2024-01-09, 02:42
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Edit: Hahaha! Han är identifierad. Hittade också instan nu. Jag citerar:

"en glad o go kille här gillar Disney gamla bilar djur natur".

Hittade en bild som är exakt den samma på hans Instagram som i chatten (den första jag skrev om var som sagt inte exakt den samma, men med samma motiv).
Senast redigerad av UpAndGo2 2024-01-09 kl. 02:50.
Citera
2024-01-09, 02:52
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpAndGo2
Kolla bilderna med samma motiv också...
Ja.

Fan vad smutt. Två insatser två nätter i rad har nu burit frukt. När det gäller den här gäddan känner jag ändå att han erkände och var öppen för hjälp redan vid konfrontationen. Jag hoppas att han tagit detta år till att få hjälp och få rätsida på sina problem och kan fortsätta fira jul utan en massa hat på sin insta. Hatet kan vi rikta mot värre gäddor.

Här kommer i vilket fall som helst en Devglan på Jönköpingstomten #168:

Rebus på Jönköpingstomten #168:

Förnamn: Samma som Jerring och Melander.

Andranamn: Samma som danske silversmeden Jensen.

Efternamn: Samma som det han heter i chatten. Fråga********.

Född: Samma dag som Julia Dufvenius. (Synd att de inte är gifta. De hade passat ihop.)
Senast redigerad av HassanVonEssen 2024-01-09 kl. 02:57.
Citera
2024-01-09, 03:20
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Ja.

Fan vad smutt. Två insatser två nätter i rad har nu burit frukt. När det gäller den här gäddan känner jag ändå att han erkände och var öppen för hjälp redan vid konfrontationen. Jag hoppas att han tagit detta år till att få hjälp och få rätsida på sina problem och kan fortsätta fira jul utan en massa hat på sin insta. Hatet kan vi rikta mot värre gäddor.

Om Jönköpingstomten #168: Ja, det finns olika grader även i helvetet, men märkligt att det skulle ta 13,5 månader att få fram en identitet på denna. Jag ägnade ca 30 min. åt det här fallet, och tack vare Hassan kände jag att bordet ändå var ganska dukat för min del (alltså som upplagt för att hitta rätt person).
Citera
2024-01-09, 03:37
Medlem
Citat:
Ingen dum idé alls Hagalez! Det är alltid uppskattat med initiativ att hitta oidentifierade gäddor. Eftersom tomten fårn Öxnehaga ligger mig särskilt varmt om hjärtat är det rent av synd att han inte identifierats ännu.

Mitt problem är att jag kommer vara upptagen de närmaste dagarna men du får gärna dra igång en...

Riktad sökinsats!

Skriver att han bor i Ekhagen men möter upp vid busshållplats Öxnehaga centrum. Påstår att han heter David och att han jobbar (jobbade) med brandsäker ventilation i Månsarp.

Signatur "Smålandstös" i kommentarsfältet skriver att han inte heter David men borde vara 47-48 år idag (ett år sen drygt).

Kan vara en god idé att börja med att kolla de nämnda platserna på en karta. Sen gissar jag att han bor på gångavstånd från den där busshållplatsen.

Efter att ha kollat på kartan drar jag slutsatsen att han definitivt är sanningsenlig. Från Ekhagen är det någon km att promenera till busshållplatsen Öxnehaga centrum. Han kan ha gått genom skogsområdet däremellan om han valt fågelvägen. Om han nu bor i Ekhagen. De postnummer i Ekhagen som blir relevanta börjar samtliga med 554 4, 554 5 eller 554 6. Om han skulle bo i Öxnehaga blir postnumrena istället 561 5 eller 561 4.

Följande sökbegränsningar känns givna:

Saknar bolagsengagemang
Ogift
Man (diskutabelt)
Bor ensam (behöver inte stämma men känns sannolikt)
Samlar på tomtar (går ej att välja som sökalternativ, vilket är synd)

Man får 33 + 54 + 36 sökträffar i Ekhagen på respektive postnummer i åldern 48-49. Den morfar jag brute forceade häromdagen genom att gå igenom knappt 300 sökträffar gick smidigt eftersom jag bara behövde bocka av om de hade en röd Volkswagen. Här blir det mer problem. Några invandrare går såklart att sålla bort men att köra uteslutningsmetoden på 100 pers är besvärligt.

Den mannen bor ungefär 300 meter från busshållsplatsen enligt riktigt trovärdiga källor! Jag ska be den personen luska lite i området då han bor på ngt slags boende med egen lägenhet.
Citera
2024-01-09, 03:42
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpAndGo2
Om Jönköpingstomten #168: Ja, det finns olika grader även i helvetet, men märkligt att det skulle ta 13,5 månader att få fram en identitet på denna. Jag ägnade ca 30 min. åt det här fallet, och tack vare Hassan kände jag att bordet ändå var ganska dukat för min del (alltså som upplagt för att hitta rätt person).
Känner precis likadant. Vet att jag gjort nåt försök tidigare men inte tagit lika god tid på mig. Med tanke på att han bor på den gata där busshållplatsen ligger och dessutom har efternamnet han uppger i chatten är det otroligt att ingen prickat rätt. Ett problem är att postorten är Huskvarna och inte Jönköping. Kommunen är dock Jönköping så det är som du säger mycket märkligt. För egen del har jag blivit mer metodisk när jag väl gör en insats. Man behöver anteckna vad man sökt på tidigare så att man inte tappar bort sig och blandar ihop sina sökningar. Postnummerkartan är det mindre än ett år sen jag fick upp ögonen för och den hjälper enormt. Den gör att man kan jobba inifrån och ut på ett annat sätt än om man bara söker på postort eller kommun, d.v.s. man börjar med postnummerområden som är mest sannolika och jobbar sig utåt mot ytterområden.

Det finns säkert ett par till vi kan hitta på den där listan med oidentifierade gäddor.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2024-01-09 kl. 03:45.
Citera
2024-01-09, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Den mannen bor ungefär 300 meter från busshållsplatsen enligt riktigt trovärdiga källor! Jag ska be den personen luska lite i området då han bor på ngt slags boende med egen lägenhet.

Det har jag fått höra också! Han ska bo där bussen vänder nere på Oxhagagaten tror jag den hette..

Där ska han bo fick jag höra för ett tag sedan och det verkar trovärdigt tycker jag.Någon som bor i närheten som kan gå ner där och luska lite.
Citera
2024-01-09, 03:48
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers

Citat:
Ursprungligen postat av 404filenotfound
Det har jag fått höra också! Han ska bo där bussen vänder nere på Oxhagagaten tror jag den hette..

Där ska han bo fick jag höra för ett tag sedan och det verkar trovärdigt tycker jag.Någon som bor i närheten som kan gå ner där och luska lite.
Ni två måste ju vara helt sönderkrökade ikväll. Hade ni bara kikat en sida tillbaka hade ni haft rebusen färdig på #168.
Citera
2024-01-09, 03:50
Medlem
HassanVonEssens avatar
Lista på oidentifierade gäddor. Uppdaterar i hopp om att nytt blod kanske har koll på någon av nedanstående groomare. Vet du vem någon av dessa personer är? Skapa en rebus eller skicka ett PM!

Denna uppdatering: #168 Jönköpingstomten är identifierad och försvinner från listan.

Onumrerade gäddor, sorterade efter Dumpens exakta rubriker:

Den flyende mannen (napp igen) - Stockholm, Kista
Enkel resa till polisstationen (napp igen) - Stockholm, Jakobsberg
Garderobspedofilen - Kvidinge, Örkelljunga
Håll tungan i mun Micke (napp igen)* - Sickla, Kungsbacka, Södertälje
Mannen som hade bråttom till nästa dejt (napp igen) - Enköping
Mannen som inte hann raka sig (napp igen) - Lund

Numrerade:

#122 Micke hade inte förstått att hålla tungan i mun*
#123 Darth pratar i telefon - Degerfors
#133 Standardgäddan - Mölndal, Göteborg
#160 Fackbody - Stockholm, Solna
#162 Mr Mouthful - Göteborg, Hjällbo, Onsala
#166 Vill barnet se min snabel - Södertälje
#167 Dramagäddan - Stockholm, Söderförort
#171 Instagrammannen - Stockholm, Bålsta, Gullmarsplan
#182 Big Chikour - Lund
#191 Gäddjoggen - Göteborg
#223 Gäddan som simmade över sundet - Malmö, Köpenhamn
#245 Boss-gäddan - Göteborg, Varberg
#255 Gäddmockasinen - Eskilstuna
#264 Mys under filten - Göteborg, Tynnered
#273 Gustavsbergsgäddan - Stockholm, Gustavsberg
#274 Snabbgäddan - Stockholm, Söderförort
#294 Vällingbyvreden - Stockholm, Vällingby
#305 Det vispar i kalsongen - Kristianstad
#313 Dansken som sprang över sundet - Malmö, Köpenhamn
#337 Sprutaren i Kista - Stockholm, Norrort

*Micke har konfronterats vid två tillfällen men är fortfarande oidentifierad.

Totalt: 25 oidentifierade gäddor.

Listan finns länkad längst ner till höger i min signatur.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2024-01-09 kl. 03:56.
Citera
2024-01-09, 04:23
Medlem
#344 måste kvalificera in på "biggest catch"-listan. Fy fan vilken vidrig människa.
Citera
2024-01-09, 04:56
Medlem
Crankyshake2s avatar
Har ni sett en kommentar om 344 på insta? Nån som skriver hon blivit erbjuden 20 000 kr av honom
Citera
2024-01-09, 07:45
Medlem
Här kommer en liten uppdatering om ”Mannen som ville träffa Patrik Sjöberg”. Han har inget gäddnummer, men han har också flyttat hem till sin 80 åriga pappa och 77 åriga mamma för 9 veckor sedan. Precis som flertalet andra gäddor gör så går oftast flyttlasset hem till mor och far.
https://dumpen.se/2022/04/01/mannen-som-ville-traffa-patrik-sjoberg-napp-igen/
Citera
2024-01-09, 08:00
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crankyshake2
Har ni sett en kommentar om 344 på insta? Nån som skriver hon blivit erbjuden 20 000 kr av honom
På insta? Vilket konto?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in