2024-01-09, 00:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KatanaYabaiYomi
Vill verkligen inte lyssna på samtalet, är känslig. Kan du sammanfatta samtalet lite?

Är du känslig ska du definitivt inte lyssna på detta samtal. Sägs egentligen inte så mycket, men sedan går det över till video från gäddans håll. Du vill inte höra dessa ljud. Jag höll fingrarna för ansiktet - som den konstiga apemojin - men jag hörde ju ljuden och kikade fram då och då. Tips: Kika inte fram!
Citera
2024-01-09, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
Nej, det var kanske mitt sämsta svar. Men du har ju visat upp dig gång på gång på ett inte särskilt fördelaktigt sätt, särskilt i den andra tråden. Men jag håller absolut med dig om att man helst ska skriva ut gäddnumret. Det förenklar för alla. Även för oss som inte gillar gäddor.

Underbart. Menar du tex gristrynet 335 så skriver du gädda 335. We can be friends no problems.

Edit. Se använderen Lyxpotatissallads Avatar. (hen kan ju ha bytt) men fläskberget ska nog inte dela säng i flickrummet.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2024-01-09 kl. 00:53.
Citera
2024-01-09, 00:40
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagalez
Denna kan vi väl göra ett ryck på? Flera från Jönköping har kommenterat artikeln att de vet vem han är.

https://dumpen.se/2022/11/29/jonkopingstomten-napp-168/
Skall vara 48-49 år nu, inget körkort, åker buss. Öxnehaga, Jönköping. Samlar på tomtar, jobbar eller jobbat på Samhall.
Ingen dum idé alls Hagalez! Det är alltid uppskattat med initiativ att hitta oidentifierade gäddor. Eftersom tomten fårn Öxnehaga ligger mig särskilt varmt om hjärtat är det rent av synd att han inte identifierats ännu.

Mitt problem är att jag kommer vara upptagen de närmaste dagarna men du får gärna dra igång en...

Riktad sökinsats!

Skriver att han bor i Ekhagen men möter upp vid busshållplats Öxnehaga centrum. Påstår att han heter David och att han jobbar (jobbade) med brandsäker ventilation i Månsarp.

Signatur "Smålandstös" i kommentarsfältet skriver att han inte heter David men borde vara 47-48 år idag (ett år sen drygt).

Kan vara en god idé att börja med att kolla de nämnda platserna på en karta. Sen gissar jag att han bor på gångavstånd från den där busshållplatsen.

Efter att ha kollat på kartan drar jag slutsatsen att han definitivt är sanningsenlig. Från Ekhagen är det någon km att promenera till busshållplatsen Öxnehaga centrum. Han kan ha gått genom skogsområdet däremellan om han valt fågelvägen. Om han nu bor i Ekhagen. De postnummer i Ekhagen som blir relevanta börjar samtliga med 554 4, 554 5 eller 554 6. Om han skulle bo i Öxnehaga blir postnumrena istället 561 5 eller 561 4.

Följande sökbegränsningar känns givna:

Saknar bolagsengagemang
Ogift
Man (diskutabelt)
Bor ensam (behöver inte stämma men känns sannolikt)
Samlar på tomtar (går ej att välja som sökalternativ, vilket är synd)

Man får 33 + 54 + 36 sökträffar i Ekhagen på respektive postnummer i åldern 48-49. Den morfar jag brute forceade häromdagen genom att gå igenom knappt 300 sökträffar gick smidigt eftersom jag bara behövde bocka av om de hade en röd Volkswagen. Här blir det mer problem. Några invandrare går såklart att sålla bort men att köra uteslutningsmetoden på 100 pers är besvärligt.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2024-01-09 kl. 01:18.
Citera
2024-01-09, 00:44
Medlem
Blackdollkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VMQATAR
Vad hände med klassiska maska en bokstav med *

Varför håller vi på med dessa barnlekar om vad en politiker heter i efternamn mm, bara maska för fan istället för att man ska hålla med ett jävla detektivarbete för att få fram ett namn.

Vad är sagt om det egentligen? Varför är det rebusar egentligen? Får vi inte sätta en stjärna över en bokstav egentligen som i andra trådar på fb? Är det ingen regel om det så håller jag med du, det är bara störigt med rebusar..
Citera
2024-01-09, 00:45
Medlem
-Herr-flick-s avatar
Den senaste gäddan var äcklig och skum , något av det värsta jag läst. Måste vara en av dumpens värsta ?
Citera
2024-01-09, 00:47
Medlem
139s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
Är du känslig ska du definitivt inte lyssna på detta samtal. Sägs egentligen inte så mycket, men sedan går det över till video från gäddans håll. Du vill inte höra dessa ljud. Jag höll fingrarna för ansiktet - som den konstiga apemojin - men jag hörde ju ljuden och kikade fram då och då. Tips: Kika inte fram!

Haha jag har inga problem att läsa vad alla här i tråden skriver om gäddornas efterblivna kukar och runkvideos och diverse andra skruvade beteenden de glatt visar upp på foton och filmer, MEN jag själv kollar aldrig på det där. Mitt psyke är för svagt. Scrollar förbi i ljusets hastighet varje gång det ser ut att bjudas på äckelpäckel i chattloggarna.

Dumpens fiskare kan inte få nog med credd för det jobb de lägger ner dag efter dag, månad efter månad, på dessa bottenlöst skeva individer.
Citera
2024-01-09, 00:50
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackdollkiller
Vad är sagt om det egentligen? Varför är det rebusar egentligen? Får vi inte sätta en stjärna över en bokstav egentligen som i andra trådar på fb? Är det ingen regel om det så håller jag med du, det är bara störigt med rebusar..

Det är en regel i den här gruppen som du ser när du gör ett inlägg eller svarar på ett!

Citat:
Vidare gäller också fortsatt regel 0.10 i denna tråd. Det innebär att man inte får posta namn eller adressuppgifter på "gäddorna" direkt i tråden - inte ens i maskad form där delar av namnet är ersatt av exempelvis *-tecken. Rebusar är dock OK.
Citera
2024-01-09, 00:53
Medlem
139s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
...

Riktad sökinsats!

...

Hassan, vad har vi på Dramagäddan? Finns det nånting överhuvudtaget?

Som stockholmare känner jag extra mycket att alla gäddor här skall identifieras. Gäller även snyftpellen i Kista #337 - skulle sitta sjukt fint att få fram honom, men verkar rätt knepigt ju längre tiden går.
Citera
2024-01-09, 00:58
Medlem
139s avatar
Citat:

Fast sedan typ 1-2 månader tillbaka, tack vare Hassans initiativ, så kör vi ju även med krypterad info via devglan. Hur smidigt som helst. Bara att klistra in koden i rutan och vips så får man fram:

Namn Namnsson
Storgatan 1
12345 Staden
Personnummer

Och det är inte som att rebusarna är ett särskilt krångligt alternativ heller. Tar ju 30 sekunder att få fram det man behöver med hjälp av google.
Citera
2024-01-09, 00:59
Medlem
Citat:
Det är väl bara att kolla reglerna, står klart och tydligt att man får inte skriva namn och maska med *.
Regeln är dock svårbegriplig eftersom det är tillåtet i andra trådar men det är en annan sak.
Citera
2024-01-09, 01:00
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunka
Den är strax i början ovanför chatloggarna. Det är telefonsamtal fast videoklipp där han mest sitter och runkar äcklig ostkuk den där flensmannen
Kollade nu. Det är inget telefonsamtal? Han endast smeker sin lilla peddokuk.
Citera
2024-01-09, 01:02
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Samtalet är i form av en video där samtalet filmats på telefonen.
Det är precis under 2:a runkvideon. 4:e videon (inkl konfrontationen)
NU hittade jag! Tack. Fy fan vad äckligt det låter när han runkar. Man hör hur svampen och flensen smaskar ihop i ett geggande ljud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in