Vad fan är detta, det här måste var den sjukaste domen jag läst. Han har fått över tre års fängelse och sitt liv förstört med
noll bevisning mer än något blåmärke vid höften som kan ha uppkommit av vad som helst, inklusive frivilligt samlag. Och att hennes vänner klarar av att återge vad hon har berättat för henne.
Citat:
För en fällande dom är det inte tillräckligt att målsägandens berättelse är mer trovärdig än den tilltalades. Däremot kan en trovärdig utsaga från målsäganden i förening med vad som i övrigt framkommit i målet, t.ex. om målsägandens beteende och reaktioner efter händelsen och vad målsäganden berättat om denna för andra personer, vara tillräckligt för en fällande dom.
Öh va? Stämmer det verkligen? I sådant fall kommer jag aldrig någonsin igen ha sex i Sverige utan en dold kamera, för det där låter helt sinnesjukt. Är det där vad vi kallar ”bortom rimliga tvivel”?
Efter att ha läst hela domen så kan jag även konstatera att om något så låter V1kings historia mer trovärdig än hennes. Rätten avfärdar hans historia för att han inte kunde ge en förklaring på varför hon hade ett blåmärke på höften. Va? Hur fan ska han veta det? Han svarar för övrigt att hon tränar judo och att hon kan ha fått det därifrån, vilket definitivt inte låter långsökt. Han säger även att hon precis gjort slut med sin pojkvän, men blivit tillsammans med honom igen efter ”våldtäkten” och att det skulle kunna vara hennes motiv till att ljuga.
Sen ska jag inte ens ta upp att hon red och sög av sin ”våldtäktsman” eftersom andra redan har gjort det, men det här reagerade jag också på, och detta är hennes egna ord:
Citat:
Han la sig i sängen igen. Hon gick till toaletten och kissade. Hon försökte förstå vad som hade hänt. Sen gick hon och la sig också. Hon kunde inte sova så mycket. Allt som hänt hade kanske pågått i närmre två timmar.
Hon går alltså och lägger sig och sover med mannen som precis skulle ha våldtagit henne, trots att han somnat och att hon med enkelhet hade kunnat dra därifrån eller ringa polisen. Men detta anmärker inte tingsrätten på överhuvudtaget.
Tingsrätten skriver för övrigt att hon inte har någon anledning att ljuga. Nähä, förutom ånger för sin pojkvän (vilket TR f.ö tycker är osannolikt för att hon ändå är slampig) så kan jag komma på minst TVÅHUNDRAFÖRTIOTUSEN anledningar till varför hon skulle ljuga. Helvete vad mycket pengar för ett knull, speciellt för en tjugo-årig student.
Jag säger inte att han inte har begått en så kallad ”oaktsam våldtäkt”, för det är vad det egentligen är även om man köper hennes historia helt och hållet, men att döma honom bortom rimliga tvivel är sinnesjukt, och om inte detta rivs upp omedelbart av hovrätten så kommer jag definitivt investera i en dold kamera. Det kan spara mig 240 000kr.