2024-01-09, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Herr-flick-
Den senaste gäddan var äcklig och skum , något av det värsta jag läst. Måste vara en av dumpens värsta ?

Nu gick larmet igen: "Senaste gäddan". Man blir skogstokig

Hela tiden. Förresten vem menar du, jag kanske läser i maj -27?
Citera
2024-01-09, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Kollade nu. Det är inget telefonsamtal? Han endast smeker sin lilla peddokuk.
Men kom igen rumpan. Kolla på klippet som är 4:24 långt. Inte alls svårt att hitta!
Citera
2024-01-09, 01:04
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Men kom igen rumpan. Kolla på klippet som är 4:24 långt. Inte alls svårt att hitta!
Jag hittade sen. Ber om ursäkt. Lite flens hade sprutat ut från gäddans kuk genom skärmen in i mina ögon.
Citera
2024-01-09, 01:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Ingen dum idé alls Hagalez! Det är alltid uppskattat med initiativ att hitta oidentifierade gäddor. Eftersom tomten fårn Öxnehaga ligger mig särskilt varmt om hjärtat är det rent av synd att han inte identifierats ännu.

Mitt problem är att jag kommer vara upptagen de närmaste dagarna men du får gärna dra igång en...

Riktad sökinsats!

Skriver att han bor i Ekhagen men möter upp vid busshållplats Öxnehaga centrum. Påstår att han heter David och att han jobbar (jobbade) med brandsäker ventilation i Månsarp.

Kan vara en god idé att börja med att kolla de nämnda platserna på en karta. Sen gissar jag att han bor på gångavstånd från den där busshållplatsen.

Efter att ha kollat på kartan drar jag slutsatsen att han definitivt är sanningsenlig. Från Ekhagen är det någon km att promenera till busshållplatsen Öxnehaga centrum. Han kan ha gått genom skogsområdet däremellan om han valt fågelvägen. Om han nu bor i Ekhagen. De postnummer i Ekhagen som blir relevanta börjar samtliga med 554 4, 554 5 eller 554 6. Om han skulle bo i Öxnehaga blir postnumrena istället 561 5 eller 561 4.

Följande sökbegränsningar känns givna:

Saknar bolagsengagemang
Ogift
Man (diskutabelt)
Bor ensam (behöver inte stämma men känns sannolikt)
Samlar på tomtar (går ej att välja som sökalternativ, vilket är synd)

Tack för detta! Tyvärr verkar han ha ljugit om namnet David vilket försvårar sökningen.
Citera
2024-01-09, 01:12
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
NU hittade jag! Tack. Fy fan vad äckligt det låter när han runkar. Man hör hur svampen och flensen smaskar ihop i ett geggande ljud.

Tack för varningen! Jag hoppar över att kolla på den videon.
Citera
2024-01-09, 01:20
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagalez
Tack för detta! Tyvärr verkar han ha ljugit om namnet David vilket försvårar sökningen.
Såg det. Har uppdaterat mitt inlägg ovan med vad jag kommer fram till. Man får gå igenom knappt 100 pers till att börja med.
Citera
2024-01-09, 01:26
Avslutad
Citat:
Ingen dum idé alls Hagalez! Det är alltid uppskattat med initiativ att hitta oidentifierade gäddor. Eftersom tomten fårn Öxnehaga ligger mig särskilt varmt om hjärtat är det rent av synd att han inte identifierats ännu.

Mitt problem är att jag kommer vara upptagen de närmaste dagarna men du får gärna dra igång en...

Riktad sökinsats!

Skriver att han bor i Ekhagen men möter upp vid busshållplats Öxnehaga centrum. Påstår att han heter David och att han jobbar (jobbade) med brandsäker ventilation i Månsarp.

Signatur "Smålandstös" i kommentarsfältet skriver att han inte heter David men borde vara 47-48 år idag (ett år sen drygt).

Kan vara en god idé att börja med att kolla de nämnda platserna på en karta. Sen gissar jag att han bor på gångavstånd från den där busshållplatsen.

Efter att ha kollat på kartan drar jag slutsatsen att han definitivt är sanningsenlig. Från Ekhagen är det någon km att promenera till busshållplatsen Öxnehaga centrum. Han kan ha gått genom skogsområdet däremellan om han valt fågelvägen. Om han nu bor i Ekhagen. De postnummer i Ekhagen som blir relevanta börjar samtliga med 554 4, 554 5 eller 554 6. Om han skulle bo i Öxnehaga blir postnumrena istället 561 5 eller 561 4.

Följande sökbegränsningar känns givna:

Saknar bolagsengagemang
Ogift
Man (diskutabelt)
Bor ensam (behöver inte stämma men känns sannolikt)
Samlar på tomtar (går ej att välja som sökalternativ, vilket är synd)

Man får 33 + 54 + 36 sökträffar i Ekhagen på respektive postnummer i åldern 48-49. Den morfar jag brute forceade häromdagen genom att gå igenom knappt 300 sökträffar gick smidigt eftersom jag bara behövde bocka av om de hade en röd Volkswagen. Här blir det mer problem. Några invandrare går såklart att sålla bort men att köra uteslutningsmetoden på 100 pers är besvärligt.

Går det att söka fram vilka som har bil eller hund och ta bort dessa från sökresultatet?

(Kryper till kojs här nu, åter imorrn igen och gnuggar geniknölar med dig om tid finns)
Senast redigerad av Hagalez 2024-01-09 kl. 01:28.
Citera
2024-01-09, 01:28
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:

Signatur "Smålandstös" i kommentarsfältet skriver att han inte heter David men borde vara 47-48 år idag (ett år sen drygt).

Efter att ha kollat på kartan drar jag slutsatsen att han definitivt är sanningsenlig. Från Ekhagen är det någon km att promenera till busshållplatsen Öxnehaga centrum. Han kan ha gått genom skogsområdet däremellan om han valt fågelvägen. Om han nu bor i Ekhagen.

Bil/ bussvägen mellan Ekhagen och Öxnehaga centrum är ca 4 km och avståndet är ca 2,5 km på gång och cykelvägar. Så någon km, nej inte på något sätt.

Vilket nummer har gäddan vi pratar om?
Citera
2024-01-09, 01:29
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagalez
Går det att söka fram vilka som har bil eller hund och ta bort dessa från sökresultatet?
Nej, man får kika manuellt. Jag håller på nu. Många med fordon går bort. Vi borde kunna närma oss.
Citera
2024-01-09, 01:30
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpAndGo2
Bil/ bussvägen mellan Öxnehaga centrum och Ekhagen är ca 4 km och avståndet är ca 2,5 km på gång och cykelvägar.

Vilket nummer har gäddan vi pratar om?

Jag har kollat 48-49-åringar i postnummer

Ekhagen-sidan: 554 (53, 54, 56, 57, 58, 59, 62, 63, 64, 65, 66).

På Huskvarna-sidan: 561 (33, 48, 49, 50, 51)

Dessa postnummerområden ligger alltså närmast busshållplatsen. 9 träffar hittills. Det här är de som uppfyller följande kriterier:

48-49 år
Bor ensam eller med föräldrar
Inget bolagsengagemang
Ogift
Äger inget fordon

För postnummerkarta, se https://www.worldpostalcodes.org/l1/se/se/sverige/karta/r2/karta-over-postnummer-i-jonkopings-kommun

Det finns en synnerligen intressant person som har det efternamn gäddan kallar sig i chatten. Han bor på Oxhagsgatan i Huskvarna men har okänd adress på MrKoll. Enligt MrKoll har han en C/O-adress som går till en äldre kvinna som bor tillsammans med en äldre man. Detta par har inte samma efternamn som gäddan, vilket är intressant eftersom gäddan uppger att han har en god man. C/O-adressen går alltså sannolikt inte till hans föräldrar utan rimligtvis till den gode mannen. Sen kan det förstås finnas fler i området som har god man, men det är ett extremt sammanträffande att han har det efternamn han har. Detta kan vara vår man.

Busshållplatsen Öxnehaga centrum ligger dessutom på samma gata. Fullt rimligt. Varför skulle han välja att träffa tjejen på en busshållplats flera km bort när hon ändå ska komma med bussen? Han är inte direkt klädd för att ha vandrat särskilt långt. Gummistövlar liksom. Jag tror att Ekhagen är en av lögnerna han drar i chatloggen.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2024-01-09 kl. 02:23.
Citera
2024-01-09, 02:27
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:

Det finns en synnerligen intressant person som har det efternamn gäddan kallar sig i chatten. Han bor på Oxhagsgatan i Huskvarna men har okänd adress på MrKoll. Enligt MrKoll har han en C/O-adress som går till en äldre kvinna som bor tillsammans med en äldre man. Detta par har inte samma efternamn som gäddan, vilket är intressant eftersom gäddan uppger att han har en god man. C/O-adressen går alltså inte till hans föräldrar utan rimligtvis till en god man.

Bra jobbat! Jag är nära hundra på att jag hittat rätt person utifrån informationen ovan och efter att ha hittat vad jag tror är dennes konto på Instagram och jämfört ett av fotona från chatten med ett publicerat på Instagram. De aktuella fotona (med samma motiv, men med olika kvalité och antagligen tagna vid olika tillfällen) är så pass unika att det skulle vara väldigt osannolikt att det skulle komma från en annan person än just den man letar efter här.
Senast redigerad av UpAndGo2 2024-01-09 kl. 02:35.
Citera
2024-01-09, 02:35
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpAndGo2
Bra jobbat! Jag är nära hundra på att jag hittat rätt person utifrån informationen ovan och efter att ha hittat vad jag tror är dennes konto på Instagram och jämfört ett av fotona från chatten med ett publicerat på Instagram. Det aktuella fotot (samma motiv på de båda, men med olika kvalité) är så pass unikt att det skulle vara väldigt osannolikt att det skulle komma från en annan person än just den man letar efter här.
Fantastiskt! Kan du PMa hans Instagram?

Dessutom, för att fortsätta min monolog från föregående inlägg, så skriver fiskaren att bussen passerar hållplatserna Juneporten och Östra Centrum på väg till Öxnehaga. Det innebär att bussen KÖR FÖRBI Ekhagen som han påstår att han bor i. Det finns alltså hållplatser längs bussens färdväg som ligger bra mycket närmare Ekhagen än Öxnehaga Centrum. Självklart är Ekhagen en lögn. Inte fan skulle han välja att traska 3-4 km i gummistövlar om det fanns en närmare hållplats. Idioten bor i Öxnehaga.

Edit: Hahaha! Han är identifierad. Hittade också instan nu. Jag citerar:

"en glad o go kille här gillar Disney gamla bilar djur natur"
Senast redigerad av HassanVonEssen 2024-01-09 kl. 02:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in