jag extremt svårt att förstå hur han kan låta denna cirkusen fortsätta.

Tror det är ganska relevant för Jocke att svara på detta om han inte vill begrava sin karriär. Vet att du läser här frenetiskt Jocke så ta dig tiden att svara.

Finns på DM gubben

Det är nåt Jocke sagt till mig privat så det bör väl stanna där men han vill ta det rätt väg alltså via polis och inte på YT.
Citera
2024-01-09, 12:39
Medlem
Citat:
Sanningen lär segra till sist. Det är jag helt övertygad om.
Känns som du bytt sida de glädjer att höra. Varje sekund minut timme dag chrippa sitter njuter jag. De känns oerhört skönt att vara på den vinnande sidan helt ärligt. Om chrippa velat slå sönder julia så varför skulle han inte kunnat slå linnea som varit värre än julia uppenbarligen
Citera
2024-01-09, 12:40
Medlem
KentWasHeres avatar
Citat:
Det är nåt Jocke sagt till mig privat så det bör väl stanna där men han vill ta det rätt väg alltså via polis och inte på YT.
Jag respekterar det även om jag tycker att Jocke som offentlig person borde kommentera mina frågor öppet <3
Citera
2024-01-09, 12:41
Medlem
Citat:
Nää jag har inte haft tid men ja han har betet sig illa mot Julia. Chrippa är inte guds bästa barn.

Fast Julia dementerade detta i Anjos video och hänvisade till att hon kände sig hotad av sitt ex att säga detta.
Citera
2024-01-09, 12:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Det är exakt så det fungerar. Hänvisar vittnen till någon som cirkulerar i sociala medier så påpekar dom att vittnet påverkats och kommer ogiltighetsförklaras. Det händer väldigt ofta.
De behöver inte "hänvisa" till något. Det räcker att åklagaren kan visa att uppgifterna cirkulerat på nätet och att deras berättelser/vittnesmål därför kan vara/är påverkad av det de läst och sett.
Det är absolut ett no no att läcka uppgifter på det sett som skett om man vill att vittnesmål skall kunna användas i rätten utan att ifrågasättas och betraktas som icke trovärdiga/opåverkade.
Det försvagar eller diskvalificerar vittnesmålen - precis som du säger.

Citat:
Ursprungligen postat av KentWasHere
En advokat kan hänvisa till vad som helst, det som är relevant är hur de korrupta nämndemännen väljer att hantera det.
Nämndemännens och domarens uppgift är att värdera vittnesmål. Vittnesmål som påverkats av andra (eller kan ha påverkats av andra) betingar ett lägre eller inget värde jämfört med vittnesmål som är opåverkade av andra.

I detta fall är det försvarsadvokaten som förlorar ammunition och åklagare som får hjälp av pöbeln med att undanröja styrkan i vittnesmålen.

Så de som "bryr sig om" Chrippa och därför slattrar som ankor hjälper honom inte - deras agerande stjälper honom.
Senast redigerad av micro113 2024-01-09 kl. 12:44.
Citera
2024-01-09, 12:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De behöver inte "hänvisa" till något. Det räcker att åklagaren kan vissa att uppgifterna cirkulerat på nätet och att deras berättelser/vittnesmål därför kan vara/är påverkad av det de läst och sett.
Det är absolut ett no no att läcka uppgifter på det sett som skett om man vill att vittnesmål skall kunna användas i rätten utan att ifrågasättas och betraktas som icke trovärdiga/opåverkade.
Det försvagar eller diskvalificerar vittnesmålen - precis som du säger.

Nämndemännens och domarens uppgift är att värdera vittnesmål. Vittnesmål som påverkats av andra (eller kan ha påverkats av andra) betingar ett lägre eller inget värde jämfört med vittnesmål som är opåverkade av andra.

I detta fall är det försvarsadvokaten som förlorar ammunition och åklagare som får hjälp av pöbeln med att undanröja styrkan i vittnesmålen.

Så de som "bryr sig om" Chrippa och därför slattrar som ankor hjälper honom inte - deras agerande stjälper honom.

Ja precis.. Så jäkla korkat om de nu är Jocke o gänget bett Anjo läcka sakerna..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in