Citat:
Ursprungligen postat av
Muszyca
Gör jag?
1. Jag tränar och håller igång för att klara mig på egen hand så länge som möjligt.
2. Många (framför allt empatiska kvinnor) är villiga att arbeta med sådant helt oavsett.
3. Att du har barn är ingen garant för att de kommer ta hand om dig när du blir invalid. Det kanske blir precis tvärtom, dvs att de försvårar ditt liv därför orsakar mer skada än nytta i form av sjukdomar och materiella förluster.
Egoismargumentet är urbota löjligt då det går att använda åt bägge (men framför allt gällande ni breeders, som ofta tycks betrakta barn som verktyg för olika personliga projekt snarare än mål i sig) håll ad finitum.
Edit: Precis som påpekats ovan kan jag i och med barnfriheten arbeta mer och genom det tillföra omvärlden större värde.
Citat:
Ursprungligen postat av
xyaxa
Aldrig förstått varför det provocerar folk så oerhört när andra väljer att inte skaffa barn.
Är nog lite det här med att "Har jag satt mig i skiten, ska alla andra också göra det"
Samma logik/tänk har du hos 99.9% av vanliga knegare (tillhör själv denna kategori) som tänker: "Aha, så nu ska jag ställa klockan på 06.00 imorgon igen. Det borde dom förbannade bidragshjonen också behöva göra!!!"
Sådär tänkte jag ofta när jag körde lastbil. Vantrivdes. Då tog jag ut min ilska på bidragshjonen och "glidarna" som inte behövde ställa klockan, och gå till ett pissjobb man egentligen inte ville ha.
Nu däremot, har jag ett jobb som jag stortrivs med. Och nu tänker jag aldrig ens på bidragshjonen och glidarna. Dom påverkar inte mig nu. Dom existerar inte. För jag är nöjd och tillfreds.
Går nog att applicera detta rakt av, på dom "målinriktade" barnförespråkarna som ideligen lägger sig i andras sätt att leva. Dom ångrar sig. Och det känns lite bättre, om du också trillar dit. För då sitter ni i skiten tillsammans. Ingen avund.