Citat:
Ursprungligen postat av
Hagalez
Denna kan vi väl göra ett ryck på? Flera från Jönköping har kommenterat artikeln att de vet vem han är.
https://dumpen.se/2022/11/29/jonkopingstomten-napp-168/
Skall vara 48-49 år nu, inget körkort, åker buss. Öxnehaga, Jönköping. Samlar på tomtar, jobbar eller jobbat på Samhall.
Ingen dum idé alls Hagalez! Det är alltid uppskattat med initiativ att hitta oidentifierade gäddor. Eftersom tomten fårn Öxnehaga ligger mig särskilt varmt om hjärtat är det rent av synd att han inte identifierats ännu.
Mitt problem är att jag kommer vara upptagen de närmaste dagarna men du får gärna dra igång en...
Riktad sökinsats!
Skriver att han bor i Ekhagen men möter upp vid busshållplats Öxnehaga centrum. Påstår att han heter David och att han jobbar (jobbade) med brandsäker ventilation i Månsarp.
Signatur "Smålandstös" i kommentarsfältet skriver att han inte heter David men borde vara 47-48 år idag (ett år sen drygt).
Kan vara en god idé att börja med att kolla de nämnda platserna på en karta. Sen gissar jag att han bor på gångavstånd från den där busshållplatsen.
Efter att ha kollat på kartan drar jag slutsatsen att han definitivt är sanningsenlig. Från Ekhagen är det någon km att promenera till busshållplatsen Öxnehaga centrum. Han kan ha gått genom skogsområdet däremellan om han valt fågelvägen. Om han nu bor i Ekhagen. De postnummer i Ekhagen som blir relevanta börjar samtliga med 554 4, 554 5 eller 554 6. Om han skulle bo i Öxnehaga blir postnumrena istället 561 5 eller 561 4.
Följande sökbegränsningar känns givna:
Saknar bolagsengagemang
Ogift
Man (diskutabelt)
Bor ensam (behöver inte stämma men känns sannolikt)
Samlar på tomtar (går ej att välja som sökalternativ, vilket är synd)
Man får 33 + 54 + 36 sökträffar i Ekhagen på respektive postnummer i åldern 48-49. Den morfar jag brute forceade häromdagen genom att gå igenom knappt 300 sökträffar gick smidigt eftersom jag bara behövde bocka av om de hade en röd Volkswagen. Här blir det mer problem. Några invandrare går såklart att sålla bort men att köra uteslutningsmetoden på 100 pers är besvärligt.