Citat:
Ursprungligen postat av
Lightdown
Jag har ansökt om skuldsanering i september, inväntar att dom ska börja titta på mitt ärende.
Jag arbetar 100%, är ensamstående och har 1 barn och jag vill gå ner i arbetstid 75% för att kunna vara hemma med mitt barn mer. (Vilket mn har rätt till, fram tills att dom börjar 2klass)
Nu undrar jag bara om detta kan påverka min ansökan om skuldsanering? Vid ansökan så fyllde jag i min lön osv. Om jag går ner i arbetstid nu eller precis när dom börjar handlägga mitt ärende, kommer om justera min lön på ansökan då?
Jag är väl mest rädd att jag går ner i tid, får beslut om skuldsanering och att dem räknat på min 100% lön, och att jag kommer måsta betala mer än vad jag har råd med.
Det brukar skapa problem, om man själv väljer att gå ner i arbetstid, då man inte anses bidra fullt ut då, om man kan och har möjlighet till det.
Hade jag varit dig, så hade jag väntat. Känner en som fick avslag pga det. Men hon valde sen att ändå gå ner i tid, då en stor del av lönen gick till utmätning, då fick dom mindre att utmäta och hon hade ändå samma belopp att röra sig med.