2024-01-09, 02:19
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Våldtäkter finns inte. Det är bara offer som ljuger om våldtäkter. Även när det är bevisat att våldtäkt skett och förövaren blivit dömd, så är det ändå bara en lögn från offrets sida. Det är vad jag läser ut av sådana här trådar.

I så fall är du ju mer lågbegåvad än gemene man. Gratulerar till detta!
Citera
2024-01-09, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Förutom när du upprepade gånger ljuger i tråden om vad Rättsmedicinalverket skulle ha sagt och kommit fram till.

Du påstår detta:

(FB) Chalmerist ville sova över, våldtog kurskamrat. Dömd till 3 år och 3 månader fängelse

men vad Rättsmedicinalverket egentligen uppger är detta:
"Det går inte utifrån blånadernas utseende, läge och omfattning att bedöma huruvida de uppkommit i samband med ofrivilligt samlag (utan samtycke), vilket målsäganden uppgett ska ha skett, eller huruvida de uppkommit i samband med frivilligt samlag (med samtycke), vilket den misstänkta gärningspersonen uppgett ska ha skett.”

Så, MytomanKungen... varför ljuger du?

Du kanske ska läsa mitt förra inlägg till dig. Hon berättar att skadorna tillkommit vid bordet. Han säger att det inte är så. Rättsmedicinalverket säger att skadorna tillkommit vid bordet. Han ljuger alltså och förvanskar saker och ting. Vad mer ljuger och förvanskar han kring?
Citera
2024-01-09, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Det starkaste beviset i detta är ju att våldtäktsmannen försökte tysta BO dagen efteråt via ett mess. Riktigt klantigt, men bra ur ett karma/rättviseperspektiv. Det finns ju dessutom sparat. Hade dom haft ömsesidigt sex hade ett första sms snarare varit något i stil med
'Tack för sängplats och för mysig stund, ursäkta om jag höll dig uppe, men var nog lite för full/trött'

Våldtäktsmannen verkar ha varit så full att han inte får utlösning, trots ett par timmars försök. Han uppger i förhör att han är full på nivå 3 på en skala upp till 10. Garanterat advokaten som sagt åt honom att säga så för att övertyga rätten om att han hade koll på läget och hade 'omdöme'

Vem som är mer trovärdig är uppenbart. Vännerna såg ju också på BO att hon betedde sig ovanligt/traumatiserad dagen efteråt.

Exakt.

Detta är inget "ord står mot ord"-ärende. Utan bevisningen stödjer målsägandes version. Och inte den dömdes version.

I andra fall, där ord står mot ord och ingen bevisning finns, så ska ju givetvis den åtalade frias. Det är oerhört viktigt för rättssäkerheten.

Men det är också oerhört viktigt för rättssäkerheten att när bevis finns at någon är skyldig, döma den skyldiga.
Citera
2024-01-09, 02:24
Medlem
Citat:
Du kanske ska läsa mitt förra inlägg till dig.

Du kanske borde sluta gräva din egen grav?

1. Detta är vad du skrev:
"Rättsmedicinalverket uppger att hennes version av hur blåmärkena på höfter och bål har tillkommit är sannolik." - Mytomankungen

2. Hennes version är att blåmärket uppstod under en våldtäkt.

3. Detta är vad Rättsmedicinalverket egentligen säger:
"Det går inte utifrån blånadernas utseende, läge och omfattning att bedöma huruvida de uppkommit i samband med ofrivilligt samlag (utan samtycke), vilket målsäganden uppgett ska ha skett, eller huruvida de uppkommit i samband med frivilligt samlag (med samtycke), vilket den misstänkta gärningspersonen uppgett ska ha skett.”

Ingenting Rättsmedicinalverket säger styrker alltså hennes version, utan tvärtom, Rättsmedicinalverket säger att man inte kan dra någon slutsats utifrån blåmärket.

Du ljög och blev påkommen för att du är en total jävla idiot. Gå vidare nu.
Citera
2024-01-09, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Du kanske borde sluta gräva din egen grav?

1. Detta är vad du skrev:
"Rättsmedicinalverket uppger att hennes version av hur blåmärkena på höfter och bål har tillkommit är sannolik." - Mytomankungen

2. Hennes version är att blåmärket uppstod under en våldtäkt.

3. Detta är vad Rättsmedicinalverket egentligen säger:

Ingenting Rättsmedicinalverket säger styrker alltså hennes version, utan tvärtom, Rättsmedicinalverket säger att man inte kan dra någon slutsats utifrån blåmärket.

Du ljög och blev påkommen för att du är en total jävla idiot. Gå vidare nu.

Du förstår ju fortfarande inte.
Hon menar att blåmärkena kom till vid bordet.
Den dömde säger att de förmodligen kom till vid judon.
Rättsmedicinalverket styrker hennes version av att de kom till vid bordet.

Hade den dömde varit smart, hade han sagt att de kom till vid bordet. Så hade han ju låtit trovärdig i den delen. Men nu svamlar han runt och skyller främst på judon. Vad mer förvanskar han i sin version, blir då min fråga.

Han borde ju ha fattat att det var vid bordet han gjorde henne illa vid höfterna. Han kunde ha sagt "ja, vi blev väldigt upphetsade vid bordet och jag höll om hennes höfter lite hårdare där, så ja, då kan det nog blivit blåmärken". Då hade han fått in lite samtycke i sin version där med...

Varför i hela friden försöker han dribbla bort det med hårdhäntheten vid bordet och påstå att det förmodligen var judon? Detta sänker hans trovärdighet. Big time.
Citera
2024-01-09, 02:35
Medlem
Citat:
Våldtäkter finns inte. Det är bara offer som ljuger om våldtäkter. Även när det är bevisat att våldtäkt skett och förövaren blivit dömd, så är det ändå bara en lögn från offrets sida. Det är vad jag läser ut av sådana här trådar.

Att du är ordentligt intellektuellt eftersatt är ju sedan länge konstaterat, återigen, vi pratar inte om våldtäkter i överlag, de sker hela tiden och är vidriga. Det vi pratar om är bevisvärderingen, eller snarare bristen av den i det här specifika fallet. Vad som egentligen har hänt är bara de två inblandade som vet.
Citera
2024-01-09, 02:35
Medlem
Vad fan är detta, det här måste var den sjukaste domen jag läst. Han har fått över tre års fängelse och sitt liv förstört med noll bevisning mer än något blåmärke vid höften som kan ha uppkommit av vad som helst, inklusive frivilligt samlag. Och att hennes vänner klarar av att återge vad hon har berättat för henne.

Citat:
För en fällande dom är det inte tillräckligt att målsägandens berättelse är mer trovärdig än den tilltalades. Däremot kan en trovärdig utsaga från målsäganden i förening med vad som i övrigt framkommit i målet, t.ex. om målsägandens beteende och reaktioner efter händelsen och vad målsäganden berättat om denna för andra personer, vara tillräckligt för en fällande dom.

Öh va? Stämmer det verkligen? I sådant fall kommer jag aldrig någonsin igen ha sex i Sverige utan en dold kamera, för det där låter helt sinnesjukt. Är det där vad vi kallar ”bortom rimliga tvivel”?

Efter att ha läst hela domen så kan jag även konstatera att om något så låter V1kings historia mer trovärdig än hennes. Rätten avfärdar hans historia för att han inte kunde ge en förklaring på varför hon hade ett blåmärke på höften. Va? Hur fan ska han veta det? Han svarar för övrigt att hon tränar judo och att hon kan ha fått det därifrån, vilket definitivt inte låter långsökt. Han säger även att hon precis gjort slut med sin pojkvän, men blivit tillsammans med honom igen efter ”våldtäkten” och att det skulle kunna vara hennes motiv till att ljuga.

Sen ska jag inte ens ta upp att hon red och sög av sin ”våldtäktsman” eftersom andra redan har gjort det, men det här reagerade jag också på, och detta är hennes egna ord:

Citat:
Han la sig i sängen igen. Hon gick till toaletten och kissade. Hon försökte förstå vad som hade hänt. Sen gick hon och la sig också. Hon kunde inte sova så mycket. Allt som hänt hade kanske pågått i närmre två timmar.

Hon går alltså och lägger sig och sover med mannen som precis skulle ha våldtagit henne, trots att han somnat och att hon med enkelhet hade kunnat dra därifrån eller ringa polisen. Men detta anmärker inte tingsrätten på överhuvudtaget.

Tingsrätten skriver för övrigt att hon inte har någon anledning att ljuga. Nähä, förutom ånger för sin pojkvän (vilket TR f.ö tycker är osannolikt för att hon ändå är slampig) så kan jag komma på minst TVÅHUNDRAFÖRTIOTUSEN anledningar till varför hon skulle ljuga. Helvete vad mycket pengar för ett knull, speciellt för en tjugo-årig student.

Jag säger inte att han inte har begått en så kallad ”oaktsam våldtäkt”, för det är vad det egentligen är även om man köper hennes historia helt och hållet, men att döma honom bortom rimliga tvivel är sinnesjukt, och om inte detta rivs upp omedelbart av hovrätten så kommer jag definitivt investera i en dold kamera. Det kan spara mig 240 000kr.
Citera
2024-01-09, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Det starkaste beviset i detta är ju att våldtäktsmannen försökte tysta BO dagen efteråt via ett mess.

Citat:
Exakt.

Detta är inget "ord står mot ord"-ärende. Utan bevisningen stödjer målsägandes version. Och inte den dömdes version.

Vilket mess tänker du på nu? Det enda messet jag kan läsa om är ”Spontant uppfattat jag det här som något du föredrar att vi håller för oss själva?” - Vilket är en fullt naturlig fråga att ställa till en kvinna man legat med men som verkar ångerfull på morgonen efter.

Citat:
Ursprungligen postat av Bussmongo
Men om det inte räcker med förhör, icke motsägande uppgifter från hennes vänner som hon ringde morgonen efter, att hon åker till akuten, polisanmäler, driver ett rättsärende, hoppar av utbildningen för att slippa se honom - Vad ska krävas då?

Är det vad du kallar bortom rimliga tvivel? Har du läst domen? Hans historia låter om något mer trovärdig än hennes. Att hennes vänner pushar på henne till att anmäla gör henne knappast mer trovärdig, snarare tvärtom. Varför ringde hon inte polisen kvällen innan när han hade gått och lagt sig, istället för att själv lägga sig och mysa med honom? Det är sådana frågor TR borde ha ställt, men det gjorde de inte.
Senast redigerad av Ogiltig.narvaro 2024-01-09 kl. 02:45.
Citera
2024-01-09, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Att du är ordentligt intellektuellt eftersatt är ju sedan länge konstaterat, återigen, vi pratar inte om våldtäkter i överlag, de sker hela tiden och är vidriga. Det vi pratar om är bevisvärderingen, eller snarare bristen av den i det här specifika fallet. Vad som egentligen har hänt är bara de två inblandade som vet.

Nja, det är väl inte bara i denna tråd det är folk som tror att brottsoffret ljuger. Trots att förövaren är dömd.

Tom. i två trådar som rör grov gruppvåldtäkt med skador på offren, så ifrågasätts offren. Att de hittat på osv. Och ja: i båda fallen blev förövarna dömda.

Jag anser nog att det är de som ständigt misstror offer för grova våldsbrott och våra rättssalar, som är "ordentligt intellektuellt eftersatta". Så. Jag raljerade här lite, för att de kanske ska förstå någonting.

Det finns bevis i detta ärendet.
- Offret ter sig traumatiserade efter händelsen. 3 vittnen intygar.
- Offrets version att blåmärken uppkommit vid ett bord styrks av rättsmedicinalverket, medans den dömde dribblar bort det och tror att det är på judon hon fått dessa (vad mer försöker han förvanska i sin version, hans trovärdighet sänks).
- Den dömdes meddelande till målsägande dagen efter, vilket mycket väl kan tolkas som ett förtäckt hot.

Detta är inget "ord står mot ord"-ärende. I sådana ärenden ska givetvis den misstänkte frias. Oerhört viktigt för rättssäkerheten.
Citera
2024-01-09, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
I så fall är du ju mer lågbegåvad än gemene man. Gratulerar till detta!

Eller mer raljerande än de flesta snarare.
Citera
2024-01-09, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogiltig.narvaro
Vad fan är detta, det här måste var den sjukaste domen jag läst. Han har fått över tre års fängelse och sitt liv förstört med noll bevisning mer än något blåmärke vid höften som kan ha uppkommit av vad som helst, inklusive frivilligt samlag. Och att hennes vänner klarar av att återge vad hon har berättat för henne.

Öh va? Stämmer det verkligen? I sådant fall kommer jag aldrig någonsin igen ha sex i Sverige utan en dold kamera, för det där låter helt sinnesjukt. Är det där vad vi kallar ”bortom rimliga tvivel”?

Efter att ha läst hela domen så kan jag även konstatera att om något så låter V1kings historia mer trovärdig än hennes. Rätten avfärdar hans historia för att han inte kunde ge en förklaring på varför hon hade ett blåmärke på höften. Va? Hur fan ska han veta det? Han svarar för övrigt att hon tränar judo och att hon kan ha fått det därifrån, vilket definitivt inte låter långsökt. Han säger även att hon precis gjort slut med sin pojkvän, men blivit tillsammans med honom igen efter ”våldtäkten” och att det skulle kunna vara hennes motiv till att ljuga.

Sen ska jag inte ens ta upp att hon red och sög av sin ”våldtäktsman” eftersom andra redan har gjort det, men det här reagerade jag också på, och detta är hennes egna ord:

Hon går alltså och lägger sig och sover med mannen som precis skulle ha våldtagit henne, trots att han somnat och att hon med enkelhet hade kunnat dra därifrån eller ringa polisen. Men detta anmärker inte tingsrätten på överhuvudtaget.

Tingsrätten skriver för övrigt att hon inte har någon anledning att ljuga. Nähä, förutom ånger för sin pojkvän (vilket TR f.ö tycker är osannolikt för att hon ändå är slampig) så kan jag komma på minst TVÅHUNDRAFÖRTIOTUSEN anledningar till varför hon skulle ljuga. Helvete vad mycket pengar för ett knull, speciellt för en tjugo-årig student.

Jag säger inte att han inte har begått en så kallad ”oaktsam våldtäkt”, för det är vad det egentligen är även om man köper hennes historia helt och hållet, men att döma honom bortom rimliga tvivel är sinnesjukt, och om inte detta rivs upp omedelbart av hovrätten så kommer jag definitivt investera i en dold kamera. Det kan spara mig 240 000kr.

Och vad säger du om meddelandet då? >Som han skickar till målsägande samma dag? Som absolut går att tolka som ett förtäckt hot.
Citera
2024-01-09, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Och vilka slampor var det jag ville slå ihjäl? Sluta nu tramsa.

Nääääääääää hon kanske blir blöt om fötterna? Klart det är bättre att bli våldtagen i några timmar till då istället, det är liksom bättre att bli våldtagen garanterat än att riskera att kanske bli det igen? .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ..min hjärna får snart kortslutning.

Inga. Du vill inte slå ihjäl någon. Läs om, läs rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in