2024-01-08, 07:15
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det var väl en sovjetisk flygvärdinna som klarade sig för ett antal decennier sedan vid en olycka? Hon landade på en brant bergssluttning och gled nedför snön har jag för mig. Jag kommer inte ihåg om hon var medvetslös under färden ner genom lufthavet.
Jugoslav. Satt i stjärtpartiet/jumpseat.
Citera
2024-01-08, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Viktig flygplansdel upphittad i lärares trädgård.

BBC (Plane part lost in dramatic mid-air blowout found):

För mig lite oklart vad som hittats. Är det hela den lösslitna sektionen eller.delar av den?
Citera
2024-01-08, 07:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag tror att den som postade fotot menar att det nu sker en kontroll av samtliga plan som är konfigurerade på samma sätt som det aktuella planet. Det är således ett annat plan som du ser som håller på att kontrolleras. Jag tycker mig kunna se att "locking bolts" är på plats just i detta foto.

Fotopostaren får gärna rätta mig om jag har fel.

Korrekt
Citera
2024-01-08, 08:18
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
De skall vara glada att den inte släppte på 11000 meter, då hade säkerligen flera om inte alla fått sätta livet till.
Dom hade dött allihopa då förmodligen så ja dom hade dels tur att det hände på relativt låg höjd och att dom som satt nära var bältade.

Pojken som satt nära hålet blev av med tröja och sin mobil man kan ju gissa att han få kvittera ut en valfri mobil efter detta.
Citera
2024-01-08, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Dom hade dött allihopa då förmodligen så ja dom hade dels tur att det hände på relativt låg höjd och att dom som satt nära var bältade.

Pojken som satt nära hålet blev av med tröja och sin mobil man kan ju gissa att han få kvittera ut en valfri mobil efter detta.
Nej. Som jag har skrivit tidigare hade det varit ännu obehagligare för passagerarna och ökat risken för skador men inte mer än så.
Citera
2024-01-08, 08:31
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Fy fan. Jag undrar hur länge man är medveten om man sugs ut. Eller förfryser man direkt eller gör lufttrycket så att man förlorar medvetandet?

Vi har även United Airlines Flight 811 1989 där en dörr lossnade och sög ut 9 st.

https://en.wikipedia.org/wiki/United_Airlines_Flight_811
Citera
2024-01-08, 08:34
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
Nej. Som jag har skrivit tidigare hade det varit ännu obehagligare för passagerarna och ökat risken för skador men inte mer än så.
Jodå det hade blivit avsevärt värre.
Citera
2024-01-08, 08:36
Medlem
trickydicks avatar
Boeings aktie störtdyker på förhandeln. -7% och då har börsen inte öppnat ännu.
Citera
2024-01-08, 08:39
Medlem
Kanske en repris på Flight 1380 från 2018. En motor sprängs under flygning. Skrot från motorn träffar ett fönster bredvid motorerna. En kvinna sögs ut delvis från fönstret men avled senare på sjukhus.

https://en.wikipedia.org/wiki/Southwest_Airlines_Flight_1380
Citera
2024-01-08, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Boeings aktie störtdyker på förhandeln. -7% och då har börsen inte öppnat ännu.

Blir förmodligen värre, fiasko
Citera
2024-01-08, 08:52
Medlem
Citat:

Citat:

Citat:
Jodå det hade blivit avsevärt värre.
Varför skriver du då mot bättre vetande att ”dom hade dött allihopa”?
Citera
2024-01-08, 09:00
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Varför skriver du då mot bättre vetande att ”dom hade dött allihopa”?
Jag skrev "förmodligen" du missade nog det. Har du nån autism?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in